ik ben de afgelopen week bezig geweest met het dichten van gaten in de carrosserie van onze bus in de hoeken onderaan de voorruit (de klassieke plek). Aangezien mijn raamrubbers toch al zo’n 25 jaar oud waren heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze te vervangen door nieuwe.
Maar... na montage van het hele boeltje sijpelt er toch een klein beetje water door.

De werkwijze voor het monteren heb ik overigens gespiekt op het vorige najaarstreffen: ruim vaseline gebruikt op de buitenkant van het nieuwe rubber (aansluiting met carrosserie), wel heb ik geen vaseline gebruikt in de gleuf waar het glas in zit. Heb ik daar een foutje gemaakt? :oops: Speelt het overigens een rol waar je de montage begint? Ik heb het raam eerst onderaan vastgezet, terwijl ik dacht dat dat op het najaarsweekend andersom gebeurde (mijn geheugen faalt een beetje).
Enfin, als iemand een goed idee heeft om ervoor te zorgen dat mijn bus weer helemaal droog wordt binnenin, zou ik dat heel graag horen. Ik hoop nog jaren plezier te hebben van de bus voor hij onder mijn ogen wegroest...
Vriendelijke groeten,
Koen