Ook even voorstellen
-
Ook even voorstellen
goeiendag . ook hier zal ik me even voorstellen.
ik ben sinds een half jaar in het bezit van een camper.
na 40 jaar op de motor dwars door europa was ik wel toe aan iets anders.
dat werd een j5 met pilote opbouw, niet te oud en ook niet te jong, ik wil tenslotte zelf iets te sleutelen hebben, (maar ook weer niet te veel)
wat wij doen is bijna elk weekend weg , zomaar ergens heen waar het leuk , mooi, of spannend is, niks haasten , gewoon lekker piano piano.
vakantie even niet ............pas in december 4 weken zuid afrika, (vliegen)
ik hoop hier veel oplossingen te vinden voor de problemen waarmee ik geconfronteert zal worden.
goldwing en camper forever.
m.v.g. Louis
ik ben sinds een half jaar in het bezit van een camper.
na 40 jaar op de motor dwars door europa was ik wel toe aan iets anders.
dat werd een j5 met pilote opbouw, niet te oud en ook niet te jong, ik wil tenslotte zelf iets te sleutelen hebben, (maar ook weer niet te veel)
wat wij doen is bijna elk weekend weg , zomaar ergens heen waar het leuk , mooi, of spannend is, niks haasten , gewoon lekker piano piano.
vakantie even niet ............pas in december 4 weken zuid afrika, (vliegen)
ik hoop hier veel oplossingen te vinden voor de problemen waarmee ik geconfronteert zal worden.
goldwing en camper forever.
m.v.g. Louis
Goldwing en camper forever
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- vanhooltje
Re: Ook even voorstellen
Welkom hier wingman01 :D
J5jes horen hier wel thuis op dit forum der vieze handjes :shock:
:mrgreen:
Veel lees plezier hier, veel te lezen en te chatten :D
Goldwing reed ik ook, maar die heb ik zojuist verkocht, mij te zwaar (kwa gewicht) komt omdat mn benen te kort zijn :mrgreen:
CX500 licht me meer, die gaat ook achterop mn camper mee (zie foto,s onderschrift)
Hou mn rijdend, en veel plezier :D
grt Peter
J5jes horen hier wel thuis op dit forum der vieze handjes :shock:

Veel lees plezier hier, veel te lezen en te chatten :D
Goldwing reed ik ook, maar die heb ik zojuist verkocht, mij te zwaar (kwa gewicht) komt omdat mn benen te kort zijn :mrgreen:
CX500 licht me meer, die gaat ook achterop mn camper mee (zie foto,s onderschrift)
Hou mn rijdend, en veel plezier :D
grt Peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Ook op

