Servicebeurt ??

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gerard Exis

Servicebeurt ??

Bericht door Gerard Exis »

Ik ga volgende week vanuit hier (Roemenie) naar Nederland komen met de 508 :mrgreen:
1e reden is de apk
2e reden ik wil direct de raamrubbers vervangen i.v.m. wat druppies laatste winter
3e reden ik wil de pomp iets verstellen, d.w.z. laten doen.
4e reden is handel (accessoires,zonnepanelen, etc... in een caravan afgeladen erachter :wink: )

1. kan iemand mij vertellen of dat de rubbers voor de zijraampjes een dure grap is, de voorruit moet ik doen, dus dacht dan maar direct op zeker en ook de zijruitjes, dit wil ik de dealer gelijk laten doen met de apk.
2. gezien mijn 508 zoals vele andere een pluimpje er af en toe uitgooi wil ik laten doen wat ik hier op het forum heb gelezen, de pomp iets verdraaien (2 graden dacht ik te herinneren) en dan moet ie rookvrij zijn. Maar dit wordt het probleem, ik ben als de dood dat er een of andere bijgochem an m'n karretje ga zitten klungelen, dus ik wil bij deze vragen of er hier iemand is die dit echt goed kan en voor mij zou willen doen (natuurlijk tegen betaling). Waar je woont maakt me niet uit, ik wil gewoon op 100% zeker zijn dat er geen en of andere mong... aan m'n karretje zit.

Tevens zou ik graag met die persoon samen (zodat ik het de volgende keer hier zelf kan doen) een serieuze servicebeurt willen doen bij de 508.

Eind volgende week ben ik in Nederland. Kan iemand mij helpen, hoor ik het graag,

groeten,
Gerard
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Kees Durk

Re: Servicebeurt ??

Bericht door Kees Durk »

Gerard,

twee weken terug heb ik raamrubbers gehaald bij de mercedes dealer, van de de zij- en voorruit. kosten totaal zijn 177 euro. Dat is dus voor de rubbers van drie ramen. de onderdelen nummers staan als het goed is nog en het "onderdelen gezocht" topic.

groet,
KD
DVIII

Bericht door DVIII »

enne voor de montage moet je niet zomaar naar de dealer gaan omdat daar geen normale prijs/prestatie verhouding bestaat. beter is het om bij een carglass oid te gaan inbouwen. let op ! niemand garandeerd dat je oude ruit heel blijft. maar het een 99% kans dat het goed gaat , tenminste als je de oude rubbers kapotsnijdt.
en last but not least , lekt je raam wel vanwege het rubber ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gerard Exis

Hallo DV111 en Dirk,

ik dacht de rubbers gelijk bij de dealer te laten vervangen, daar ben ik dan toch voor de apk, maar bedankt voor de tip, zal even gaan rond surfen bij carglass etc....
Weet ik zeker dat het bij de rubbers lekt, tjaa :roll: Tijdens afgelopen winter toen we naar Tunesie waren merkte ik dat bij regen het in de hoeken bij de ramen toch wel behoorlijk nattig werd, vervolgens onderweg in Italie butylkit gekocht en toen het een moment droog was zo goed als kon tussen de rubbers volgespoten, het was aanzienlijk minder daarna, toch niet geheel waterdicht. Dus ik denk alle oude rubbers eruit en nieuw erin, maar wat zou het anders kunnen zijn ?

DVIII

Bericht door DVIII »

apropos, je moet de rubbers wel bij een dealer bestellen
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Detlev

Bericht door Detlev »

DVIII schreef:apropos, je moet de rubbers wel bij een dealer bestellen
Misschien overbodige opmerking, maar let op: hoog en laag model!
Mercedes 406 uit 1969
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik heb nog een rubber liggen. rechter zijraam. Geen idee welke maat. :oops:

Linkerkant heb ik gedaan omdat ik daar bij de vorige 406 heb moeten lassen. Kutwerkje,.... rechterkant niet meer gedaan.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gerard Exis

Detlev schreef:
DVIII schreef:apropos, je moet de rubbers wel bij een dealer bestellen
Misschien overbodige opmerking, maar let op: hoog en laag model!
Nee helemaal geen overbodige opmerking, totaal niet aan gedacht :oops:
Dus zal dit wel degelijke melden, wil de rubbers bestellen (denk morgen) voordat ik ga rijden.

enne Dennis, ik heb een hoog model, was die van jouw dat ook?
Ik ga ze niet zelf vervangen, wordt alleen maar ellende, ga wel effe shoppen waar ik het beste uit ben.

Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ga daar wel van uit gerard. Volgens waren ze zo ongeveer 37-38 euro bij de dealer. Daar hebben ze zo besteld uit de computer. Ons chassisnummer was daar bekend. Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie