radiateur reviseren
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 dec 2004, 17:42
- Locatie: De Koog
radiateur reviseren
Wie heeft er wel eens een radiateur van een 508 nieuw type laten reviseren,dus met de kunststof onder en bovenkant.
De onderdelencommissie van dll heeft alleen het oudere type met metalen onder en bovenkantvoorradig.
gr Jacob
De onderdelencommissie van dll heeft alleen het oudere type met metalen onder en bovenkantvoorradig.
gr Jacob
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: radiateur reviseren
is dat dat een probleem , die volmetalen radiateur ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: radiateur reviseren
Dat vroeg ik me ook af Dave, maarrrrrr dát was de vraag niet. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 dec 2004, 17:42
- Locatie: De Koog
Re: radiateur reviseren
De aansluiting van de oude radiateur is anders en ook de maat is niet helemaal hetzelfde vandaar de vraag.
Dat wil niet zeggen dat het niet pas is te maken maar,als mijn eigen radiateur gereviseerd word is dat gemakkelijker.
gr Jacob
Dat wil niet zeggen dat het niet pas is te maken maar,als mijn eigen radiateur gereviseerd word is dat gemakkelijker.
gr Jacob
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: radiateur reviseren
In Alkmaar hebben we een bedrijf dat radiateuren reviseerd , Autotemp op industrieterein Beverkoog .
Heb daar ooit een radiateur van een Ducato laten doen , was een knap stukkie werk .
Groeten Wim
Heb daar ooit een radiateur van een Ducato laten doen , was een knap stukkie werk .
Groeten Wim
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: radiateur reviseren
Ik heb door de decennia heen uitstekende ervaringen met Bloksma, 's morgens brengen, 's avonds als nieuw ophalen. Zo nodig met nieuwe blokken in je eigen radiateur gesoldeerd.
Je moet even Googlen, want Bloksma is overgenomen door een aantal andere bedrijven, ook in Noord-Holland. Al die bedrijven hebben "v/h Bloksma" in hun naam.
Je moet even Googlen, want Bloksma is overgenomen door een aantal andere bedrijven, ook in Noord-Holland. Al die bedrijven hebben "v/h Bloksma" in hun naam.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: radiateur reviseren
nu snap ik de vraag wel ...... er zit een kunststof radiateur in de laatste typen 508. het antwoord is simpel die worden in zijn geheel vervangen en niet gerepareerd , met de kunststof bakken kan je niets een doen en de aluminium koelelementen kan je ook niet repareren , tenminste je kan ze wat dichtplakken bij lekkage, voor nood !
dus vervangen !
dus vervangen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 23 aug 2009, 16:27
Re: radiateur reviseren
Hallo, omdat dit topic toch gaat over gereviseerde radiateurs nog een vraag hierover.
Ik ga een metalen radiateur halen bij Dubbellucht, de oude ruil ik om tegen een gereviseerde radiateur met bijbetaling van 160 euro.
Nu heeft er op mijn bus een ( defecte ) airco gezeten.
Deze eraf gehaald, maar er zat geen aanzuigstuk meer op achter de radiateur.
De radiateur was namelijk naar achter verschoven om plaats te maken voor een grote koelventilator.
Nu mijn vraag: is het echt noodzakelijk om dit aanzuigstuk weer te plaatsen?
Met vr. gr. Robin
Ik ga een metalen radiateur halen bij Dubbellucht, de oude ruil ik om tegen een gereviseerde radiateur met bijbetaling van 160 euro.
Nu heeft er op mijn bus een ( defecte ) airco gezeten.
Deze eraf gehaald, maar er zat geen aanzuigstuk meer op achter de radiateur.
De radiateur was namelijk naar achter verschoven om plaats te maken voor een grote koelventilator.
Nu mijn vraag: is het echt noodzakelijk om dit aanzuigstuk weer te plaatsen?
Met vr. gr. Robin
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: radiateur reviseren
ik heb het stuk blik weggelaten en het koelt en doet nog prima. ik kan mij voorstellen dat er ooit een bus te warm is geworden , maar ik heb dat nog niet meegemaakt , tenzij er of een lekke koppakking in het spel was of te weinig vloeistof in het systeem zat !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: radiateur reviseren
Toevoeging: Of een ernstig vervuild systeem, of een verouderde radiator (loslatende lamellen).DVIII schreef:tenzij er of een lekke koppakking in het spel was of te weinig vloeistof in het systeem zat !
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: radiateur reviseren
Het kan zijn dat je de kap er nog op hebt zitten bij de nieuwe.
Frank
Frank
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 23 aug 2009, 16:27
Re: radiateur reviseren
Deze antwoorden stellen mij weer gerust.
Was anders weer een hoop werk geweest om de boel origineel te maken.(nieuwe slangen, frame aanpassen, e.d.)
Bedankt weer :D
Gr. Robin
Was anders weer een hoop werk geweest om de boel origineel te maken.(nieuwe slangen, frame aanpassen, e.d.)
Bedankt weer :D
Gr. Robin
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 22:03
Re: radiateur reviseren
zou toch voorzichtig zijn met het weglaten van dat aanzuigstuk,normaal maakt het inderdaad niet veel uit echter s'omers trekken in de berg(perineen bv)kon het wel eens mis gaan.
bouwde ooit een zwaardere motor in een omgebouwde tandardsbus 12 mtr bedford en liet ook dat aanzuigstuk weg.
geheid dat met veel trekken in de bergen de boel heet liep.
terug ingebouwd en probleem was verholpen.
Groet "wildboy"
nieuw hier!
bouwde ooit een zwaardere motor in een omgebouwde tandardsbus 12 mtr bedford en liet ook dat aanzuigstuk weg.
geheid dat met veel trekken in de bergen de boel heet liep.
terug ingebouwd en probleem was verholpen.
Groet "wildboy"
nieuw hier!
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: radiateur reviseren
Aanzuigstuk als in de vorm van een tunnel die van de radiator naar de ventilator loopt?
Onze bus is een 608 die in de bergen pakketvervoer heeft gedaan. Dus veel stationair, startstoip en stads en bergverkeer. Wij hebben een enkele radiator staan met erachter gewoon de fan. Niets geen aanzuigstuk.
De radiator en motor liggen wel vrij open dus niet zo ingebouwd als bij de standaard bussen.
Dennis
Onze bus is een 608 die in de bergen pakketvervoer heeft gedaan. Dus veel stationair, startstoip en stads en bergverkeer. Wij hebben een enkele radiator staan met erachter gewoon de fan. Niets geen aanzuigstuk.
De radiator en motor liggen wel vrij open dus niet zo ingebouwd als bij de standaard bussen.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: radiateur reviseren
ja ieder is natuurlijk vrij om de maken en laten wat hij/zij wil maar ik heb de 5 tonner nog niet gek gekregen. in een 808 kan je wel behoorlijk fout uitkomen zonder goede koeltunnel, maar die motor is dan ook wat lastiger ingebouwd en drie ton zwaarder.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten