iemand ervaring met savas banden

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
robert99

iemand ervaring met savas banden

Bericht door robert99 »

afgelopen weekend links voor een klapband met de 508 gehad, er zat een michelin band onder 6.50 R16 welke ik er in 2003 nieuw eronder heb laten zetten. In de band zaten geen scheuren enof uitdrogingen. Heb geen idee waarom ie nu geknald is?

schijnt dat de michelin banden moeilijk te krijgen zijn, kan aan nieuwe savas banden komen, maar heb het idee dat deze van mindere kwaliteit zijn.
Ik ga er gelijk 6 nieuwe onder laten zetten, iemand ervaring met savas banden en of adressen waar ik gewoon michelin 6.50 R16 XCA kan bestellen

groet robert
DVIII

Re: iemand ervaring met savas banden

Bericht door DVIII »

in de bandenhandel is natuurlijk van alles te krijgen buiten michelin om , ik koop ook liever een wat minder dure band en daar zijn er gelukkig genoeg van , naast Sava wat volgens mij uit Slovenie komt is er een prima band van "UE" .
let altijd op of de band wel bij je gewicht past , dus minstens 2000 pond ( zeker voor de voorbanden )
een 508 weegt tenminste 1500 kg op de vooras en daar wil je zekerheid over !
de prijs zal rond de honderd euro per band zitten ( michelins zijn twee maal duurder, maar sommigen willen niets anders)
(sava is 100% van goodyear)
Laatst gewijzigd door DVIII op 25 mar 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Kees Durk

Bericht door Kees Durk »

hey,

Ik heb een jaar terug de camper ook op 6 sava banden gezet. Ze bevallen me prima, maar heb niet echt vergelijk materiaal. De banden die er op zaten wanneer ik de camper uit de schuur haalde stonden al meer dan 10 jaar stil, dus die waren niet al te best.
Verder is mijn camper niet de meest zware uitvoering die je tegenkomt. Is een 408, op kenteken 2300 kg geloof ik. Wanneer de camper veel zwaarder wordt, is de bandenkeuze ook weer een stuk belangrijker.
Ik heb ze toen gekozen omdat ze toen ongeveer de helft kosten van een setje Michelin. Aangezien het allemaal redelijk budget is heb ik toen voor de Sava's gekozen. tot nu toe nooit echt de indruk gehad dat ze slecht waren. Het rolt, stuurt en remt prima, maar zoals gezegd, mijn camper is relatief ligt.

groet,
KD
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Geen ervaring met savas, maar bij mij altijd Fulda gemonteerd, bevallen prima, prijsindicatie: 100,= incl balanceren/monteren
Frank
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

Kreeg van een ouwe rot het advies om vóór Michelin te monteren, achter heb ik Sava.
Heb geen klachten ofwel ben tevreden.

Peter
robert99

Bericht door robert99 »

beatrix18 schreef:Kreeg van een ouwe rot het advies om vóór Michelin te monteren, achter heb ik Sava.
Heb geen klachten ofwel ben tevreden.

Peter
wellicht inderdaad goed advies om alleen voor michelin te doen heb inmiddels vernomen wat de kosten van een michelinband zijn € 169,00 per stuk, wordt wel erg kostbaar om ze alle 6 te vervangen met michelin
http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index.php

maar iedereen bedankt voor de ervaringen etc

Gr robert
paulv

Bericht door paulv »

Hi Robert,

Hier zijn ze al € 132.84 :wink: .

http://www.banden-pneus-online.nl/autob ... %7CTL.html

Ik wilde overigens ook goedkopere bandjes monteren, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor Michelins.
Het scheelt maar een paar tientjes.
Het is de top, zeer slijtvast, en ze gaan gemakkelijk (de oude weliswaar) 15 jaar mee :lol: .

Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 26 mar 2010, 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Berthil

Bericht door Berthil »

Heb je deze topic al gelezen:
viewtopic.php?f=23&t=3399&p=31584&hilit=michelin#p31584
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Kees Durk

Bericht door Kees Durk »

paulv schreef:Hier zijn ze al € 132.84 :wink: .

http://www.banden-pneus-online.nl/autob ... %7CTL.html
Bij Pneus kunnen de prijsen per dag verschillen (merkten we bij de alfa 156 club) Kijk dus even goed voor je besteld of de band niet ineens 30 eu duurder geworden is ;)
robert99

Bericht door robert99 »

heb 6 nieuwe michelin banden binnen via pneus, prijs lag van te voren vast en is niet tussentijds omhoog gegaan, ik kan aan de slag

gr. robert
jooph

Bericht door jooph »

Hallo Robert,

Kun je misschien eens kijken wat de fabricage datum van de banden is.

Regelmatig hoor je nl. dat die Michelins 6,5x16 niet meer te krijgen zijn.

Joop
paulv

Bericht door paulv »

@Joop, echt onzin, ze worden nog steeds gemaakt. Ik heb ze pas ook nieuw gekocht :D . Wat moeilijk te krijgen voor een nette prijs, maar dat is weer wat anders :wink: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
robert99

Bericht door robert99 »

Joop,

Net even op de band gekeken, zie zoveel cijfers staan, maar denk dat dit de juiste combinatie is
C4V X0309 Made in France

Ze zijn volgens mij van maart 2009, maar zo als Paul al schrijft, ze zijn bij pneus gewoon te verkrijgen

Gr. Robert
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Hallo,

Vanmorgen net 7 nieuwe Michelins XCA 6.50x16 laten monteren.
In eerste instantie riep mijn banden handelaar dat deze niet meer te leveren waren maar toen ik vroeg waarom ik ze dan wel via intertnet kon krijgen waren ze opeens na een paar telefoontjes wel te leveren.
Kosten een flinke duit maar dan heb je wel Michelin. Volgende week gaan we ze uitproberen.

Op de site "reifentiefpreis.de" vind je 8 verschillende merken banden inclusief Michelin en Continental.
klik op de site aan; LLKW-C-Transporter/16zoll/6.50R16c. Op NL sites ben ik nergens zo,n ruim aanbod tegengekomen.

Onze bus
Plaats reactie