Het betreft een Hymer 540 uit 1981, motor type 616. Er lekt olie tussen het motorblok en het koppelingshuis. Ik vermoed dat de achterste oliekeerring van de krukas ter ziele is gegaan. Is deze oliekeerring makkelijk te vervangen en is de lekkende olie een probleem voor de koppeling (maw kan ik er mee blijven rijden, lekkage ca 1 ltr op 1000 km).
Mvgr, Floris
olielekkage
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: olielekkage
lekken is afgezien van de kosten een doorn in het oog , iedereen wijst je na en je eigen straatje wordt er ook niet mooier van. Het vervangen van het een en ander is wel een ingrijpende handeling
de bak moet eraf , en het vliegwiel , en het carter. kortom een dikke klus. ( maar dan heb je ook wat) D.
de bak moet eraf , en het vliegwiel , en het carter. kortom een dikke klus. ( maar dan heb je ook wat) D.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: olielekkage
Maar dan ook nog ff een paar antwoorden op je vragen:
Mvg, Leo.:D
Floris schreef:Ik vermoed dat de achterste oliekeerring van de krukas ter ziele is gegaan.
Zoals je het beschrijft lijkt dat wel de reden. Is helaas niets bijzonders bij oudere motoren.
Is deze oliekeerring makkelijk te vervangen
Nee. Zie antwoord Dave.
en is de lekkende olie een probleem voor de koppeling (maw kan ik er mee blijven rijden, lekkage ca 1 ltr op 1000 km).
Nope, dat geeft meestal geen problemen.
Is die 1 : 1000 alleen lekkage, of is je verbruik daar bij opgeteld?
Want in het laatste geval stelt het niet zo veel voor.
Dave is een -hier zeer gewaardeerde- perfectionist,
maar de meeste Mercedesrijders kijken niet op een druppeltje olie onder de wagen..![]()
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten