Grote brandstoftank

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Andre

Grote brandstoftank

Bericht door Andre »

Kan iemand mij vertellen wat de grootst mogelijke brandstoftank is die ik onder mijn merc 409 kwijt kan.En onder welk type auto deze zit (de tankopening moet namelijk ook weer bij het luikje uitkomen) Er zit nu een 48 ltr benzinetank onder en dit is bij een verbruik van 1 op 5,5 toch wel erg krap bemeten.
V.Gr. Andre
bartp

Bericht door bartp »

Andre,

Ik heb er bij mij een tank van 160l onder (407 verlengd) en een vriend van mij 200l (509). Mijn tank heb ik van de mercedessloop in Schijndel gehaald.
Deze was door de vorige eigenaar zelf gemaakt(staal).
De tank zat hier aan de andere kant gemonteerd. Ik heb hem op de plaats van de oude tank gezet. De vulopening kwam een stuk verder naar achteren, maar in mijn geval was dat niet erg. De carrosserie was aan een grote opknapbeurt toe en heb dus een nieuw gat (met afsluitdop)
gemaakt.
In de chassisbalk heb ik slechts één gaatje bij moeten maken.
Ook de uitlaat heb ik wat verlengd. Stinkt hij gelijk een stuk minder.
De tank van die vriend van mij is door een plaatselijke hobbyist gemaakt van aluminium.

Gr. Bartp
Andre

Grote brandstoftank

Bericht door Andre »

Hallo Bart,
Ik begrijp dat beide tanken zelf gemaakt zijn, ik las in het forum dat onder de 608 een tank van 80 ltr zit. weet jij ook of deze onder mijn 409 past?
Andre
bartp

Bericht door bartp »

Andre,

Ik heb daar geen ervaring mee, maar waarschijnlijk zal het wel pas te maken zijn.

Gr. bart
Weirdo1

Bericht door Weirdo1 »

weet iemand of KUNSTSTOF dieseltanks zijn toegestaan onder een bus zoals die van ons?
Ik zit namelijk ook met een wat krap bemeten brandstoftank. Nu geeft mijn huidige tank onderin ook nog een Ongebruikte aansluiting voor een brandstofleiding.
Ik denk eraan om een 2e kunstof brandstoftank (speciaal voor diesel) bij te plaatsen en deze middels eerder genoemde aansluiting met oorspronkelijke tank te verbinden, zodat beide tanks met elkaar in verbinding staan en ik hiermee de tankinhoud vergroot. Dit lijkt me makkelijker dan de bestaande tank vervangen.

Ik weet echter niet of dit een goed idee is en/of dit wel is toegestaan. Iemand een idee?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
janvds

Bericht door janvds »

hey Weirdo

er zijn inderdaad kunststof dieseltanks in de handel, even googlen en komt bij diverse bedrijven uit.

koop er gelijk een met een brandstofgever dan kun je die aansluiten op je dieselmeter (heb ik nl niet erg lastig)

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Weirdo1

Bericht door Weirdo1 »

janvds schreef:hey Weirdo

er zijn inderdaad kunststof dieseltanks in de handel, even googlen en komt bij diverse bedrijven uit.

koop er gelijk een met een brandstofgever dan kun je die aansluiten op je dieselmeter (heb ik nl niet erg lastig)

jan vds
Jij hebt je bestaande tank vervangen? Ik had het idee om een kunststof tank bij te zetten (kleintje van 40 liter of zo) Ik weet echter niet of dat gaat werken en ik weet niet of er dieseltankjes verkrijgbaar zijn met een aansluiting aan de onderzijde. Je moet de tanks natuurlijk wel aan de onderzijde met alkaar verbinden, anders gaat het niet lukken. De tanks die ik op Inet heb gevonden, lijken alleen aan de bovenzijde een aansluiting te hebben....

Is trouwens de orginele tank vervangen veel werk?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Niek

drocom

Bericht door Niek »

Heb je al op de bedrijvenlijst gekeken ??

Diverse slopers, maar ook drocom, weet alles van tankbouw. Je krijgt er 10 % korting.

Niek
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Volgens mij mag je gewoon kunststof toepassen, dit is tegenwoordig standaard bij veel auto's. Je zou zelfs gewoon een drinkwatertank kunnen pakken maar dan wel een van P.E (polyethyleen) dat is nl. brandstofbestendig.
Naar ik weet zijn er meerdere brandstoftank varianten leverbaar geweest op de diverse uitvoeringen van de407 t/m 608 serie: de kleine tank die je noemt, dan een 60 liter, 80 liter en 120 liter die waarschijnlijk uit 2 van 60 liter bestond die gekoppeld waren.
Bepalend of het allemaal gaat passen is de wielbasis, want bij de 2.95 m heb je daarvoor veel minder ruimte dan de 4.15 m.
Frank
Plaats reactie