Bovensmering?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Hermi en Guhl

Bovensmering?

Bericht door Hermi en Guhl »

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn 406 met een OM616 916 motor: bij mij loopt de leiding vanuit het motordeksel direct naar het olieluchtfilter. Nu is mij verteld dat deze leiding bevestigd moet worden via een T-stuk op de leiding die via inlaatspruitstuk naar vacuum loopt, zodat er ook bovensmering is.

Ik heb bij verschillende bussen gekeken en heb bij 1 andere 406 dezelfde situatie als bij mij aangetroffen. Bij de andere 406 bussen was de leiding vanuit het moterdeksel inderdaad via een T-stuk gemonteerd op de leiding die via inlaatspruitstuk/vacuum loopt, en liep het andere deel van het T-stuk dan naar het olieluchtbadfilter. Deze spruitstukken zien er overigens wel anders uit dan de mijne (met nog een extra verbinding uit staal onderaan).

Nu de vraag: moet de leiding vanuit het motordeksel verbonden zijn met olieluchtfilter en de leiding inlaatspruitstuk/vacuum, of alleen direct met het luchtfilter?
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Ziet het er normaal uit: af fabriek?
Dan niets aan doen!!
Er kunnen constuctie details zijn maar het lijkt mij origineel bij jou!

En bovensmering, waar het over gaat, als ik het goed begrijp is het de carterontluchting waar je het over hebt, dus geen bovensmering!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Plaats reactie