zakkende oliedruk
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
zakkende oliedruk
Hey sleutelaars,
Sinds kort vertoond mijn bussie de volgende 'symptomen': Als ik de motor start, dan schiet de oliedrukmeter netjes uit tot de volle 5 bar, het stationair toerental klinkt goed. Ook als ik rijd blijft hij op die 5 staan. Wanneer ik nu echter bij een stoplicht stilsta, dan zakt hij terug tot zo'n 3 bar. Ook het stationnair toerental zakt voor mijn gevoel (langzaam, na ca. 5 seconden) te laag. Hierbij valt het op dat er meer zichtbare (grijze) rook uit de uitlaat komt.
Voorheen stond de oliedruk altijd netjes op 5, ook stationair als ik stilstond bij stoplichten. Bij een warme motor was er nooit iets van rook te zien.
Wie kan mij vertellen wat precies de oorzaak is of oorzaken zijn van bovenvermelde 'symptomen' en wat ik er (eventueel) aan kan doen: nieuw oliefilter? misschien een poreuze slang?
Groeten,
Roger
Sinds kort vertoond mijn bussie de volgende 'symptomen': Als ik de motor start, dan schiet de oliedrukmeter netjes uit tot de volle 5 bar, het stationair toerental klinkt goed. Ook als ik rijd blijft hij op die 5 staan. Wanneer ik nu echter bij een stoplicht stilsta, dan zakt hij terug tot zo'n 3 bar. Ook het stationnair toerental zakt voor mijn gevoel (langzaam, na ca. 5 seconden) te laag. Hierbij valt het op dat er meer zichtbare (grijze) rook uit de uitlaat komt.
Voorheen stond de oliedruk altijd netjes op 5, ook stationair als ik stilstond bij stoplichten. Bij een warme motor was er nooit iets van rook te zien.
Wie kan mij vertellen wat precies de oorzaak is of oorzaken zijn van bovenvermelde 'symptomen' en wat ik er (eventueel) aan kan doen: nieuw oliefilter? misschien een poreuze slang?
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zo op het eerste gezicht is die oliedruk niet zo verontrustend,mijn e doet dat altijd al. Maar omdat het veranderde zou je om te proberen, gewoon even olie verversen en filter wisselen, zijn de kosten niet.
Danweet je daarna weer wat meer. Check dan ook evenm of er iets vreemds met de olie meekomt.
Frank
Danweet je daarna weer wat meer. Check dan ook evenm of er iets vreemds met de olie meekomt.
Frank
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi,
Hoe is het met het olie-en koelvloeistof gebruik?
Heb je al een keer na het blok gekeken of dat niet erg vet is?
Als van het ene op, het andere moment de oliedruk veranderd moet er iets aan de hand zijn.
Dat kan bv ook een massaprobleem zijn zodat het metetje een iets lagere spanning krijgt, kortom mogelijkheden genoeg!
En grijze rook, kan duiden op een lekke koppakking draai bij lopende motor even (voorzichtig) de olie vuldop er af.
Succes!
Groet Anton
Hoe is het met het olie-en koelvloeistof gebruik?
Heb je al een keer na het blok gekeken of dat niet erg vet is?
Als van het ene op, het andere moment de oliedruk veranderd moet er iets aan de hand zijn.
Dat kan bv ook een massaprobleem zijn zodat het metetje een iets lagere spanning krijgt, kortom mogelijkheden genoeg!
En grijze rook, kan duiden op een lekke koppakking draai bij lopende motor even (voorzichtig) de olie vuldop er af.
Succes!
Groet Anton
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties,
Het olieverbruik is niet veel meer dan voorheen. Het koelvloeistofniveau blijft netjes op pijl. Dit hoeft dus niet bijgevuld te worden.
De grijze rook is overigens niet voortdurend te zien. Deze is te zien wanneer ik stil sta en de oliedruk tot 3 gezakt is. Als ik dan optrek is er bij het schakelen tussen elke versnelling (veel) rook zichtbaar. Als ik eenmaal op toeren ben, dan is dit niet meer zichtbaar. Zolang de motor stationair voldoende toeren maakt als ik stilsta, dan is er ook niets van die rook te zien.
Als ik onder de motorkap kijk, dan ziet de motor er mooi droog uit. Als ik binnen echter de motorbescherming er af haal, dan ziet deze kant van de motor er wel enigszins vettig uit. Ik zal er morgen eens een foto van maken.
Ik zal deze week in ieder geval de olie even helemaal verversen en het filter vervangen.
Bij een lopende motor de olievuldop er af halen? En dan? Vliegt de olie je dan niet om de oren?
Groeten,
Roger
Het olieverbruik is niet veel meer dan voorheen. Het koelvloeistofniveau blijft netjes op pijl. Dit hoeft dus niet bijgevuld te worden.
De grijze rook is overigens niet voortdurend te zien. Deze is te zien wanneer ik stil sta en de oliedruk tot 3 gezakt is. Als ik dan optrek is er bij het schakelen tussen elke versnelling (veel) rook zichtbaar. Als ik eenmaal op toeren ben, dan is dit niet meer zichtbaar. Zolang de motor stationair voldoende toeren maakt als ik stilsta, dan is er ook niets van die rook te zien.
Als ik onder de motorkap kijk, dan ziet de motor er mooi droog uit. Als ik binnen echter de motorbescherming er af haal, dan ziet deze kant van de motor er wel enigszins vettig uit. Ik zal er morgen eens een foto van maken.
Ik zal deze week in ieder geval de olie even helemaal verversen en het filter vervangen.
Bij een lopende motor de olievuldop er af halen? En dan? Vliegt de olie je dan niet om de oren?
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Hoi Anton,
Voorheen kuchte hij nooit rook uit. Dat is iets van de afgelopen twee weken. Die rook tijdens het schakelen is zichtbaar bij het gasgeven wanneer ik net geschakeld heb.
Ook het dalende stationaire toerental vindt ik vreemd bij stilstand. Dit is overigens niet elke keer het geval, ca. 85% van de keren dat ik stilsta.
Ik heb eerlijk gezegt geen idee wanneer de verstuivers een beurt gehad hebben. Ik laat elk jaar in de zomer de hele bus een grote beurt ondergaan. Ik zal de monteur eens vragen of hij hierbij ook de verstuivers onder handen neemt. Naast die jaarlijkse grote beurt (meestal vlak voor de APK) laat ik doorgaans ook een a twee keer per jaar een kleine beurt uitvoeren.
Groeten,
Roger
Voorheen kuchte hij nooit rook uit. Dat is iets van de afgelopen twee weken. Die rook tijdens het schakelen is zichtbaar bij het gasgeven wanneer ik net geschakeld heb.
Ook het dalende stationaire toerental vindt ik vreemd bij stilstand. Dit is overigens niet elke keer het geval, ca. 85% van de keren dat ik stilsta.
Ik heb eerlijk gezegt geen idee wanneer de verstuivers een beurt gehad hebben. Ik laat elk jaar in de zomer de hele bus een grote beurt ondergaan. Ik zal de monteur eens vragen of hij hierbij ook de verstuivers onder handen neemt. Naast die jaarlijkse grote beurt (meestal vlak voor de APK) laat ik doorgaans ook een a twee keer per jaar een kleine beurt uitvoeren.
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi Roger,
Als je de olievuldop afneemt moet daar egaal wat rook/damp uitkomen, dus niet stotend.
Je hoeft ook geen gas te geven.
Ik zit te denken aan een gebroken zuigerveer, maar das heel moeilijk van hieruit te beoordelen !!
Zou je er een gebroken hebben geeft ie pufjes uit je olie vuldop.
Doordat ie minder vermogen heeft zakt het staionere toerental en de olie druk iets, het zou ook de grijse rook kunnen verklaren, te weinig compressie op een zuiger.
Dus controleer je carterdruk maar eerst eens! (ga er niet te dicht op staan)
Succes!
Groet Anton
Als je de olievuldop afneemt moet daar egaal wat rook/damp uitkomen, dus niet stotend.
Je hoeft ook geen gas te geven.
Ik zit te denken aan een gebroken zuigerveer, maar das heel moeilijk van hieruit te beoordelen !!
Zou je er een gebroken hebben geeft ie pufjes uit je olie vuldop.
Doordat ie minder vermogen heeft zakt het staionere toerental en de olie druk iets, het zou ook de grijse rook kunnen verklaren, te weinig compressie op een zuiger.
Dus controleer je carterdruk maar eerst eens! (ga er niet te dicht op staan)
Succes!
Groet Anton
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Hoi Anton,
Ga ik proberen. Ik heb de 'symptomen' vandaag nog eens bekeken. De grijze rook tijdens het schakelen valt toch best mee. Het valt op dat dit alleen echt duidelijk is wanneer de oliedruk gezakt is tot 3 en ik optrek. Dan kucht hij aardig wat rook uit totdat de oliedruk weer op 5 staat en dan is ook de uitstoot van de grijze rook zo goed als weg.
