lekke rembekrachtiger?

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
h.Aap

lekke rembekrachtiger?

Bericht door h.Aap »

Hoi,
Ik ben net terug van vakantie uit Slowakije, erg goede en fijne reis gehad met me bus, alleen kreeg ik op de terugweg last met mijn remmen. Het intrappen van de rem was vaak even erg zwaar, maar als je door die weerstand heen trapte remde die prima als vanouds. Eerst gebeurde dit incidenteel, maar geleidelijk aan steeds vaker. Ik ben zonder problemen thuis gekomen, maar toen ik de volgende dag weer een stukje wilde rijden was het een stuk erger, ik moest nu wel erg veel kracht zetten om te remmen. Ook hoorde ik nu bij het remmen zacht een beetje lucht ontsnappen. Toen ben ik uitgestapt om met de hand het rempedaal in te drukken en als ik deze een beetje indruk hoor je duidelijk lucht ontsnappen bij het pedaal.
Heeft iemand een idee van wat ik nu moet gaan doen? Ik neem aan dat mijn rembekrachtiger lekt ofzo, maar ik heb graag wat tips voordat ik heel mijn hoofdremsysteem uit elkaar haal.
Groeten,
Roel
DVIII

rem

Bericht door DVIII »

Ja ik denk ook dat je het bij het goede eind hebt , maar of de bekrachtiger lekt ? dat weet ik nog zo net niet .
het is namelijk normaal dat je hoort suizen als je remt en vooral als je de rem loslaat. dat is net het bekrachtigen en loslaten van het membraan.
ik denk dat je eerder een kapotte tandem hoofdremcilinder hebt. ik zou zeggen , als ik in Gilze zat , vervoeg je bij RAYDO in Roosendaal. die weten wel raad ( en goedkoop)
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Lek membraan van de bekrachtiger is een waarschijnlijke optie, als je ook remvloeistof verliest, dan zou de bekrachtiger ook volgelopen kunnen zijn met olie en dan remt ie ook minder goed.

Frank
h.Aap

rem

Bericht door h.Aap »

Ik heb vanavond de rembekrachtiger vervangen (een vriend had er nog een liggen) en het probleem is verholpen, ik kan weer soepel remmen. Nou wil ik die van mij eigenlijk reviseren, maar ik zie alleen een keering die ik kan vervangen. Weet iemand of zo'n ding te reviseren is? Bedankt voor de tip van RAYDO.
DVIII

rembekrachtiger

Bericht door DVIII »

H. ik heb ooit eens een poging gedaan om een bekrachtiger uit elkaar te halen om er dan achter te komen dat je geen membraan kan vinden/krijgen , maar dat kan veranderd zijn. in uiterste gevallen kun je alles zelf (tijdelijk) repareren met een rubber handschoen ( zo'n grote) en twee rechterhanden kom je al en heel eind. maar een 1970 er 4,6 ton 406'je ( >3,5 t) heeft helemaal geen bekrachtiging en die remt ook prima.
Plaats reactie