Ik heb uit mijn vorige bus de kachel gehouden deze doet zijn werk goed en stookt het snel behagelijk warm. Hij werkt met een thermostaat en als de kachel aanslaat blaast hij de hete lucht de bus in. Hij heeft altijd op campinggas gedraait maar heeft het ook uitstekend op lpg gedaan. Ik krijg hem echter met de vonkknop niet meer aan. Ik zie hem nog wel vonken maar de waakvlam wil niet gaan branden. Met een kaarsenaansteker krijg ik hem nog wel aan de praat en als de thermokoppeling warm is blijft hij ook wel branden. Bij sommige winden wil de waakvlam wel eens uitwaaien maar de dop, om hem weer aan te steken, laat zich niet makkelijk open en dichtdraaien. Weet iemand een adres waar ze ook onbekende kachels willen servicen en/of repareren of heeft iemand tips? Wat ik heb kunnen achterhalen dat het een kachel is van Amerikaanse makelij, merk Suburban type (mij) onbekend.

Ik wil de kachel graag behouden want het is een prima ding maar ik wil hem graag wel makkelijk kunnen aansteken en weten dat het veilig is. Hoe reinig je een kachel? is het mogelijk om hem electronisch aan te steken? (ik realiseer mij dan wel dat ik de gaskraan ingedrukt moet blijven houden totdat de thermobeveiliging werkt) Zijn de thermobeveiligen standaard dingen en waar zijn ze te verkrijgen (voor reserve)?
In afwachting en mvg Peter.