probleem met tanken van brandstof
Ik heb een 308D met een 60 ltr tank.Wanneer ik aan de pomp het vulpistool indruk slaat dit meteen af.Ik moet het pistool heel voorzichtig indrukken en na 40 keer afslaan zit er 10 liter diesel in mijn tank.Ik heb de toevoeropening van de tank gekontroleerd
maar hier is niets mis mee.Boven op de tank zit een dun slangetje (4mm) wat ik gekontroleerd heb en wat open is.Wie heeft dit
ooit meegemaakt en weet misschien een oplossing
mvrg Theo
tankprobleem
- Rene
Re: tankprobleem
Ik denk toch dat je het in de ontluchting moet zoeken, en een ontluchting van 4 mm is wel erg weinig. Ik was ook altijd aan het knoeien maar bij mij stopte het bij 30 liter. Nu heb ik luchtvering en achter is 6 cm omhoog nu gaat er 50 liter makkelijk in. Resumé: zorg dat de tank vlak staat en kijk de ontluchting eens goed na
( ik heb ontluchting van 16 mm )
Gr René
( ik heb ontluchting van 16 mm )
Gr René
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
-
Hallo Theo,
Met onze Fiat hadden we het zelfde probleem.
Bij nader onderzoek bleek dat de vulslang van de vulopening naar de tank direct na de vulopening een bijna haakse knik maakt.
Sindsdien houd ik bij het tanken de slang van de pomp circa 60 graden gedraaid, en we hebben geen problemen meer.
Ik weet natuurlijk niet of het bovenstaande ook voor jou opgaat, maar je kunt het proberen om de slang van de pomp te draaien, en vooral niet te diep in de vulopening te steken.
Succes!
Groeten,
Henk Warmenhoven
Met onze Fiat hadden we het zelfde probleem.
Bij nader onderzoek bleek dat de vulslang van de vulopening naar de tank direct na de vulopening een bijna haakse knik maakt.
Sindsdien houd ik bij het tanken de slang van de pomp circa 60 graden gedraaid, en we hebben geen problemen meer.
Ik weet natuurlijk niet of het bovenstaande ook voor jou opgaat, maar je kunt het proberen om de slang van de pomp te draaien, en vooral niet te diep in de vulopening te steken.
Succes!
Groeten,
Henk Warmenhoven
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
-
bedankt voor jullie reacties
Het manupuleren met de slang helpt niet,ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd
ik ga eens proberen om het ontluchtingsslangetje te vergroten
Maar dat moet even wachten want ik heb de tank na ongeveer een kwartier toch vol kunnen krijgen en ga eerst een
weekendje op vakantie
groeten,
Theo
Het manupuleren met de slang helpt niet,ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd
ik ga eens proberen om het ontluchtingsslangetje te vergroten
Maar dat moet even wachten want ik heb de tank na ongeveer een kwartier toch vol kunnen krijgen en ga eerst een
weekendje op vakantie
groeten,
Theo