Hoi Peter,
Die zonnepanelen uit een behangfabriek zijn bijvoorbeeld de panelen van First Solar.
Helaas verkopen zij nu nog alleen per grotere hoeveelheden >30kWp, maar zij breiden de productie steeds verder uit. Voorlopig zijn ze er dus nog niet in kleinere hoeveelheden, maar over 1-2 jaar wel. Consumenten prijzen moeten onder de € 1,-/Wp komen.
Flexibele panelen voor een nog lagere prijs komen er aan (SoloPower). Flexibele panelen zijn er al, maar het rendement is nog steeds iets slechter dan dat van stijve zonnepanelen. Prijs nu rond de ~€ 1,-/Wp in de US, b.v. van Uni Solar, complete systemen ~€2,-/Wp, zie:
http://sunelec.com/ .
Voor bus heb ik in mijn opzetje gekozen voor de goedkoopste vaste panelen. Die kan ik nu direct om de hoek kopen, nou ja, Enschede :D . Aan de hand van het marktaanbod wordt alles wel weer aangepast :mrgreen:
@Leo, zo'n echte wasmachine(bovenlader) is maar 40-45cm breed, die past altijd wel ergens.
De accu's moffel ik wel ergens onder het bed of onder de vloer of desnoods gestapeld. Ze kunnen in elke positie staan. Tenslotte wordt die GMC 1.5m langer dan wat ik nu heb

, het interieur wordt toch ook weer omgebouwd van 4-6 naar 2 personen.
Die zonnepanelen zijn 150 x 81, twee naast elkaar dus 162 x 150, drie van die paren zijn dus 4.5m lang. Dat kan ik toch overal kwijt :D . Desnoods steken ze maar een stukje uit de kromming van het dak, ze blijven toch meer dan 20cm van de randen. Die oude onrendabele airco's sloop ik van het dak, dat wordt een splits-airco met inverter

.
Maar ja, het zijn maar plannen. Misschien

wordt het toch allemaal weer anders gezien de snelle technische ontwikkelingen.
Mvg. Paul