De bus trekt overigens gewoon prima op. Hierbij merk ik geen vermogenverlies. Wat me wel opvalt is dat hij bij de topsnelheid een kilometeretje of 2 a 3 heeft ingeboet. Voorheen haalde ik de 90 km. Dat is nu ca 87 km. Althans die indruk heb ik. Kan natuurlijk ook aan zaken als tegenwind liggen.
Een gebroken zuigerveer..hmm.. als dit het geval zou zijn en ik wil dit repareren, dan zal waarschijnlijk de kop er af moeten? En aldus een nieuwe koppakking? Klinkt in ieder geval naar een flinke klus.
Morgen overdag zal ik de olievuldop er eens voorzichtig vanaf draaien. Eens kijken wat hij doet.
Groeten,
Roger
Ga ik proberen. Ik heb de 'symptomen' vandaag nog eens bekeken. De grijze rook tijdens het schakelen valt toch best mee. Het valt op dat dit alleen echt duidelijk is wanneer de oliedruk gezakt is tot 3 en ik optrek. Dan kucht hij aardig wat rook uit totdat de oliedruk weer op 5 staat en dan is ook de uitstoot van de grijze rook zo goed als weg.
De bus trekt overigens gewoon prima op. Hierbij merk ik geen vermogenverlies. Wat me wel opvalt is dat hij bij de topsnelheid een kilometeretje of 2 a 3 heeft ingeboet. Voorheen haalde ik de 90 km. Dat is nu ca 87 km. Althans die indruk heb ik. Kan natuurlijk ook aan zaken als tegenwind liggen.
Een gebroken zuigerveer..hmm.. als dit het geval zou zijn en ik wil dit repareren, dan zal waarschijnlijk de kop er af moeten? En aldus een nieuwe koppakking? Klinkt in ieder geval naar een flinke klus.
Morgen overdag zal ik de olievuldop er eens voorzichtig vanaf draaien. Eens kijken wat hij doet.
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Hoi Anton,
Er is, voordat de 'symptomen' begonnen, niets versteld of gedraaid aan de brandstofpomp. Wat bedoel je precies met 'staat ie nog op tijd'?
Ik heb wel een nieuwe veer v.h. gaspedaal aangebracht en een nieuwe stationairknop gemonteerd. Nadat ik deze reparaties had uitgevoerd heeft hij een hele tijd zonder problemen prima gereden.
Een domme vraag misschien, maar waar zit de brandstofpomp precies? Is dat het gedeelte waar de veer van het gaspedaal aan vast zit? Bij het inlaatspruitstuk?
Groeten,
Roger
Er is, voordat de 'symptomen' begonnen, niets versteld of gedraaid aan de brandstofpomp. Wat bedoel je precies met 'staat ie nog op tijd'?
Ik heb wel een nieuwe veer v.h. gaspedaal aangebracht en een nieuwe stationairknop gemonteerd. Nadat ik deze reparaties had uitgevoerd heeft hij een hele tijd zonder problemen prima gereden.
Een domme vraag misschien, maar waar zit de brandstofpomp precies? Is dat het gedeelte waar de veer van het gaspedaal aan vast zit? Bij het inlaatspruitstuk?
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi Roger,
Groet Anton
Succes!Roger 1100 schreef:Hoi Anton,
Er is, voordat de 'symptomen' begonnen, niets versteld of gedraaid aan de brandstofpomp. Wat bedoel je precies met 'staat ie nog op tijd'?
Daar word mee bedoelt dat ie op het juiste moment met inspuiten van brandstof begint.
Ik heb wel een nieuwe veer v.h. gaspedaal aangebracht en een nieuwe stationairknop gemonteerd. Nadat ik deze reparaties had uitgevoerd heeft hij een hele tijd zonder problemen prima gereden.
Een domme vraag misschien, maar waar zit de brandstofpomp precies? Is dat het gedeelte waar de veer van het gaspedaal aan vast zit? Bij het inlaatspruitstuk?
Domme vragen bestaan niet , wel domme antwoorden.
De brandstofpomp kun je vinden als je de vier leidingen volgt, die lopen van de verstuivers die zitten dus in de cylinderkop, naar de brandstofpomp.
Groeten,
Roger
Groet Anton
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Vandaag de olievuldop verwijderd bij zowel een koude motor (met het juiste stationaire toerental van 5 bar) en een warme motor (met een gedaald stationair toerental van 3 bar). In beide gevallen kwam er geen rook/damp uit de vulopening. Ik heb de hand vlak boven de opening gehouden. Hierbij voelde ik luchtstootjes. In het geval van rook/damp zouden dit wel pufjes zijn. Hmm, f*ck, gebroken zuigerveer dus?Anton schreef:Hoi Roger,
Als je de olievuldop afneemt moet daar egaal wat rook/damp uitkomen, dus niet stotend.
Je hoeft ook geen gas te geven.
Ik zit te denken aan een gebroken zuigerveer, maar das heel moeilijk van hieruit te beoordelen !!
Zou je er een gebroken hebben geeft ie pufjes uit je olie vuldop.
Doordat ie minder vermogen heeft zakt het staionere toerental en de olie druk iets, het zou ook de grijse rook kunnen verklaren, te weinig compressie op een zuiger.
Dus controleer je carterdruk maar eerst eens! (ga er niet te dicht op staan)
Succes!
Groet Anton
De brandstofpomp heb ik inmiddels gelocaliseerd

Zeg, zou er daadwerkelijk een zuigerveer kapot zijn, is het dan wijs om toch met de bus te rijden? Ik kan me voorstellen dat een kapotte zuigerveer krassen in de cylinderwand kan veroorzaken.... en mogelijk een vastloper?
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
Niet te overhaast bij mijn bus zakt de olie druk bij stationair altijd terug naar 3 Bar is nog nooit anders geweest maar iets meer toeren en hij staat weer op 5 bar.
Is het niet zo dat hij bij de 5 bar stationair iets meer toeren draait dan bij de 3 bar stationair ?
Bart,
Is het niet zo dat hij bij de 5 bar stationair iets meer toeren draait dan bij de 3 bar stationair ?
Bart,
Soms een engel
soms een duivel
maar altijd mijzelf
soms een duivel
maar altijd mijzelf
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi,
Ze hadden bij MB gewoon een oliedruklampje moeten monteren!
De druk die afgelezen word is de druk op de aanvoer, onder het draaien stijgt dit vele malen in de lagers zelf.
Conclusie: zolang als er nog een beetje aanvoerdruk is krijgt ie smering en loopt niet vast.
In de meeste luxe auto's zit ook gewoon een oliedruklampje en niemand klaagt of is bang voor zijn of haar oliedruk of verbind daar bizarre conclusies aan!
Groet Anton
Ze hadden bij MB gewoon een oliedruklampje moeten monteren!
De druk die afgelezen word is de druk op de aanvoer, onder het draaien stijgt dit vele malen in de lagers zelf.
Conclusie: zolang als er nog een beetje aanvoerdruk is krijgt ie smering en loopt niet vast.
In de meeste luxe auto's zit ook gewoon een oliedruklampje en niemand klaagt of is bang voor zijn of haar oliedruk of verbind daar bizarre conclusies aan!
Groet Anton
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Ja, oke, maar goed, het blijft toch een wagen van 30 jaar oud waarbij bepaalde symptomen kunnen aangeven dat dit of dat onderdeel langzamerhand aan vervanging toe is. En je gaf toch zelf de mogelijke conclusie van een gebroken zuigerveer aan:
Momenteel helaas te druk bezig met werk. Dus het zal tussen kerst en nieuwjaar worden voordat ik de tijd kan nemen om de daadwerkelijke oorzaak op te sporen (en te verhelpen). Maar, ik houd jullie op de hoogte. Als verder nog iemand tips en/of suggesties heeft....
Groeten,
Roger
Maar, als ik het dus goed begrijp: zou er daadwerkelijk een zuigerveer gebroken zijn, dan kan ik hier toch gewoon mee blijven rijden. Zolang er maar aanvoerdruk is.Anton schreef: Ik zit te denken aan een gebroken zuigerveer, maar das heel moeilijk van hieruit te beoordelen !!
Zou je er een gebroken hebben geeft ie pufjes uit je olie vuldop......
Momenteel helaas te druk bezig met werk. Dus het zal tussen kerst en nieuwjaar worden voordat ik de tijd kan nemen om de daadwerkelijke oorzaak op te sporen (en te verhelpen). Maar, ik houd jullie op de hoogte. Als verder nog iemand tips en/of suggesties heeft....
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Ah, oke, dus toch slimmer om hem te laten staan totdat ik zeker weet of het nu wel of niet een gebroken zuigerveer is. Wat het volgende betreft:
Roger
Valt hier nu een conclusie uit te trekken of valt dat mee. Ik heb dit namelijk nooit eerder getest toen de motor nog geen symptomen vertoonde. Dus ik weet niet hoe die druk zou moeten aanvoelen bij een gezonde motor.Roger 1100 schreef:Vandaag de olievuldop verwijderd bij zowel een koude motor (met het juiste stationaire toerental van 5 bar) en een warme motor (met een gedaald stationair toerental van 3 bar). In beide gevallen kwam er geen rook/damp uit de vulopening. Ik heb de hand vlak boven de opening gehouden. Hierbij voelde ik luchtstootjes. In het geval van rook/damp zouden dit wel pufjes zijn.
