
Wat ons opgevallen is, is het totale gebrek aan vermogen. OK, ik begrijp dat het 65pk is, maar ik reed op de GPS eerst 79 km p.u. en uiteindelijk in NL 81 km p.u., wat betekent dat ik ook door vrachtwagens (ruimschoots) ingehaald wordt.
Vooropgesteld: ik verwacht geen wonderen en hij hoeft ook geen 100 te halen. Maar 90/95 zou toch fijn zijn.
Enige specificaties:
om616, handbak 4, 230k km ervaring. Droog aan de onderkant.
Arnold opbouw op basis van 207d, leeggewicht 2400, vol 2850kg.
Oliepeil op orde en geen blauwe wolken (zelfs geen zwarte). Wat mij opviel (in vergelijking met onze 2cv) is dat hij zelfs achter een vrachtwagen of 'downhill' geen steek harder ging: ja 83 km p.u....

Hij start (na 5sec voorgloeien) als een tierelier.
Volgende week wil ik in ieder geval doen:
-motorolie vervangen;
-brandstoffilters (2x dacht ik) vervangen;
-luchtfilter schoonmaken (oliebad exemplaar)
-oliefilter uiteraard;
-bakolie;
-diffolie.
Nu heb ik gelezen dat de pomp ook afgesteld kan worden en de kleppen. Ik zit eraan te denken om dat te doen bij Pul in Urk. Goede dingen over gelezen.
Is het normaal dat een om616 zo traag is? Fabriekstop is 110 8) . Zie ik dingen over het hoofd of kan ik dingen makkelijk checken?