Kijk daar komen al wat meer goede tips.
Ik heb ook last van een lek in de Diesel aanvoer leiding.
Daardoor zit er altijd wat lucht in het borrelglas filtertje vlak voor de opvoerpomp.
Heb alleen nog steeds de tijd niet genomen om de diesel slangen op te meten en nieuwe te kopen.
Verder:
Je motor is een veel nieuwere die niet in een HH orgineel zit.
http://www.baureihe201.de/W201/om601.htm
Het is inderdaad een hogere toeren motor.
Maar wel 72pk!
Met je 2850kg zou je daar zeker wel mee moeten kunnen optrekken.
En als je vesnellingen het een beetje toelaten kun je (tenzij je een bizar grote opbouw hebt) zeker wel 85 mee kunnen rijden.
Dat je zecht dat je een 4-bak hebt verbaas ik me over:
Het is een 5-versnellings bak!! Met overdrive!
Ik denk dat je nog eens moet zoeken naar de 5e versnelling!!
Wel hoort deze bak in wat kleinere lichtere busjes thuis.
Daarom is het mogelijk dat je de 5e versnelling niet echt goed kan gebruiken. Dit is namelijk een overdrive; de uitgaande as draaid dan sneller dan de ingaande.
Hier moet je echter wel een pittige motor voor hebben die ook op lage toeren nog genoeg kracht kan leveren voor de snelweg.
De overdrive bak betekend wel dat de 1e versnelling 4,7 overbrenning heeft. Dat is wat weinig, wij hebben om deze reden een andere bak ingebouwd.
(de 711.110, lijkt erg op jouw versnellings bak, maar met een 1e met 6,15)
Dit zou prima moeten gaan, wij hebben ook een jaar lang met deze begin verhouding gereden.
Wat jij echter verteld verbaast me.
Zo zwaar zou het echt niet moeten zijn.
Bij een helling met >20% kan ik het me voorstellen dat hebben we ook wel eens gehad. Daarom zijn we naar de andere vesnellings bak gegaan.
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... highlight=
Misschien overbodig, maar hier:
De pook configuratie is als volgt:
.R..2.4
.....N..
..1.3.5
Uitleg:
Vanuit neutraal:
1e:
Licht naar links drukken en naar achteren
2e:
Vanuit neutraal naar voren:
3e:
Naar achteren
4e:
Licht naar rechts drukken en naar voren
5e:
Licht naar rechts drukken en naar achteren
Achteruit:
Extreem naar links drukken en naar voren.
Heb je je wielen wel eens opgelicht en dan gedraaid om te kijken hoe zwaar het loopt?
Blijft je handrem niet hangen?
Dan rest nog de vraag welke achteras heb je?
Als die ook is uitgesloten moet je het echt in je motor gaan zoeken.
Groet,
Melchior