Hallo iedereen,
ik vond jullie supersite op mijn zoektocht naar info over de dieselpomp van mijn 811. Het is wel geen "camper" maar misschien dat iemand van jullie mij toch kan verder helpen.
Zoals de titel al zegt kan ik mijn Mercedes dus niet meer stilleggen. Het betreft een 811 van 1995 met ong 180.000km.
Misschien niet onbelangrijk, er is de afgelopen 2 jaar zéér weinig mee gereden.
Naar wat ik al gevonden heb links en rechts; wordt de brandstoftoevoer stilgelegd middels een vacuummembraam.
Nu heb ik al gekeken en aan het contactslot is er niet van vacuumslangetjes, dus veronderstel ik dat er ergens een contactor moet zijn die het vacuumpompje bedient; maar waar.
Alvast bedankt voor jullie reacties;
Ps het is dan wel geen camper; maar ik ga nog uitvoerig snuffelen op jullie site die een schat aan info bevat over zonnepanelen, dubbele batterijen etc voor mijn ander "ding" nml Range met daktent. :D
Mercedes 811 niet meer stil te leggen OPGELOST
-
Mercedes 811 niet meer stil te leggen OPGELOST
Laatst gewijzigd door farabees op 13 okt 2009, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Mercedes 811 niet meer stil te leggen
Hu, worden die niet juist met lucht uitgezet net als een 809 ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Eventjes ter verduidelijking, want beelden zeggen zoveel meer dan woorden
, een fotootje van de brandstofpomp;

By farabees, shot with HP Photosmart E217 at 2009-10-12

-
Ha het is een buscabine en ook een vacuum remmer en dan is het ook een vacuum stopper. bij je contactslot zit een klepje wat je bedient als je de sleutel terug draait , afijn apart van dat ... er zit wel eens een lekje in de slangetjes/buisjes van en naar de trekcilinder die de motor stopt , volg het systeem met een scherp oor (als je de motor effe uitduwt met de hand)
(en zet pas dan het contact uit) dan kun wel eens horen waar het lek zit. anders met de hand zoeken waar de leiding doorgeschuurt is effe een stukkie slang ertussen/overheen en het werkt weer als vanouds
(en zet pas dan het contact uit) dan kun wel eens horen waar het lek zit. anders met de hand zoeken waar de leiding doorgeschuurt is effe een stukkie slang ertussen/overheen en het werkt weer als vanouds
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Hallo iedereen en ja Dave,
dat was hem inderdaad, darmpje even gevolgd, dit ging naar een soort electroventiel dat door het contactslot aangestuurd wordtom het vacuum te onderbreken. Dit ventiel zit op de chasisbalk , kant passagier thv de versnellingsbak.
Daar zat het probleem, van de rubberen aansluitmofjes waar de harde platic slangetjes mee aangesloten zijn op het ventielen waren er twee gescheurd. Waarschijnlijk de leeftijd. Vervangen door twee stukjes rubberen benzineslang en klaar.
Wat ik wel opgemerkt heb, is dat de leiding die naar het membraam van de motorrem gaat afgedopt is. Heb deze terug aangesloten op het membraam en ra ra, weer kon ik de vrachtwagen niet meer stilleggen, dus waarschijnlijk membraam stuk.
Weet iemand toevallig of die dingen duur zijn?
Alvast super bedankt voor het meedenken allemaal,
Groeten Mark
dat was hem inderdaad, darmpje even gevolgd, dit ging naar een soort electroventiel dat door het contactslot aangestuurd wordtom het vacuum te onderbreken. Dit ventiel zit op de chasisbalk , kant passagier thv de versnellingsbak.
Daar zat het probleem, van de rubberen aansluitmofjes waar de harde platic slangetjes mee aangesloten zijn op het ventielen waren er twee gescheurd. Waarschijnlijk de leeftijd. Vervangen door twee stukjes rubberen benzineslang en klaar.
Wat ik wel opgemerkt heb, is dat de leiding die naar het membraam van de motorrem gaat afgedopt is. Heb deze terug aangesloten op het membraam en ra ra, weer kon ik de vrachtwagen niet meer stilleggen, dus waarschijnlijk membraam stuk.
Weet iemand toevallig of die dingen duur zijn?
Alvast super bedankt voor het meedenken allemaal,
Groeten Mark