Remdrukregelaar + remverschil achter

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Jef

Remdrukregelaar + remverschil achter

Bericht door Jef »

hoi,

ben net met mijn 508 naar de keuring geweest,alles in orde behalve een te groot remverschil van achter en de remdrukregelaar op de achteras is vastgeroest.

Nu vroeg ik me af wat ik daar zelf aan kan doen...

heb de remdrukregelaar eens bekeken en dat ziet er uit dat ik daar eens goed wat kruipolie op kan spuiten.misschien dat hij dan loskomt? Of is dat geen goed idee?

zou het ook kunnen dat het remverschil vanachter terug beter wordt als de remdrukregelaar werkt? ( vervangen of gemaakt?)

alvast bedankt

Jef
---=== MB508 - 1981 - OM314 ===---
Anton

Re: Remdrukregelaar + remverschil achter

Bericht door Anton »

Hoi,

De remkrachtregelaar een paar keer insuiten met kruipolie, tijdgunnen en voorzichtig gangbaar maken.
Het remverschil kan veroorzaakt worden door vuil in de remkrachtregelaar maar aannemelijker lijkt mij dat er of een cupje lekt en of de remmen eens goed gesteld moeten worden.
Even warm rijden dus niet loeiheet, met de handrem er op doet ook wonderen.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Jef

Bericht door Jef »

Alvast bedankt voor je antwoordt!

ik denk dat ik de remdrukregelaar heb losgekregen... en ben eens goed gaan toeren met de 508 en zeer veel geremt ( gewoon remmen + handrem ).

Net deze avond nog binnen gebracht bij een garagist in de buurt, hij ging hem morgen eens op de remmenbank zetten en de uitslag doorbellen....

ben benieuwd,khoop dat het gelukt is!

groet

Jef
Jef

Bericht door Jef »

de garagist heeft ondertussen al lang gebeld en ben er eergisteren mee naar de keuring geweest....

groene kaart!!!!!

nu eens aan mijn C-rijbewijs beginnen... hopelijk duurt dat hier in belgie niet te lang....

groet

Jef
Plaats reactie