Hoi Allemaal.
Tot nu toe hartstikke bedank voor het stemmen en de discussie.
De soms nogal felle antwoorden bevestigen dat dit forum leeft, en dat is iets waar we alleen maar blij mee kunnen zijn.:)
Omdat ik vermoed dat er nog wel een paar mensen (op elkaar) gaan reageren wil ik nog niet specifiek op jullie antwoorden/opmerkingen ingaan. (Alhoewel.. 8) )
Maar ik wil wél even een paar dingen duidelijk stellen daar blijkt dat sommige mensen niet helemaal snappen wat wij precies bedoelen.
Natuurlijk doe ik dat weer op mijn eigen langdradige manier, maar dat is niet anders... Solly bij voorbaat!!! :oops:
1) We moeten het rijdend gedeelte apart zien van de opbouw.
Iemand kan op een onderstel uit 1950 een ultra-moderne opbouw knutselen, en het zou van de gekke zijn als die opeens niet meer welkom was op het
zelfbouwgedeelte..:shock:
Het soort opbouw is ieders eigen keuze, nét als de technieken die hij daar toepast.
Op dat gebied staat de tijd niet stil en moeten we niet doen alsof op oude voertuigen alleen maar oude techniek hoort.
Camperopbouw is dus totaal onafhankelijk van de leeftijd van het onderstel.
Maar we heten niet voor niks
CamperSLEUTELAARS.
Als iemand een
complete moderne camper
laat bouwen (of koopt) zonder daar zelf vuile handen bij te krijgen, dan hoort hij ons inziens hier niet meer thuis als
vragensteller.
We zijn geen gratis hulpdienst voor analyses en ideeen, daar betaald hij zijn dealer maar voor, of wordt lid van de wegenwacht.
Bouwt hij echter eigenhandig een casco in, dan is hij hier welkom om zijn ervaringen te delen en advies te krijgen.
De leeftijdsgrens waar we het over hebben gaat dus over het rijdend gedeelte, ook wel het onderstel genoemd.
Daar willen we een grens stellen om niet te verzinken tot het zoveelste algemene camperforum met zijn zoveelste gezeik over een ultramoderne startonderbreker waar geen hond iets van snapt én
wat hier practisch niemand interesseert.
We zijn hier gespecialiseerd in oudere technieken van voertuigen, en dat vakmanschap willen we niet verloren laten gaan in de massaproductie van ultramoderne witte doosjes.
Die moderne dingen kunnen op talloze forums terecht, maar mensen die met zwarte handen en veel inventiviteit een oud orgel aan de praat (kunnen) houden zijn enorm in hun keuze beperkt.
Dáár is Campersleutelaars dus voor.
Vergeet daarbij ook niet de mensen die hier technische raad geven wbt de onderstellen..
Als ik voor mezelf spreek, dan lijk ik bijna wel een stuk prehistorie wanneer ik een analyse maak met mijn oren, neus en ogen, om vervolgens met behulp van diezelfde lichaamsdelen een motor goed af te stellen.
Persoonlijk vind ik er geen moer aan om zo'n diesel aan een draadje te hangen zodat de computer vervolgens zegt welk onderdeel ik moet vervangen.
Dat kan m.i. de grootste l*l en vele van mijn "ouderwetse" collega's zijn het daar roerend mee eens.
Als ik op een gegeven moment 20 treads moet doorworstelen om 1 interessante vraag te vinden, is de lol er voor mij snel af.
Het gevolg zou zijn dat ik afhaak, en ik denk velen van de prehistorische collega's met mij.
2) Als lezer is iedereen altijd welkom, en dat moet zo blijven.
Op dat vlak dus nooit een onderscheid.
We kúnnen trouwens niet eens selecteren, want aan een naam is bij aanmelding toch niet te zien waar ie in rijdt? :shock:
3) Andere merken:
Dit forum is en blijft onafhankelijk van iedere club, én we blijven gratis.
Als dat veranderd ben ik meteen vertrokken, want ik heb mn buik vol van de rompslomp die daar omheen hangt. (héél soms kan ik dingen errug netjes zeggen..

)
Natuurlijk geef je iemand die net zijn eerste VW heeft gekocht de links naar de VW-clubs/forums.
We willen zelfs binnenkort contact gaan opnemen met andere clubs/forums zodat ze Mercedesrijders naar ons toe sturen.
Want we zijn gespecialiseerd in oudere Mercedes (ex)bedrijfswagens, en het ligt in de lijn der verwachtingen dat het altijd zo zal blijven.
Maar er zijn ook merken die geen eigen club of forum hebben, en ik zie geen reden om die mensen te laten zwemmen.
Met onze expertise op het gebied van ouwe troep kunnen we die mensen op veel vlakken helpen, en zij weten vast wel weer iets waar wij nooit aan gedacht hebben.
Ook zijn er altijd van die dissidenten die gruwen bij het woord club of contributie.
Ik ben daar zelf een voorbeeld van (geworden), en ik wil die eigenheimers toch een plek bieden waar ze met hun vragen of ideeen terecht kunnen.
Natuurlijk zal zo'n persoon soms minder antwoord krijgen dan een Mercedesrijder, maar dat is altijd nog beter dan helemaal niks.
Er kan ook een ander voordeel voor Mercedesrijders uit ontstaan wanneer andere merken gaan deelnemen.
Automerken zijn nogal errug eenkennig als het gaat om bepaalde toepassingen van technieken.
Een sterk voorbeeld uit de personenauto-wereld is Citroen: Die reden al decennia lang met een soort hulpluchtvering in de rondte voordat het eindelijk navolging kreeg.
Natuurlijk een extreem voorbeeld, maar je kunt je indenken dat een deelnemer met een ander merk zegt: "Joh, dat zit bij mij zó en zó" en dat dan de hele Mercedesmeute denkt: Barst nou toch, da's een goed idee!! Waarom zijn die stomme Mannschaft daar zelf niet op gekomen??:shock: :P
Samengevat (héhé, eindelijk.

) : Gezien het verleden en het heden zal dit voornamelijk een Mercedesforum blijven, maar met een ruime openening voor anderen.
Daar kunnen we zelf ook van profiteren.
We moeten echter een grens stellen wat betreft de leeftijd van het onderstel, willen we over een jaar niet Camperforum7 heten en overspoeld zijn door plastic-rijders die geen enkele binding met hun voertuig hebben.
Rijders van oude voertuigen zijn tóch een speciaal slag mensen die iets méér met hun ouwe gebakkie hebben, en daar willen wij dit forum voor behouden.
Vuile handen, ontvelde knieen en een rug als een kurkentrekker om je auto rijdend te houden
én/of in te bouwen.
Dáár is dit forum voor.
Shoot!!!!! :P :P
Mvg, Leo.:D
Sprak deze keer voor zichzelf én als Moderator.