Houten wielkasten 508 ??

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
SamenMoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2010, 18:05

Houten wielkasten 508 ??

Bericht door SamenMoos »

Beste allemaal,

Onze Moos van 30 is aan het ontbinden. Niks nieuws, doen ze allemaal. Plaatwerk aan de buitenzijde wordt vervangen door plaatwerk gelijmd met epoxy. Profielen worden er opnieuw ingelast. Maar....ook de beide wielkasten van de achterwielen zijn hemelen, net als de aanhechting naar het subframe. Wijsheid... Is het mogelijk en APKtechnisch OK om de kasten te vervangen door watervast verlijmd multiplex? En dan evt de onderzijde te beschermen met of aluminium plaatwerk (geen verbinding met het staal....!) of een epoxycoating. Wie heeft daar ervaring mee en wil deze ervaring delen?
Foto's van de hele operatie zijn op verzoek leverbaar.

Al vast bedankt, Martin
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Houten wielkasten 508 ??

Bericht door DVIII »

dat is natuurlijk geen probleem , zolang je binnen geen wateroverlast krijgt zal het de apenka een zorg wezen. natuurlijk moet je wel een stevige betimmering maken omdat als er een band klapt of er een steen tussen je banden klemt en losschiet op het onjuiste moment je niet meteen naar buiten moet kunnen kijken.
alles gaat op den duur rotten en roesten dus als je het nu voor een jaar of 10 mooi maakt , kan ja daarna wel weer zien !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Houten wielkasten 508 ??

Bericht door Leo »

Toevoeging op het bericht van Dave: Daarna zo'n kunststof spatscherm in het houten kistje schroeven (kosten nieuw een paar tientjes), en klaar ben je.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
wimverlaat
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:24
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Houten wielkasten 508 ??

Bericht door wimverlaat »

Hoi Martin,
Ik heb even voor je op het forum rond gezocht, omdat ik me herinnerde dat er eerder iemand was geweest die houten wielkachten heeft gemonteerd.
Ik hoop dat de volgende link werkt, zodat je op de juiste plaats in het forum terecht komt. viewtopic.php?f=15&t=4447&p=38953&hilit ... ten#p38953
Anders moet je even zoeken onder het forumlid seibegorter dan moet het ook wel lukken.
Succes ermee,
Groet
Wim
Het leven wordt vooruit geleefd en achteraf verklaard!
Website http://wim-vantverlaat.magix.net/website/
SamenMoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2010, 18:05

Re: Houten wielkasten 508 ??

Bericht door SamenMoos »

Heren,

Heel erg bedankt, tot nog toe! En zeker Wimmie met de link. Hier en daar wordt gesproken over een kunststof wielkap of kast. Een kast van hout maken is niet zo moeilijk. Om er bijvoorbeeld een alu waterdichte boog in te maken valt ook wel mee, maar ja, als er nu kant en klare schermen voor zijn, hou ik me aanbevolen! Wie weet ze te vinden?
Kasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2005, 22:35
Locatie: prov. Groningen

Re: Houten wielkasten 508 ??

Bericht door Kasper »

Hallo Martin,

Ik heb van betonplex wielkasten gemaakt. Daarbij opletten dat je erg goed afkit. Zo'n kunststof binnen spatscherm waar hiervoor sprake van is heb ik indertijd niet geplaatst, maar dit lijkt me een goed idee.

Bij de APK heb ik de keurmeester er niet over gehoord.

De rand van het oude spatbord die op de onderstaande foto nog is te zien heb ik verwijderd. De houten wielkast heb ik tegen de zijkant gemonteerd met mspolymeerkit, de andere contactvlakken met schroeven+kit.

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

Kasper
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten