Klopt er zit bijna overal rondom wel wat plamuur her en der. Een koopje kan ik het zeker niet noemen. Kijk ik heb uiteindelijk natuurlijk wel zelf dat ding gekocht dus ik kan er niemand de schuld voor geven dat ik er gewoon teveel voor betaald heb. Ik was ongeduldig en wilde een bus waar ik meteen mee weg kon en qua inrichting was ie redelijk volledig. Ik heb toen niet genoeg naar de technische staat en de carrosserie gekeken en had er ook nog niet echt verstand van. Te impulsief geweest. Inmiddels een jaar verder, veel uren erin gestoken en weer wat wijzer.
Dit heb ik ook maar even behandeld met Novorex net:
Lijkt me een lastig las-klusje. Daar houdt de dwarsbalk van de cabine normaal gesproken op, maar daar ontbreekt dus een stuk van. Ik heb onderop ook alles met het spul ingesmeerd na een flinke staalborstel klus met veel troep over me heen gehad te hebben.
En linksachter heb ik een stuk paneel wat al een keer gelast is en wat er bijna afvalt omdat het bijna nergens meer aan vast zit. Het achterbumpertje is ook al half weggerot daar.
En dat rooster, dat laat ik voor volgende keer. Ik moet ook de koplamp nog vervangen die heeft een verroeste spiegel. Een gerestaureerde van Jeroen_Hanomaf overgenomen, maar de oude wil er nog niet zo makkelijk uit. Ik vrees het ergste als ik daar hard aan trek of een schroevendraaier achter steek. Straks heb ik een nog veel groter gat. Dus dat laat ik even zo tot september.
Ik wil het geen terminale bus noemen zoals anderen dat hier weleens hebben gezegd omdat ik toch denk dat ook deze bus nog lang kan leven zeker met de gloednieuwe OM314 die erin zit, alleen weet ik niet of *ik* daar de energie voor heb op de lange termijn. Vandaar mijn plan om een volledig nieuwe camper te bouwen op basis van een 508 zonder een spatje roest. Die motor kan ik eventueel nog goed los verkopen mocht de oude bus niet meer kwijt te raken zijn na al deze slechte reclame :)