Stuurkogels MB 508

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Frank.fjph

Stuurkogels MB 508

Bericht door Frank.fjph »

Mijn stuurstang had 2 kapotte rubbers, helaas geen losse kapjes te krijgen, Mercedes levert alleen complete stuurstok.
Doordat ik geen tyd en gelegenheid had om verder te zoeken heb ik maar een nieuwe gehaald bij de dealer.
Kom ik vanmiddag bij de automaterialenhandel: hadden ze er zo 2 op voorraad ( moest wel met de stok komen zodat ze hem na lostikken van de oude stofkap konden opmeten) voor de prijs van 2,= Eu per 2 stuks !!!!

Dus voor wie het ook tegenkomt eentip om te weten, (Leverancier: Heyl automaterialen )

Heb nu dus een nog goede stuurstok met 2 kogels voorzien van nieuwe stofkappen over.....wie interesse heeft stuur maar PB

Frank

PS: het is de korte stang tussen stuurhuis en linkervoorwiel.
DVIII

Re: Stuurkogels MB 508

Bericht door DVIII »

Hi five Frank , maar dat is al jaren een gebruikelijke reparatiestap, Ok ik haal prachtige melktransparante hoesjes ( die heten dan meteen hoesjes) bij de betere autospulleboer bv Dronk ! en hopla voor een paar euro stuurkogels die ook ! het licht kunnen zien schijnen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph

Had ik ook niet anders verwacht, maar als je geen tijd kost het geld......hebt :lol: :cry:

Mogelijk kan ik het leed verzachten door de 2 hoezen te monteren en vervolgens de stang te verpatsen...... :idea: :idea: dus als ik het klaar heb zet ik het op het betreffende topic.

Frank
DVIII

Bericht door DVIII »

blub, praat je toch over en verschil van ruim 100 euro , en die showroom maar glimmen bij de dealer !
maar het gaat om alle typen 406 tot 608 stuurstokken en spoorstangen , als daar het hoesje van stuk is kun je die eenvoudig repareren met een nieuw stukje rubber !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph

Ach Dave ik heb de dealer hier ter plaatse al genoeg gesteund, maar dan ook voornamelijk het magazijn (mijne heeft gelukkig geen gelikte showroom :lol: :lol: ) de enige troost is dat ik de maximaal haalbare korting van hem krijg..... :D

Frank
Plaats reactie