lekkend koelwater

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gjalt

lekkend koelwater

Bericht door Gjalt »

Hallo allen,
de motor van met 406 (om615) begint steeds iets meer koelwater te lekken. Het waren eerst een paar druppels per dag, maar inmiddels wel te veel (per 2 dagen koelwater bijvullen). Nu zit het lek volgens mij bij de waterpomp (volgens mij heet ie zo). Op dit moment kan ik niet heel goed zien waar het vandaan komt, maar het is volgens mij langzaam ontstaan toen ik een nieuwe v-snaar heb gemonteerd. De nieuwe staat niet heel erg strak maar misschien heb ik 'm bij het monteren wel in eerste instantie te strak gezet en daarna weer losser.
Nu vroeg ik me af, er bestaat van die 'mooie' vloeistof voor lekkende radiotoren, is er een mogelijkheid dat dat in mijn geval ook helpt? Of is de enige oplossing een andere waterpomp?

Vriendelijke groeten, Gjalt
Johannes

Re: lekkend koelwater

Bericht door Johannes »

Hall Gjalt,
Als je waterpomp inderdaad lekt dan is er maar één goede oplossing en dat is een nieuwe pomp. Zo'n pomp is ook repareren maar ik weet niet of jij die mogelijkheid hebt en je moet dat dan wel goed doen .
Er bestaan heel wat wondermiddelen en daartussen zijn ook best wel goede maar niet voor een beschadigde en lekkende afdichting van de waterpomp. Ook al zou die afdichting na een behandeling dicht zijn, hij is beschadigd en gaat weer lekken op het moment dat het jou helemaal niet uitkomt. Daarbij komt nog dat de lagers in de pomp waarschijnlijk ook teveel speling hebben waardoor er zoveel beweging in de as zit dat de afdichting kon beschadigen.
Doe het goed en vervang de pomp door een nieuwe en geen tweedehandse om ellende in je vakantie te voorkomen. :!:
Pieter.
DVIII

Re: lekkend koelwater

Bericht door DVIII »

heel simpel is om eens te kijken of het werkelijk uit het gaatje komt van de waterpomp , dat is namelijk de indicator dat je pomp lekt en dat de lagers aan het stukgaan zijn. als het lek ergens anders zit kun je dat lek misschien wel aanpakken.
er is een speciaal spul wat je door je warme water heen kiept en dan gaat rijden.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie