Gisterochtend ben ik met de bus (M115 motor) naar mijn werk gereden (ca. 12km). Geen enkel probleem: choke uit, starten, lopen. Zoals het ook eigenlijk altijd gegaan is.
Het probleem kwam aan het eind van de werkdag. Rond zeven uur ingestapt, choke uit, starten, niets.
Starten, niets.
Starten, niets.

Omschakelen van LPG naar benzine:
Starten, starten, starten om de carburateur te vullen.
Starten, niets.
Starten, niets.



Huishoudaccu bijgeschakeld om een slechte accu uit te sluiten:
Starten, niets.
Starten, niets.
Terug op LPG:
Starten, niets.
Starten, niets.
Dan maar naar huis in de taxi. Grrr.
Jullie voelen hem al aankomen: Waar kan dit aan liggen? Een slechte accu kan ik mij niet voorstellen, temeer omdat ik op twee accu's gestart heb.
De contactpuntjes zijn slecht, die stonden al op de nominatie vervangen te worden. Maar kan dat spontaan een probleem vormen tussen goed lopen in de ochtend, en niet lopen in de avond?
De enige andere fouten die ik nog kan verzinnen zijn:
- Een fout in de LPG installatie, waardoor de gas of benzinekleppen niet open gaan (voor nood kan ik de benzineklep met twee draadjes bekrachtigen)
- Een defect in de bobine? Kan dat spontaan optreden door bijvoorbeeld condensatie?
Als iemand nog suggesties heeft voor mogelijke fouten dan hoor ik dat graag. Gelukkig is de bus kapot bij mijn werk, het meeste algemene gereedschap is dus wel voorhanden. Het meeste niet-algeneme gereedschap ook, maar geen specialistisch garagegereedschap.