toerentalmeter Peugeot J5
-
toerentalmeter Peugeot J5
Zou graag op mijn motor een toerentalmeter plaatsen,nu heb ik gezien dat er boven op de motor een stekker zit met 3 draden die vermoedelijk van een gever komen om een standaard toerentalmeter op aan te sluiten.Het betreft een Peugeot J5 van 1991.
Weet iemand hoe ik daar een pulskontakt kan van maken om aan te sluiten op een Cateye fietscomputer met max uitlezing 300,0KM/H.
beste groeten
lowieke
Weet iemand hoe ik daar een pulskontakt kan van maken om aan te sluiten op een Cateye fietscomputer met max uitlezing 300,0KM/H.
beste groeten
lowieke
- janvds
Re: toerentalmeter Peugeot J5
Lowieke,
er is nog een mogelijkheid:
http://www.wvopzeeland.nl/toerenteller.html
het is niet de bedoeling om reclame te maken, maar iemand te helpen!
er is nog een mogelijkheid:
http://www.wvopzeeland.nl/toerenteller.html
het is niet de bedoeling om reclame te maken, maar iemand te helpen!
jan vds
Hobby 600 1986
Hobby 600 1986
- Anton
Hoi,
Of een magneetje op de poely plakken en daar in de buurt een readcontactje.
Het zal even wat reken en giswerk worden maar het moet funtioneren.
In het uiterste geval een toerenteller op de W aansluiting op de dynamo.
Groet Anton
Of een magneetje op de poely plakken en daar in de buurt een readcontactje.
Het zal even wat reken en giswerk worden maar het moet funtioneren.
In het uiterste geval een toerenteller op de W aansluiting op de dynamo.
Groet Anton
-
Hallo Lowieke,
Jouw blok is zo goed als zeker een Indenor. Volgens mij zijn de stekkers boven op het blok om het voorgloeirelais te sturen.
Bij zeer koude motor dus langer voorgloeien. Maar de vraag is dus: Weet je wat voor motor het is?
Groeten,
Henk
Jouw blok is zo goed als zeker een Indenor. Volgens mij zijn de stekkers boven op het blok om het voorgloeirelais te sturen.
Bij zeer koude motor dus langer voorgloeien. Maar de vraag is dus: Weet je wat voor motor het is?
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
-
Dank voor alle reacties,weet van de toerentalmeter van van wimh,niks mis mee en waarschijnlijk eenvoudiger te installeren maar ja soms wil men iets uittesten.Daarom de vraag wat zijn de oorspronkelijke aansluitingen van een Peugeot J5 toerentalmeter. Of het iets is voor het voorgloeien weet ik niet maar lijkt mij toch onwaarschijnlijk?probeer morgen eens iets te vinden op de motor .Heb ook een bootje met volvo penta motor en wil daar ook een toerentalmeter op plaatsen en een klein fietscomputertje lijkt mij dan wel handig.
beste groeten
beste groeten
-
.
die stekker op de j5 (zit trouwens een citroen cx blok in ) is de z.g diagnose stekker .
is denk ik een z.g hallgever zitten 3 draden aan +12 volt ,massa, en puls.
weet echter niet meer welke draad wat is . :oops: :oops:
jos
die stekker op de j5 (zit trouwens een citroen cx blok in ) is de z.g diagnose stekker .
is denk ik een z.g hallgever zitten 3 draden aan +12 volt ,massa, en puls.
weet echter niet meer welke draad wat is . :oops: :oops:
jos
-
Dat is het ,nu nog te weten komen wat de aansluitingen zijn of hoe uit te meten.
beste groeten
lowieke
beste groeten
lowieke
- Leo
- Site Admin
Gewoon je multimeter op Hertz en dan meten tussen massa en bedrading terwijl je motor draait.
De pulsgever zal dan bij wisselende toerentallen uitslaan terwijl een gelijkstroom niets geeft.
Als je geen Hz op je multimeter hebt kun je ook AC (proberen te) gebruiken.
Bij gelijkstroom geeft dat een vreemde waarde, terwijl het voltage van de puls netjes mee verandert bij wisselende toerentallen.
De pulsgever zal dan bij wisselende toerentallen uitslaan terwijl een gelijkstroom niets geeft.
Als je geen Hz op je multimeter hebt kun je ook AC (proberen te) gebruiken.
Bij gelijkstroom geeft dat een vreemde waarde, terwijl het voltage van de puls netjes mee verandert bij wisselende toerentallen.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
let wel ,de diagnose stekker zit niet op de boordspanning of massa aangesloten .
is een opnemer met 3 draden in een stekker welke dan op de diagnose apparatuur aangesloten word.
1draad moet dus + 12 volt hebben 1draad - 12 volt en dan geeft de overblijvende draad de puls.
maar welke wat is ? misschien een peugeot (citroen dealer) die nog zo,n apparaat heeft staan .
succes
jos
is een opnemer met 3 draden in een stekker welke dan op de diagnose apparatuur aangesloten word.
1draad moet dus + 12 volt hebben 1draad - 12 volt en dan geeft de overblijvende draad de puls.
maar welke wat is ? misschien een peugeot (citroen dealer) die nog zo,n apparaat heeft staan .
succes
jos