- Leo en Janet
- Contacteer:
Welkom hier wingman01,
Ik ben hier ook nog maar net en ik kan zeggen dat het niet tegen valt... Het is hier heel leerzaam en je bent onder gelijk gestemden.
Tja, ik heb nog zo'n GW K3 in de schuur. M'n eerst nieuwe motor gekocht in 1978. Nu is het een restauratie stuk geworden, staat al veel te lang stil. Het begint met de accu die leeg staat , daarna zijn de banden niet meer je- van- het etc tec... en zo staat hij maar te roesten.
Nu rijden we al weer jaren op de BMW's.
Zo'n Pilot J5 1991 ( kort model) hebben we ook nog een paar jaar gehad, heel knusse auto.
Groet
Leo
Ik ben hier ook nog maar net en ik kan zeggen dat het niet tegen valt... Het is hier heel leerzaam en je bent onder gelijk gestemden.
Tja, ik heb nog zo'n GW K3 in de schuur. M'n eerst nieuwe motor gekocht in 1978. Nu is het een restauratie stuk geworden, staat al veel te lang stil. Het begint met de accu die leeg staat , daarna zijn de banden niet meer je- van- het etc tec... en zo staat hij maar te roesten.
Nu rijden we al weer jaren op de BMW's.
Zo'n Pilot J5 1991 ( kort model) hebben we ook nog een paar jaar gehad, heel knusse auto.
Groet
Leo
-
leo.
als je niks meer doet met die k3 dan is bikers best in renswoude misschien wel geintreseert, john wil nog wel eens restaureren voor zichzelf, even googelen ,,bikers best,,
als je niks meer doet met die k3 dan is bikers best in renswoude misschien wel geintreseert, john wil nog wel eens restaureren voor zichzelf, even googelen ,,bikers best,,
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
-
peter.
ik reed de laatste jaren een 1500, en compleet op straat 450 kg, kortepootjes moet je zeker niet hebben, die cx is een goeie keus, ik vind dat de productie darvan te vroeg is gestopt, ook van de 650 is te snel gestopt
ik reed de laatste jaren een 1500, en compleet op straat 450 kg, kortepootjes moet je zeker niet hebben, die cx is een goeie keus, ik vind dat de productie darvan te vroeg is gestopt, ook van de 650 is te snel gestopt
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
Hallo Wingman,
Welkom hier op het forum. Ook wij reden een GL1500. Nou heb ik geen korte benen, maar met z.n tweetjes erop vind ik het veel te zwaar. Op de snelweg lekker relaxed dat wel, maar het korte bochten werk etc. Dat beviel me minder dus na drie jaar GL toch maar weer een BMW een 1200 GS, Ja en dat stuurt geweldig. :)
Maar goed over smaak valt niet te twisten.
Dus nogmaals welkom en veel plezier met de J5
Welkom hier op het forum. Ook wij reden een GL1500. Nou heb ik geen korte benen, maar met z.n tweetjes erop vind ik het veel te zwaar. Op de snelweg lekker relaxed dat wel, maar het korte bochten werk etc. Dat beviel me minder dus na drie jaar GL toch maar weer een BMW een 1200 GS, Ja en dat stuurt geweldig. :)
Maar goed over smaak valt niet te twisten.
Dus nogmaals welkom en veel plezier met de J5
-
piet.
ik snap je helemaal, inderdaad stuurt alles beter dan een gl, maar ik heb 15 jaar bet zo,n tractor gereden , en niks te na aan jouw stuurkunsten , maar ik kon op mijn oren door de bocht, wel na wat aanpassingen , stabilisator zo links en rechts en lang zoeken naar de beste banden en bandenspanning, ik reed zo,n beetje 30-40.000 km per jaar, ik zie de meeste goldwingrijders gaan als oud wijf op zondagmorgen naar de kerk, geeft niks, ieder zijn eigen lol, en zo,n bmw is een topmotor.
ik snap je helemaal, inderdaad stuurt alles beter dan een gl, maar ik heb 15 jaar bet zo,n tractor gereden , en niks te na aan jouw stuurkunsten , maar ik kon op mijn oren door de bocht, wel na wat aanpassingen , stabilisator zo links en rechts en lang zoeken naar de beste banden en bandenspanning, ik reed zo,n beetje 30-40.000 km per jaar, ik zie de meeste goldwingrijders gaan als oud wijf op zondagmorgen naar de kerk, geeft niks, ieder zijn eigen lol, en zo,n bmw is een topmotor.
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
Louis,
Dat bochtenwerk met die GL lukte wel, maar was gewoon hard werken. De GS weet gewoon wat je wil en het gaat als vanzelf. Thats the differance :)
Kort geleden in de Dolomieten wezen rijden, veel korte bochten snel werk De GS is geknipt voor dat werk. En ja met de GL lukte dat ook best maar net ff anders. Nou rijd ik al weer een paar jaar motor en de laatste jaren wat minder maar toch ik moest gruwelijk aan de bak als ik met mijn broers ging rijden op die GL.
Maar goed dat terzijde. Ik snap het wel eigenlijk moet je gewoon meerdere motoren hebben.
Eentje voor het echt snelle werk, een off road 1 pitter natuurlijk evt. een chopper voor het mooie weer en een Goldwing (1800)voor de lange afstanden. 8)
Nouja je snap het wel. Met de camper wordt alles anders en nemen we een 50cc scootertje mee haha, maar o zo handig.
Dat bochtenwerk met die GL lukte wel, maar was gewoon hard werken. De GS weet gewoon wat je wil en het gaat als vanzelf. Thats the differance :)
Kort geleden in de Dolomieten wezen rijden, veel korte bochten snel werk De GS is geknipt voor dat werk. En ja met de GL lukte dat ook best maar net ff anders. Nou rijd ik al weer een paar jaar motor en de laatste jaren wat minder maar toch ik moest gruwelijk aan de bak als ik met mijn broers ging rijden op die GL.
Maar goed dat terzijde. Ik snap het wel eigenlijk moet je gewoon meerdere motoren hebben.
Eentje voor het echt snelle werk, een off road 1 pitter natuurlijk evt. een chopper voor het mooie weer en een Goldwing (1800)voor de lange afstanden. 8)
Nouja je snap het wel. Met de camper wordt alles anders en nemen we een 50cc scootertje mee haha, maar o zo handig.
-
helemaal goed Piet, wat mij opvalt is dat op diverse camperforums zoveel vrachtwagenchauffeurs en motorrijders zitten die ook ng met een camper rondzwerven, zouden wij dan TOCH een aangeboren (zwerf)
afwijking hebben ????? (een prettige afwijking)

m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- Leo en Janet
- Contacteer:
Ik heb de knoop maar is doorgehakt en de K3 gisteravond op marktplaats gezet, vanavond komt er al iemand kijken. Als hij weg is krijg ik tenminste wat meer ruimte voor de 609D. Kost wel een beetje moeite om hem weg te doen maar het heeft geen zin om hem nog jaren te laten staan.
Die bikersbest kan ik wel, we staan iederjaar op de motorbeurs met de BMW clubstand tegen over hen.
We rijden nu ook die onovertroffen
GS-en. Ik een 1150GSA/2003 en Janet een 1200GS/2004. Deze houden we nog maar even...prima fietsjes.
gr
Leo
Die bikersbest kan ik wel, we staan iederjaar op de motorbeurs met de BMW clubstand tegen over hen.
We rijden nu ook die onovertroffen

gr
Leo
-
succes met de verkoop, ik had ook altijd moeite met het verkopen van mijn 2 wielers, op dit moment heb ik geen motor , ik vond het na 40 jaar wel genoeg, door de ankoop van de camper is er nieuwe invulling, had ik die camper niet gekocht zou er een flinke leegte zijn ,af en toe kan ik de harley van maat pakken , krijg af en toe jeuk in m,n reet, en kom daar aleen vanaf op een motorzadel. 8)
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- Leo en Janet
- Contacteer:
Dat is ook de reden dat we na tien jaar weer aan de camper gaan. We zijn het (ook na bijna 40jaar) een beetje zat. We doen nu alles met de motor, de weekenden de vakantie's het clubgebeuren etc etc. Dat is ff een tikkie teveel. Nu gaan we weer fietsen en wandelen, daar is maar weinig van te terecht gekomen. We proberen het een beetje fifty fifty te gaan doen omdat er veel vrienden ook motorrijden en die willen we niet missen....Volgende week voor twee weken naar zuid-Ierland met de motor, dat is dan wel weer leuk..... 

-
dat clubgebeuren was ik snel beu, ben 15 jaar geleden toen ik mijn eerste wing kocht meteen lid geworden van de goldwingclub, mede vanwege de diverse voordelen (univee colectief) maar dat gezever over ,,,,als het regent.... kon ik niks mee, ook,,in de winter rij ik niet,, snapte ik niks van , en dan die watjes met van die bontkraagjes op hun jas en met hun bling-bling fietsjes, grote verhalen van waar ze overal waren , maar ik ben ze nergens tegengekomen !!!!! en van die mannen die hun motor in aanhanger naar een treffen slepen zodat jij kan zien hoe mooi hij is, pffffffffffffffff, kijk...dat iedereen zuinig op zijn fiets is snap ik heel goed, maar ga niet staan kakelen dat een motorrijder bent als je bij de eerste de beste regendruppel loopt te joekeren dat je brommertje nat word. mijn maat is net zo gek als ik, ging 2 jaar terug naar het elefantentreffen,op zijn gl 1500 toen er lekker veel sneeuw lag......op zomerbanden , kun je er iets bij voorstellen????
hij en ik vinden zoiets heel normaal

m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- Leo en Janet
- Contacteer:
Ha ha dat kun je leuk vertellen, en het is waar. De GL1000 is verkocht.... 

-
heel mooi, hopelijk goed verkocht, gefeliciklapstaart!! 8)
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
-
Hoi,
Sinds kort ook hier ...
Ook in het bezit van een Honda GL500.
Voor de camper te veel extra, dus wordt waarschijnlijk een Suzuki GN 250 (125).
Sinds kort ook hier ...
Ook in het bezit van een Honda GL500.
Voor de camper te veel extra, dus wordt waarschijnlijk een Suzuki GN 250 (125).
- Anton
Hoi,
Durf het haast niet te zeggen in al dat Hondagebeuren maar ik heb een Dnepr, een rus met zijspan...
Het machien is van 1978, het framenummer en het motornummer zijn gelijk, dus de eerste motor zit er nog in.
Wel zijn alle lagers vervangen de krukas gebalanceerd klepzetels gemonteerd goede zuigers geplaatst enz enz.
Ik heb er een trekhaak aan gemaakt zodat ik ook mijn aanhangertje kan meenemen.
Ik ben ook nog lid van de UDCN, Ural Dnepr Club Nederland en die hebben ook treffens en zijn zeker niet bang voor vieze handjes.
Die club is onstaan doordat de eerste Russen heel slecht waren en de toenmalige "ïmporteurs"niet thuis gaven.
Nu is de kwaliteit en ook de nieuwprijs op een hoger nivo gekomen.
Ook de onderdelen zijn royaal te verkrijgen.
Groet Anton
Durf het haast niet te zeggen in al dat Hondagebeuren maar ik heb een Dnepr, een rus met zijspan...
Het machien is van 1978, het framenummer en het motornummer zijn gelijk, dus de eerste motor zit er nog in.
Wel zijn alle lagers vervangen de krukas gebalanceerd klepzetels gemonteerd goede zuigers geplaatst enz enz.
Ik heb er een trekhaak aan gemaakt zodat ik ook mijn aanhangertje kan meenemen.
Ik ben ook nog lid van de UDCN, Ural Dnepr Club Nederland en die hebben ook treffens en zijn zeker niet bang voor vieze handjes.
Die club is onstaan doordat de eerste Russen heel slecht waren en de toenmalige "ïmporteurs"niet thuis gaven.
Nu is de kwaliteit en ook de nieuwprijs op een hoger nivo gekomen.
Ook de onderdelen zijn royaal te verkrijgen.
Groet Anton
-
Ural (bmw) nepper.....jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die kennen we ook nog, nee hoor ....geintje....lekker veel plezier ermee, als iedereen een Honda zou hebben was het een saaie wereld.
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
-
trouwens...Chia...ik denk dat je een cx 500 bedoeld, en geen gl 500, maar ook ik kan me vergissen.
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- vanhooltje
fout wingman, teminste bijna
het is een cx 500 die opgetuigd is met kuipe en zo, frame is cx500.
maar ze noemen het inderdaad een gl500 silverwing
Ik rij zelf wel op een cx 500 naked :D
grt peter
het is een cx 500 die opgetuigd is met kuipe en zo, frame is cx500.
maar ze noemen het inderdaad een gl500 silverwing
Ik rij zelf wel op een cx 500 naked :D
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

-

m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
-
Even verder of topic ...
De Dnepr zijn mooie machines, heb zelf een CZ 175 uit 1966 gehad.
Als die muur nooit geweest was, hadden daar nog veel mooiere motoren vandaan kunnen komen.
De gebruikte materialen schieten soms wat te kort en de techniek is al wat ouder.
De eerste grote BMW's zijn afgeleid van de Zündapps, immers BMW mocht toentertijd alleen leveren aan het leger als ze uitwisselbare componenten gebruikte volgens de maten van Zündapp.
Een GL500 is echter geen CX500!
Mijn type GL, de GL500D is in Nederland nooit geleverd.
Honda wilde ook een 'kleinere Goldwing' in hun programma houden en noemde deze versie dan ook de 'Silverwing'.
Alle naked GL500D zijn dus import uit America of Canada end.
Aleen de motoren zijn gelijk, hoewel er ook een GL400 is (alleen Japan) en natuurlijk de latere 650.
De GL500 heeft een totaal ander frame dan de CX, te herkennen aan de monoshock.
Ook heeft de GLD maar één schijfrem voor.
De geleverde GL's in Nederland waren de 500 en latere 650 en deze waren voorzien van een kuip.
Ik heb een '79 CX gehad en nu een '83 GLD en vind het superfietsen.
De CX was zijn tijd ver vooruit en de motoren stonden bekend (op de eerste versie met hun kettingspanners probleempjes na) om hun kwaliteit, 200.000 op de teller was moeiteloos haalbaar.
Honda is jammer genoeg gestopt met het verder ontwikkelen van deze super V2 watergekoelde motor.
Gr.

De Dnepr zijn mooie machines, heb zelf een CZ 175 uit 1966 gehad.
Als die muur nooit geweest was, hadden daar nog veel mooiere motoren vandaan kunnen komen.
De gebruikte materialen schieten soms wat te kort en de techniek is al wat ouder.
De eerste grote BMW's zijn afgeleid van de Zündapps, immers BMW mocht toentertijd alleen leveren aan het leger als ze uitwisselbare componenten gebruikte volgens de maten van Zündapp.
Een GL500 is echter geen CX500!
Mijn type GL, de GL500D is in Nederland nooit geleverd.
Honda wilde ook een 'kleinere Goldwing' in hun programma houden en noemde deze versie dan ook de 'Silverwing'.
Alle naked GL500D zijn dus import uit America of Canada end.
Aleen de motoren zijn gelijk, hoewel er ook een GL400 is (alleen Japan) en natuurlijk de latere 650.
De GL500 heeft een totaal ander frame dan de CX, te herkennen aan de monoshock.
Ook heeft de GLD maar één schijfrem voor.
De geleverde GL's in Nederland waren de 500 en latere 650 en deze waren voorzien van een kuip.
Ik heb een '79 CX gehad en nu een '83 GLD en vind het superfietsen.
De CX was zijn tijd ver vooruit en de motoren stonden bekend (op de eerste versie met hun kettingspanners probleempjes na) om hun kwaliteit, 200.000 op de teller was moeiteloos haalbaar.
Honda is jammer genoeg gestopt met het verder ontwikkelen van deze super V2 watergekoelde motor.
Gr.