Afijn,na de proefrit van de keurmeester op de brug en daar bleek al gauw het volgende.De bevestigingsplaat van het stuurhuis op de linker chassis balk bleek op verschillende plaatsen volledig gescheurd te zijn en hing op een fleddertje staal nog vast op het stuurhuis en de chassisbalk.De keurmeester pakte het linkervoorwiel en kon dit zonder moeite ong.10 cm heen en weer halen.Stuurstang, stuurkolom,wielen,de hele santekraam leek opgehangen aan elastiekjes.Evenals mijn benen toen ik zag wat er aan de hand was.We waren net terug van vakantie.Affijn,afgekeurd en bij gerrit stromer in Hoogkarspel een andere plaat gehaald en gemonteerd.Hoezo metamorfose.
De oude plaat meegenomen naar een constructiewerkplaats en laten bekijken door de chef werkplaats en die oordeelde dat er een serieuze fout zit in het ontwerp van deze plaat.Als voorbeeld haalde hij een stukje ijzerdraad aan wat aldoor geknikt wordt.Uiteindelijk breekt het.
Datzelfde is uiteindelijk gebeurt met de plaat.Aan een ieder die dit stuurgedrag herkent en ook een 406 hebben,wellicht ook andere types,controleer deze plaat en bij twijfel vervang hem,want de gevolgen als de plaat echt afbreekt zijn niet te overzien We hebben aldoor echt met een engeltje op onze schouder rond gereden.
Voor meer info en evt foto's Kan er uiteraard contact met ons opgenomen
worden.
0223-680160 of 06-52541538
Toine enCarolien Geelen uit Den Helder.
