hoe maak ik een hefbed??
-
hoe maak ik een hefbed??
Hallo,
Ben bezig een ex/van gendt en loos om te bouwen tot leuk mobiel huisje. Ik wil hierin graag een hefbed maken boven de cabine . Ik zat eerst te denken aan een touw- en katrolsysteem. Het bed omhoog krijgen is echter erg lastig, het lijkt niet echt goed te werken. Heeft iemand miscchien een idee hoe ik het bed op een handige manier omhoog en naar beneden kan krijgen?
Mvg remco
Ben bezig een ex/van gendt en loos om te bouwen tot leuk mobiel huisje. Ik wil hierin graag een hefbed maken boven de cabine . Ik zat eerst te denken aan een touw- en katrolsysteem. Het bed omhoog krijgen is echter erg lastig, het lijkt niet echt goed te werken. Heeft iemand miscchien een idee hoe ik het bed op een handige manier omhoog en naar beneden kan krijgen?
Mvg remco
- evelyn25
- Contacteer:
Re: hoe maak ik een hefbed??
als je katrollen gebruikt bedenk dan dat elke katrol de kracht halveert.
uiteindelijk wordt je bed steeds lichter.
kijk dan eens in een scheepswinkel voor mooie kleine 2 of 3-dubbele katrollen.
je kunt ook een 12-volts liertje aanschaffen. dan is een druk op de knop genoeg om je bedstede
te voorschijn te toveren.
je kunt ook andere oplossingen bedenken met strippen die je uitklapt maar als je dat wilt weten mail je maar weer terug..
succes
uiteindelijk wordt je bed steeds lichter.
kijk dan eens in een scheepswinkel voor mooie kleine 2 of 3-dubbele katrollen.
je kunt ook een 12-volts liertje aanschaffen. dan is een druk op de knop genoeg om je bedstede
te voorschijn te toveren.
je kunt ook andere oplossingen bedenken met strippen die je uitklapt maar als je dat wilt weten mail je maar weer terug..
succes
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
- paulv
Gasveertjes van de sloop uit de achterklep van een 5 deursauto
.
Mvg. Paul

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
-
Heb ooit onderweg een 508D gezien met 2 P bed boven de bestuurders cabine.
Werkte met 4 stangen die het bed als parrallogramconstructie van de positie net boven de deur naar beneden lieten scharnieren tot boven het stuurwiel.
Frank
Werkte met 4 stangen die het bed als parrallogramconstructie van de positie net boven de deur naar beneden lieten scharnieren tot boven het stuurwiel.
Frank
- Buster
Hoi Remco, zoek op door mij geplaats bericht bij " Nieuwe bezoekers stellen zich voor",
ik weet het ook niet maar ik krijg het bericht op de zoekterm hefbed zelf ook niet naar boven,
(Ik kan gelukkig weer op internet, het moederbord van onze computer was uitgebrand en dat is toch wel moeilijk internetten)
Groet Frank.
ik weet het ook niet maar ik krijg het bericht op de zoekterm hefbed zelf ook niet naar boven,
hou het simpel zou ik zeggen en ons bed kan je goed optillen hoor! al zou je de boel wel meehelpen met wat gasveren.Buster L407D OM 617 5cil motorGeplaatst: ma 09 apr 2007, 13:03
(Ik kan gelukkig weer op internet, het moederbord van onze computer was uitgebrand en dat is toch wel moeilijk internetten)
Groet Frank.
- Leo
- Site Admin
Hoi Frank,
de zoekfunctie doorzoekt standaard slechts de eerste 300 tekens van een bericht.
Het woord "hefbed" stond bij jou ff verder dan die 300 tekens, en dan pakt ie 'm niet.
Het aantal te doorzoeken tekens is door de zoeker te veranderen.
Hier een directe link naar het bedoelde item:
viewtopic.php?f=15&t=2464&start=8
Mvg, Leo.:D
moderator
de zoekfunctie doorzoekt standaard slechts de eerste 300 tekens van een bericht.
Het woord "hefbed" stond bij jou ff verder dan die 300 tekens, en dan pakt ie 'm niet.
Het aantal te doorzoeken tekens is door de zoeker te veranderen.
Hier een directe link naar het bedoelde item:
viewtopic.php?f=15&t=2464&start=8
Mvg, Leo.:D
moderator
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Saskia
Direkt naar het hefbedartikel dat Frank gevonden heeft:
http://vps.paymentgroup.de/uli/vario/ul ... rbett.html

http://vps.paymentgroup.de/uli/vario/ul ... rbett.html

-
Echt superbedankt! Dit geeft weer inspiratie om verder te gaan. Heb echt stad en land (en internet) afgezocht naar duidelijke tekeningen of foto's, omdat zoals in een van de oude topics wordt gezegd, een foto meer zegt dan duizend woorden. Tot voor kort zonder resultaat.
Wellicht kom ik met meer vragen, maar ik kan weer even aan de slag; de vakantie (liefst met hefbed) komt snel dichterbij..
Vriendelijke groeten, Remco
Wellicht kom ik met meer vragen, maar ik kan weer even aan de slag; de vakantie (liefst met hefbed) komt snel dichterbij..
Vriendelijke groeten, Remco
- mdheer
Remco,
Ik heb hier ook mee geworsteld toen wij onze bus kochten. Uiteindelijk is er een betaalbare oplossing gekomen. ( uit de nautische wereld - genua rail geheten - ) Mijn vrouw en ik doen het bed samen in 5 minuten gebruiksklaar maken. Ik kan het alleen ook in 10 minuutjes. Indien je nog geen hefbed hebt, wil ik wel foto's maken.
groet,
Mark de Heer
Ik heb hier ook mee geworsteld toen wij onze bus kochten. Uiteindelijk is er een betaalbare oplossing gekomen. ( uit de nautische wereld - genua rail geheten - ) Mijn vrouw en ik doen het bed samen in 5 minuten gebruiksklaar maken. Ik kan het alleen ook in 10 minuutjes. Indien je nog geen hefbed hebt, wil ik wel foto's maken.
groet,
Mark de Heer
-
Betaalbaar uit de nautische hoek????????????
:shock: :shock:

- mdheer
Ja Frank,
Een nautische hobby kan je ook flink duiten kosten ( ik (d)schrijf uit ervaring :( ) Ik was dan ook echt verbaasd :shock: dat ze mijn hefbedoplossing hadden voor aanvaardbare eurootjes :D
Een nautische hobby kan je ook flink duiten kosten ( ik (d)schrijf uit ervaring :( ) Ik was dan ook echt verbaasd :shock: dat ze mijn hefbedoplossing hadden voor aanvaardbare eurootjes :D
- catch
ik ben wel reuze benieuwd Markmdheer schreef:Remco,
groet,
Mark de Heer
als ik google dan krijg ik alleen de rails waar een genua aan vastzit op het dek :shock: ben benieuwd hoe jullie dan daar een bed van maken

gr willem
Gaan als de Brandweerauto
- vanhooltje
electrich heb ik al eens zo,n bed gemaakt, 2 persoons bed recht omhoog en omlaag!
grt peter
grt peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op