even voorstellen
-
even voorstellen
Hallo, wij zijn John en Marianne en hebben gelijk al een vraag :oops: we willen een Buscamper mercedes 309d 3.0 liter 5 cilinder diesel 5 versnellingen bj 84 kopen,maar twijfelen omdat we er maar niet achter kunnen komen wat het brandstofverbruik van deze bus is ik hoop dat er iemand is die daar antwoord op kan geven.
Vriendelijke groet John en Marianne
Vriendelijke groet John en Marianne
- paul snip
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Welkom, en reken maar op 1 op 8 á 9 qua brandstofverbruik.
- dereiziger
Hoi John en Marrianne, ook van ons welkom hier vragen zijn altijd goed .. succes met de aankoop ;)
- Berthil
Hallo John en Marrianne, welkom op het forum,
Als het gaat lukken met met de 309 verwacht ik wel wat fotootjes hier op het forum
Succes,
Berthil.
Als het gaat lukken met met de 309 verwacht ik wel wat fotootjes hier op het forum

Succes,
Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
-
Hallo,
Bedankt voor het snelle antwoord en het warme welkom als het allemaal lukt dan verwacht ik dat ik volgende week de eerste foto`s kan plaatsen.
Vriendelijke groet John en Marianne :D
Bedankt voor het snelle antwoord en het warme welkom als het allemaal lukt dan verwacht ik dat ik volgende week de eerste foto`s kan plaatsen.
Vriendelijke groet John en Marianne :D
-
:( :( Helaas gaat de camper die wij wilden kopen niet door na wat beter naar de registratie te kijken en daarna info bij de rdw over massa en laadvermogen blijkt het verschil tussen massa leeg voertuig en massa rijklaar te weinig om er met z`n twee mee weg te kunnen.
Laadvermogen n.v.t. toegestane maximum massa voertuig niet geregistreerd dit schijnt dus een veel voorkomend probleem te zijn bij campers. gaan we maar weer opzoek naar iets anders.
vriendelijke groet John en Marianne
Laadvermogen n.v.t. toegestane maximum massa voertuig niet geregistreerd dit schijnt dus een veel voorkomend probleem te zijn bij campers. gaan we maar weer opzoek naar iets anders.
vriendelijke groet John en Marianne
- paulv
Hi John,
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn dat er geen maximum laadvermogen staat geregistreerd, sterker nog in mijn ogen is het soms een voordeel (mits je rijbewijs C hebt
).
Het is allemaal heel duidelijk, je mag met rijbewijs B met niet meer dan 3500kg rijden. Dat hoeft dus ook niet op je kentekenbewijs te staan.
Weeg je meer (bijna altijd) en er staat geen maximum gewicht op dan mag je ook met meer gewicht rondrijden, mits je rijbewijs C hebt en niet boven de technisch toelaatbare grens zit (bij mij 4800kg).
Helaas zal de technisch toelaatbare grens bij een 309 ( 3000kg/90pk) niet veel boven de 3500kg wezen.
Mvg. Paul
Mvg. Paul
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn dat er geen maximum laadvermogen staat geregistreerd, sterker nog in mijn ogen is het soms een voordeel (mits je rijbewijs C hebt

Het is allemaal heel duidelijk, je mag met rijbewijs B met niet meer dan 3500kg rijden. Dat hoeft dus ook niet op je kentekenbewijs te staan.
Weeg je meer (bijna altijd) en er staat geen maximum gewicht op dan mag je ook met meer gewicht rondrijden, mits je rijbewijs C hebt en niet boven de technisch toelaatbare grens zit (bij mij 4800kg).
Helaas zal de technisch toelaatbare grens bij een 309 ( 3000kg/90pk) niet veel boven de 3500kg wezen.
Mvg. Paul
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
-
Hallo Paul,
Heb vanmorgen weer met de rdw gebeld kreeg nu een keurmeester die zei dat er gewoon mee gereden kan worden omdat er van uit gegaan word dat het maximum toegestaan gewicht 3500 kg is.
Bedankt voor je advies.
vriendelijke groet John en Marianne :D :D
Heb vanmorgen weer met de rdw gebeld kreeg nu een keurmeester die zei dat er gewoon mee gereden kan worden omdat er van uit gegaan word dat het maximum toegestaan gewicht 3500 kg is.
Bedankt voor je advies.
vriendelijke groet John en Marianne :D :D