zonnepaneel monteren
-
zonnepaneel monteren
Beste kenners van zonnepanelen,
Ik heb een zonnepaneel gekocht 100wp en die is 65cm bij 120cm. Volgens de kenners is het niet verstandig om deze te verlijmen op het dak i.v.m. de warmte omdat dit de productiviteit verminderd. Dus ik heb de betreffende hoeksteunen gekocht met de sicaflex 252 en een spoiler voor de windvanger en het geluid. Nu komt dus mijn vraag: kan ik die hoeksteunen verlijmen met deze sikaflex zonder de schroeven, want ik wil zo weinig mogelijk gaten in het dak. Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik heb een zonnepaneel gekocht 100wp en die is 65cm bij 120cm. Volgens de kenners is het niet verstandig om deze te verlijmen op het dak i.v.m. de warmte omdat dit de productiviteit verminderd. Dus ik heb de betreffende hoeksteunen gekocht met de sicaflex 252 en een spoiler voor de windvanger en het geluid. Nu komt dus mijn vraag: kan ik die hoeksteunen verlijmen met deze sikaflex zonder de schroeven, want ik wil zo weinig mogelijk gaten in het dak. Heeft iemand hier ervaring mee???
-
Re: zonnepaneel monteren
Ik ben er al achter en heb het paneel gemonteerd met de sikaflex 252 nouuuu t moet raar gaan als dit paneel wegwaait maw dan ben ik de camper ook kwijt haha.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Als beide vlakken goed schoon, droog en ontvet zijn.... Ze lijmen ook zijwanden van volumeopleggers, zonder verdere bouten, parkers of popnagels.
Leve de chemische industrie
Leve de chemische industrie

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
-
Ik heb een 150Wp paneel verlijmd met de sikaflex.
Zit er nog altijd op. :mrgreen:
Dennis
Zit er nog altijd op. :mrgreen:
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Maxer
- Contacteer:
Ik heb 3 grote 185 watt 24 volt panelen op het dak gelijmd met Polyfix van Karwei. Het zit als een huis. Die Sikaflex is mij veel te duur. Polyfix lijmt minstens net zo goed en kost maar €6,99 per spuit. Action verkoopt ook iets degelijks en dat is nog een keer de helft goedkoper maar daar heb ik geen ervaring mee.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Alle grotere bouwmarken hebben wel een eigen merk, maar er zijn ook fabrikaten, zoals Bison, Soudal, Zwaluw etc.
Waar je op moet letten is het soort kit. De moderne generatie op basis van MS Polymeer lijmt beter dan her (inmiddels alweer verouderde) Sikaflex 252 op PU-basis. Als je geen extreem buigbare verbindingen nodig hebt, kun je inderdaad geld in je zak houden.
Waar je op moet letten is het soort kit. De moderne generatie op basis van MS Polymeer lijmt beter dan her (inmiddels alweer verouderde) Sikaflex 252 op PU-basis. Als je geen extreem buigbare verbindingen nodig hebt, kun je inderdaad geld in je zak houden.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Berthil
Maar het belangrijkste blijft zoals Ernst al zei voor een lijmverbinding: Goed schoon maken en ontvetten en daarna niet meer met de vingers aan zitten!! Eventueel platic handschoentjes dragen zodat het vet van je handen niet meer op het oppervlak kan komen.
Groeten Berthil.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
-
Wat betaal jij dan voor de sika? Geloof dat het spul bij de Wit in schijndel niet veel duurder is.Maxer schreef: Die Sikaflex is mij veel te duur. Polyfix lijmt minstens net zo goed en kost maar €6,99 per spuit. .
Heb een aluminiumstrip bevestigd aan mijn overkapping voor de caravan. Ik heb schroeven en montagekit gebruikt. Van Bison in dit geval, 2 bussen voor 9,99 bij de praxis. Gekocht omdat ik het zonde vond om 170km te rijden voor 2 bussen sika.
Het regent hier nu in limburg,...... De bison stroomt op dit moment langs de balken en palen van de overkapping.
Ik wil niets anders meer dan sika.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Dennis,
Vermoedelijk ben je appels met peren aan het vergelijken. Zowel "Sika" als "Bison" zijn merken en de naam zegt helemaal niets over het product.
Beide fabrikanten maken tientallen producten die allemaal hun eigen, specifieke eigenschappen hebben.
Vermoedelijk ben je appels met peren aan het vergelijken. Zowel "Sika" als "Bison" zijn merken en de naam zegt helemaal niets over het product.
Beide fabrikanten maken tientallen producten die allemaal hun eigen, specifieke eigenschappen hebben.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
Ah sorry, Appels en peren vergelijkingen ben ik goed in. :oops:
Blijft het feit dat het bison regent onder de overkapping.
Ontopic,.. het is dus belangrijk dat je de gebruiksaanwijzingen per product goed aanhoud. Let met deze temperaturen ook op de minimale verwerlkingstemperatuur.
grt dennis
Blijft het feit dat het bison regent onder de overkapping.
Ontopic,.. het is dus belangrijk dat je de gebruiksaanwijzingen per product goed aanhoud. Let met deze temperaturen ook op de minimale verwerlkingstemperatuur.
grt dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "