onderdelen 508 passend op 608 i.v.m terugkeuren

Plaats reactie
aanties
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2008, 20:36

onderdelen 508 passend op 608 i.v.m terugkeuren

Bericht door aanties »

hoi

Voor het omkeuren van mijn 608 naar kl rijbewijs
heb ik nodig
-wielrem cilinders 22,2 mm ( passen 508 )
-hoofdremcilinder 22,2 mm
-achter veren
-Alb regelaar ( remdruk verdeler )
-alb plaatje
Nu heb ik geinformeerd bij slooperij, en die wilde 1000 euro hebben voor de onderdelen.

Nu kan ik een 508 op c rijbewijs kopen voor niet te veel en is het de bedoeling de onderdelen te wissellen
en de 508 voor ongeveer de zelfde prijs te verkopen.

Maar weet iemand zeker of dat alle onderdelen ook echt passen.
En waar het alb plaatje in de auto zit want dan kan ik bij aanschaf controleren of de nmr s overeen kommen.
De achter veren heb ik ook nmr s van dus ik hoop dat ze nog telezen zijn.

Sta op het punt om 508 tekopen dus hoop dat jullie
nog wat wijze raad hebben.
Als vast bedankt
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: onderdelen 508 passend op 608 i.v.m terugkeuren

Bericht door Frank.fjph »

Met een beetje geluk kun je met de spullen van de 508 op C rbw ook de BE versie van de 508 krijgen.
Onderdelen zullen wel passen, is altijd wel een oplossing voor.

Er is pas ook nog iets over geschreven, even de zoekfuncte gebruiken.....

Frank
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: onderdelen 508 passend op 608 i.v.m terugkeuren

Bericht door DVIII »

Hoi, erg vervelend voor je dat ze je op deze manier het bos in sturen . maar er is wat licht aan de horizon .
alle componenten zijn uitwisselbaar , op de hoofdbladveren na dan . tenminste als je een echte 608 te pakken hebt.
dat kun je herkennen aan het feit dat er smeernippels op je veerhanden zitten.
in een aantal gevallen worden de veerbladen met bronzen bussen gescharnierd en in meer gevallen met rubber bussen.
heb je dus van die smeernippels dan is de terugkeur iets meer werk , maar ook dat kan je overleven.
voor je alb , die heeft een kennis van mij onder de werkbank slingeren en het plaatje vind je in de rechter deur instap. een heel verhaal wat dan de werking min of meer beschrijft met een interessante grafiek . het is ongeveer 15 bij 20 cm groot (niemand kijkt er ooit naar)
hoe ben je eigenlijk aan een 608 begonnen en heb je al een kenteken . ik vraag dit omdat er nog andere mogelijkheden zijn die ik kan adviseren
erg vreemd dat ze je aan de remmen laten stoeien met die andere cilinder diameters, dat is een nieuwe manier van campertje pesten denk ik . als je 608 echt door en door 608 is is je chassis ook één mm te dik , en je remtrommels te breed en je wielen te groot etc etc , de echte mierenxxxker is nog niet klaar met jou geval .
succes Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
aanties
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2008, 20:36

Re: onderdelen 508 passend op 608 i.v.m terugkeuren

Bericht door aanties »

Mannen bedankt voor de hulp maar zie van het project af mede door de hooge prijzen van de slooperij en het veele werk.

Heb nu voor een hele mooi prijs een 406 met om134 blok gekocht waarvan het plaatwerk ( vergeleken met mijn 608 in perfecte staat is )

gr Marco
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten