gereedschaps koffertje met inhoud:
- mini doppen setje
- steek ring sleutel setje
- schroevendraaier setje
- setje tangen
- mini vijlen setje
- hamertje, bijteltje, drijver setje
- amp tang en strip tang.
eingenlijk de zelfde inhoud als dat ik in mijn wekrbus als service koffertje heb liggen maar dan prive spul..

daarnaast wat rolletjes tape (duck tape, vulkaniserende tape, van die zwarte isolatie elktra tape en een rolletje teflon tape)
T-wraps wat grote en een zakje kleintjes.
Reserve onderdelen beperken zich tot een flesje olie, flesje koelwater en reserve lampjes een rolletje 2,5 mm kwadraat kabel, dooesje kabelschoentjes en wat kroonsteentjes.
In de gebieden waar wij op vakantie gaan (westelijk europa) is er altijd wel een bouwmarkt te vinden of een automaterialen zaak waar vervangings delen zijn te krijgen.
Met dit setje heb ik onderweg al heel wat gerepareerd:
startmotor vervangen (via anwb zelf opgehaald bij een automaterialen zaak in frankrijk)
start onderbreker omzeilt
radiator vervangen (laten bezorgen door de anwb zelf vervangen)
Waterpompje (camper deel) storing opgelost.
Koelkast brander zuiver gemaakt (onderhoud voer ik liever uit in de warme zuid europesche zon dan in dit koude bibber landje..

)
Weigerende ruitenwisser motor opengehaald en gereviseerd.
Klabbanden vervangen
lekke douche bak hersteld en ga zo maar door..
Onderhoud doe ik zelf aan de camper, maar ook ik zie wel eens zaken over het hoofd of wordt op vakantie verrast door een of andere storing.
Het meeste kan ik zelf oplossen, heb wel al 2 keer de camper moeten laten afslepen:
- Brand in de kabelboom door een weg geroeste massa bij het start relais van onze eerste transit camper.
- Los gelopen tandwielen van de oliepomp en spanrol, door fout van garage, die waren de loctite vergeten na een grote reparatie aan de motor.
Beide keren camper moeten laten afslepen omdat ik het onderweg niet kon maken.
Kabelboom heb ik uit eindelijk zelf kabeltje voor kabeltje zitten vervangen hier voor de deur.
Die los gelopen distributie tandwielen zijn opnieuw vast gezet door de garage die de oorspronkelijke repratie ook verprutst had.
Wij maken heel wat zooi mee, maar dat is ook inherent aan de prijs klasse voertuigen die wij kopen, vaak zo veel mogelijk voor zo weinig mogenlijk geld en dan koop je vaak ander mans ellende.
En daarnaast schiet het onderhoud er bij wel eens bij in.. dat is dus mijn eigenschuld.