Verstuiver zat los, OM616-939

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 dec 2010, 22:27
Locatie: Leiden

Verstuiver zat los, OM616-939

Bericht door Rens »

Mijn camper liep erg onregelmatig rookte veel en soms kwamen er enorme rookgordijnen uit, alleen warm bij stationair.

Iemand met verstand van dieselmotoren raadde me aan de nozzels van de verstuivers te vervangen.

Vandaag de verstuivers eruit gedraaid. Wat blijkt nou 3 van de verstuivers zaten goed vast en 1 zat er handvast ingedraaid :shock: deze verstuiver was ook erg vervuild met kool.
Morgen ga ik de nozzles vervangen en de verstuivers opnieuw afpersen.

Nu vroeg ik me af of de problemen puur veroorzaakt kunnen zijn door die losse verstuiver en hierdoor motorschade ontstaan kan zijn.
Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 dec 2010, 22:27
Locatie: Leiden

Re: Verstuiver zat los, OM616-939

Bericht door Rens »

Zo ik kan met volledige overtuiging zeggen dat m`n verstuivers misschien ongeveer goed staan afgesteld.
Ze staan ergens rond de 130 bar, de schaal verdeling was per MPA dus 13MPA. Er mocht maximaal 5 bar verschil zitten tussen de verstuivers, de meter geeft stapjes van 1 MPA (10 bar) aan dus dat was moeilijk te bepalen.

Omdat ik van 115 bar naar 130 bar ben gegaan moet m`n dieselpomp 1 graad vroeger. Ik zit zelf te denken om de stand nu te markeren (is 2 maanden geleden gesteld) en dan een stukje te draaien. Weet iemand hoeveel milimeter 1 graad is.

Op de conventionele manier een pomp afstellen heb ik nog nooit gedaan, ook heb ik geen overloop buisje voor de druppel test.
kroppie
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 sep 2007, 17:40
Locatie: MIDDENBEEMSTER

Re: Verstuiver zat los, OM616-939

Bericht door kroppie »

diameter van de poelie/tandwiel in millimeters, maal 3,14, gedeeld door 360 is het aantal millimeters per graad.

jos
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten