Allemaal bedankt voor de inbreng :D
Reizigger:
Heb het geprobeerd maar nope, gaat wel wat glimmen maar de corosie laag verdwijnd niet
Paul:
heb het is door zitten lezen, het pakt het vuil aan en de pokken/putten die de corosie veroorzaakt, is vooral bescherming en schoonmaak spul. De proefflakons kost 32 euri :shock: dus nix gratis
Johannes:
Dit dacht ik ook, heb het geprobeert maar de ocsidatie laag blijft zitten waar het zit

Schuren met 600 of fijner leverd 5 cm kaal aluminium in een kwartier schuren op, de laag is dik en keihard
Kees:
dat pindakaas ga ik proberen :D en dat velgen rijnigings spul geloof ik niet zo in, als het ook met dreft gaat moet het met jif ook gaan of ontvetings middel. maar geen van alle haalt die laag er af
volgens anderren blijft het glimmen (waar ik overigs niet van overtuigd ben) dus dat vernissen ga ik misschien wel doen.
Bedenk me net (terwijl ik dit schrijf) dat die strippen al gevernist zijn, en dat daarom het zo moeilijk is hem kaal te krijgen

ga ik morgen ff onderzoeken 8)
Ik ben vandaag aan het schuren geslagen met roterende schijf met scotchbrith lamellen, normaal kan je hier mee verf (en ook je velletje heb ik gemerkt) heel makkelijk van iets af schuren. Zelf daarmee (het na een aantal keren heen en weer bewegen) wat moeite om door de laag heen te komen. Laag verwijdert, dan met roterende schuurpapier flappies borstel korel hondert opschuren, daarna met 240 en dan met het handje korel 320 er overheen. Daarna met katoenne polijst schijf en pasta (blok) polijsten.
Resaltaat een super chroom lijkende aluminium strip, wel beeste werk maar het loont :D
Maar voor die genen die weten hoe het makkelijker kan, laat het aub horen :D
grt peter