Vraag over zuigertypes.

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Vraag over zuigertypes.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Nou, 't zal er misschien toch eens van moeten komen. Dat ouwe kippehok van ons moet toch eens met rokende banden het asfalt opkrullen en die Scania's en DAFs op de snelweg lachend achter zich laten. Of zoiets. Nou kun je natuurlijk *kuch* LPG *stik* inbouwen, maar ja.... :mrgreen :mrgreen:

Eén van de geinigheidjes van mijn Hanomag, is dat Herr Hanomag (eigenlijk Herr Egestorff, de aanstichter van al het onheil dat Hanomag heet) het chassis heeft voorbereid om allerlei types motoren er in te prakken. Zo passen in mijn F45je alle motoren vanaf de 65pk die ik nu heb, tot de 115pk zescylinder uit de F86. Nou wordt mijn bussie met zo'n zescylinder en alle attributen die daar bij horen een stuk zwaarder en daar zit ik niet echt op te wachten, hoewel je dan wel weer 100 of 115pk hebt.

Nu kun je (in Duitserland) voor niet al te gek geld nieuwe sets met zuigers, veren en bussen kopen met boring Ø100 ipv Ø95 die ik nu heb. Dat past zo in mijn bestaande blokkie, wat nu 65pk levert en met die grotere diameter zo'n 80.

Nu heb ik daar wel wat over gelezen, voordat ik hier klakkeloos m'n vragen deponeer, en wat ik van die Duutsers begrijp is dat het kwalitatief allemaal maar matigjes is, maar ook dat die setjes met "normale" zuigers, bedoeld voor maximaal 2600 toeren makende trekkers, niet geschikt zijn voor een 3400 toeren makend bussie. Die zou "gesmede" zuigers hebben. Nu weet ik van een aantal mensen dat die gewoon die setjes erin gepleurd hebben, ken dat wel? Ome Egestorff zal dat toch wel met reden gedaan hebben gok ik zo?

Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Al met al is 't ook weer niet zo supergoedkoop allemaal, en als ik straks na 3 bergjes de snippers zuiger uit m'n uitlaat kan vegen wordt ik er ook niet echt gelukkiger van. :mrgreen:

Winteroverpeinzend,

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph

Re: Vraag over zuigertypes.

Bericht door Frank.fjph »

Zo heb je toch weer wat om over te peinzen zo op een besneeuwde winteravond.... :D , overigens voor die besneeuwde winter hoef je het niet te doen, dan is dat extra vermogen alleen maar extra slip.. :lol: :lol: :lol:

fra :lol: nk
Plaats reactie