Roger
Carpe Noctem.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Hmm, ja, ik kan me voorstellen dat dat zo van achter het toetsenbord moeilijk te beoordelen is. Tenzij het natuurlijk overduidelijke tekenen zijn.
Die iets lagere oliedruk maak ik me niet zo'n zorgen over, maar wel over het feit dat dit voorheen niet het geval was en die oliedrukverlaging vrij spontaan is opgetreden. Waaruit te concluderen valt dat er iets veranderd is bij de motor.
Maar goed, zoals ik al schreef: tussen kerst en nieuwjaar iets meer tijd om me iets praktischer met dit euvel bezig te houden.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Groeten,
Roger
Die iets lagere oliedruk maak ik me niet zo'n zorgen over, maar wel over het feit dat dit voorheen niet het geval was en die oliedrukverlaging vrij spontaan is opgetreden. Waaruit te concluderen valt dat er iets veranderd is bij de motor.
Maar goed, zoals ik al schreef: tussen kerst en nieuwjaar iets meer tijd om me iets praktischer met dit euvel bezig te houden.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39
Re: zakkende oliedruk
Ik pak gewoon ff dit oude draadje op; mijn vraag past er prima tussen. Ik heb de oliedruksensor van de 407 vervangen aangezien de oude een liter olie op 100km er uit piste. Nu was dit een aan/uit sensor, dus ik heb m vervangen voor een exemplaar die waardes aangeeft, passend bij de meter in het dashboard. Dat had ik beter niet kunnen doen, want dan ga je er natuurlijk ook naar kijken en van wat ik zag werd ik niet blij; koude start met geschat 1200-1300 toeren 4bar, koude motor +-2500 toeren 4,5bar, warme motor stationair 0,weinig bar, warme motor +-2500toeren 2bar. Ik ben geen dieselspecialist, maar dit zijn geen kerngezonde waardes. Zijn er kenners die me wat kunnen zeggen over de huidige staat nav deze waardes en het toekomstperspectief?
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: zakkende oliedruk
Hoi,
Gewoon weer teug na het olielampje.
Vroeger toen er nog 180 D's rondreden was er altijd discussie over de oliedruk.
Als je weet dat de druk vele malen hoger word in de lagers dan is eigenlijk alleen de olietoevoer belangrijk.
Alles slijt dus ook de lagers vandaar dat de druk met de tijd wat minder word.
Vroeger heb ik ook een 180 d gehad ook met lage olie druk, na een gedeeltelijke revisie, nieuwe zuigers, uitboren en nieuw kleppen met geleiders heeft ie nog 350k gelopen is toen verwijderd en in een jachtje geplaatst.
Daar heeft ie nog een jaar of 5 gedraaid en toen hebben ze hem stuk laten vriezen helaas.
Ik bedoel een lampje geeft aan dat er wel of geen druk is vandaar dat dat ook het meest word toegepast.
Groet Anton
Gewoon weer teug na het olielampje.
Vroeger toen er nog 180 D's rondreden was er altijd discussie over de oliedruk.
Als je weet dat de druk vele malen hoger word in de lagers dan is eigenlijk alleen de olietoevoer belangrijk.
Alles slijt dus ook de lagers vandaar dat de druk met de tijd wat minder word.
Vroeger heb ik ook een 180 d gehad ook met lage olie druk, na een gedeeltelijke revisie, nieuwe zuigers, uitboren en nieuw kleppen met geleiders heeft ie nog 350k gelopen is toen verwijderd en in een jachtje geplaatst.
Daar heeft ie nog een jaar of 5 gedraaid en toen hebben ze hem stuk laten vriezen helaas.
Ik bedoel een lampje geeft aan dat er wel of geen druk is vandaar dat dat ook het meest word toegepast.
Groet Anton
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39
Re: zakkende oliedruk
Tja, ik schiet ook niet meteen in een spasme, maar ben me wel bewust dat het blokje aardig op zn retour lijkt en dat icm het feit dat ie dagelijks +-4,5ton totaalgewicht mee moet zeulen, doet me wel nadenken hoeveel tijd en geld ik in de nabije toekomst nog aan het blok moet spenderen. Revisie tzt is iig geen optie voor mij; er zijn voldoende nette motoren van dit soort te koop voor een net prijsje, al dan niet met een gare bus er omheen, waarmee je met een weekeind werk weer boven jan bent.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten