Verstuivers OM364
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Verstuivers OM364
Is er iemand die al eerder de verstuivers van een OM364 heeft getrokken?
Bij de auto materialen kreeg ik een verstuiverdop mee nr27 deze paste niet, helaas ook geen schuifmaat in de buurt om te meten.
Iemand een idee welke maat het is, Mercedes wou het het onderdeel bestellen maar zag niet welke maat het was.
Bedankt
Bij de auto materialen kreeg ik een verstuiverdop mee nr27 deze paste niet, helaas ook geen schuifmaat in de buurt om te meten.
Iemand een idee welke maat het is, Mercedes wou het het onderdeel bestellen maar zag niet welke maat het was.
Bedankt
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Verstuivers OM364
dan is het dertig, zal morgen eens kijken wat het is. maar waarom gaan ze eruit ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Verstuivers OM364
Afgelopen vakantie was het verbruik behoorlijk aan de hoge kant en in de winter moeilijk starten en heel de straat voor rook.
Rijdend ook last van lichte rook
Ben vooral benieuwd hoe de openings druk is naar mijn idee aan de lage kant, zelfde met mn auto mee gemaakt vorig jaar die gingen bij 160 open ipv 380Bar.
Kilometer stand is vrijwel niets (35000) maar wel een stand tijd van 26 jaar revisie bedrijf waar ik met mn auto was had toen al aangegeven dat het wel een goed idee was even de druk te testen.
Alvast bedankt!
Rijdend ook last van lichte rook
Ben vooral benieuwd hoe de openings druk is naar mijn idee aan de lage kant, zelfde met mn auto mee gemaakt vorig jaar die gingen bij 160 open ipv 380Bar.
Kilometer stand is vrijwel niets (35000) maar wel een stand tijd van 26 jaar revisie bedrijf waar ik met mn auto was had toen al aangegeven dat het wel een goed idee was even de druk te testen.
Alvast bedankt!
Re: Verstuivers OM364
Ik heb hier een verstuiver van een OM314 liggen en die wartelmoer is inderdaad 30 mm.
Groet Pieter
Groet Pieter
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Verstuivers OM364
Bedankt dan haal ik morgen een verstuiverdop 30mm :)
Als ze getest zijn zal ik de score wel doorgeven!
Gr Yoni
Als ze getest zijn zal ik de score wel doorgeven!
Gr Yoni
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Verstuivers OM364
alles kan natuurlijk , maar bij RV gebruik is het eerder een stel luie zuigerveren dan een verstuiverprobleem , maar hoe kom je daar achter. als toch de verstuivers eruit gaan , misschien even compressie meten.
(rv , recreational vehicle, een auto die vier weken per jaar werkt )
(rv , recreational vehicle, een auto die vier weken per jaar werkt )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Verstuivers OM364
Het blok word ieder voorjaar goed warm gereden en geflusht met Forté engine flush daarna liter schone olie door mikken en
weer verse filters en olie met forte top treatment dus verklevende schraapveren lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
In theorie zou je met die top treatment geen lak afzettingen en vuil ophopingen meer krijgen.
Maar inderdaad al ik zo dichtbij ben pak ik die ook wel mee geeft wel een mooi beeld van de inwendige staat
weer verse filters en olie met forte top treatment dus verklevende schraapveren lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
In theorie zou je met die top treatment geen lak afzettingen en vuil ophopingen meer krijgen.
Maar inderdaad al ik zo dichtbij ben pak ik die ook wel mee geeft wel een mooi beeld van de inwendige staat
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Verstuivers OM364
Verstuivers zijn er vandaag uitgeweest,
Inderdaad diepe dop 30 en met een beetje wrikken en trekken kwamen de verstuivers er uit.
Alle 4 openings druk van 197Bar dus daar kan het niet aan liggen
Als tip kreeg ik de pomp iets vroeger zetten alleen is deze t.o.v. een OM314 een stuk rottiger bereikbaar dat word iets voor als er weer wat meer tijd is.
Compressie tester hadden we helaas niet in de bij de hand.
So far the quest continues
Inderdaad diepe dop 30 en met een beetje wrikken en trekken kwamen de verstuivers er uit.
Alle 4 openings druk van 197Bar dus daar kan het niet aan liggen
Als tip kreeg ik de pomp iets vroeger zetten alleen is deze t.o.v. een OM314 een stuk rottiger bereikbaar dat word iets voor als er weer wat meer tijd is.
Compressie tester hadden we helaas niet in de bij de hand.
So far the quest continues
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Verstuivers OM364
nou dat is dan een turfje op het lijstje eraf , maar ik ben bang dat op een punt komt dat het nergens meer aan kan liggen. en dan blijkt dat mercedes niet voor niets nieuwe motoren heeft ontwikkeld . de 314 en 363 serie is gewoon een solide ontwerp wat niet zo goed scoort als het om schoon en zuinig gaat. betrouwbaarheid is zijn sterke kant ! en een redelijke tolerantie voor brandstof cocktails. en je grotere verbruik zou wel eens aan je rijstijl kunnen liggen, je kent de bus steeds beter !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Verstuivers OM364
Ja ik denk dat ik er maar vrede mee moet hebben.
Enige wat ik me bedacht dat nog mee heeft kunnen spelen is dat ik vorig jaar door drukte en stress mn olie in de garage heb laten doen.
Die hadden zelfs speciale "oldtimer olie" voor me er in gegooid 20W50.... had die bus helemaal niet nodig in de zomer.
Misschien dat de verhoging in verbruik daar ook wel mede aan was te danken.
Bedankt voor het mee denken!
Enige wat ik me bedacht dat nog mee heeft kunnen spelen is dat ik vorig jaar door drukte en stress mn olie in de garage heb laten doen.
Die hadden zelfs speciale "oldtimer olie" voor me er in gegooid 20W50.... had die bus helemaal niet nodig in de zomer.
Misschien dat de verhoging in verbruik daar ook wel mede aan was te danken.
Bedankt voor het mee denken!
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Verstuivers OM364
er mag 10w40 in voor de winter , en die veertig is in de zomer voor onze streek ook goed , alleen als je naar marokko gaat is vijftig nodig.
de viscositeit heeft in principe niets met de plak (adhesie) te maken , de smeerwissel kan wel een vermindering van je smering veroorzaken. waarom een 87'er ineens oldtimer is voor de garage, zolang je er geen sythetische olie in doet ,(die is totaal onnodig) doe je niet aan verspilling of overdaad.
de viscositeit heeft in principe niets met de plak (adhesie) te maken , de smeerwissel kan wel een vermindering van je smering veroorzaken. waarom een 87'er ineens oldtimer is voor de garage, zolang je er geen sythetische olie in doet ,(die is totaal onnodig) doe je niet aan verspilling of overdaad.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 22:03
Re: Verstuivers OM364
Hoi
Had in mijn merc 609 lidl olie (15w40)gedaan,goed warm gereden begon mijn oliedruk meter bij stationair te"jumpen"van 5 naar 1.5
Moest naar huis (Z-Frankrijk) 2000km en thuis maar snel gewisselt naar old timer 20-50
Erg heet gereden blijft de meter nu weer rustig hangen tussen 3.5 en 5 bar.( stationair)
Denk dat die 10/15 w 40 te dun is voor onze oude motoren die toch wat ruwer zijn gebouwd.(lagerspeling enz)
wildboy
Had in mijn merc 609 lidl olie (15w40)gedaan,goed warm gereden begon mijn oliedruk meter bij stationair te"jumpen"van 5 naar 1.5
Moest naar huis (Z-Frankrijk) 2000km en thuis maar snel gewisselt naar old timer 20-50
Erg heet gereden blijft de meter nu weer rustig hangen tussen 3.5 en 5 bar.( stationair)
Denk dat die 10/15 w 40 te dun is voor onze oude motoren die toch wat ruwer zijn gebouwd.(lagerspeling enz)
wildboy
- Patrick1647
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 15 jul 2013, 16:23
- Locatie: Den Bosch
Re: Verstuivers OM364
Op het gevaar af een nieuwe olie-discussie te ontketenen,
20w50 olie in een camper kan op zich in de zomer prima, maar:
- Deze olie is over het algemeen puur minerale olie en biedt heel matige bescherming bij hoge motorbelasting (campergebruik! weinig vermogen, hoog wagengewicht)
- 20w50 is veel te dik in de winter en biedt dan slechte smering bij koude starts
- De dikte van deze olie zorgt over het algemeen voor een hoger verbruik
- De olie veroudert snel en verzuurt snel dus moet vaak ververst worden
Al met al is 20w50 "oldtimer olie" slecht geschikt voor een camper.
Voor een dieselmotor met turbo moet je hem overigens al helemaal niet gebruiken, dat is echt vragen om grote problemen
Gr,
Patrick
20w50 olie in een camper kan op zich in de zomer prima, maar:
- Deze olie is over het algemeen puur minerale olie en biedt heel matige bescherming bij hoge motorbelasting (campergebruik! weinig vermogen, hoog wagengewicht)
- 20w50 is veel te dik in de winter en biedt dan slechte smering bij koude starts
- De dikte van deze olie zorgt over het algemeen voor een hoger verbruik
- De olie veroudert snel en verzuurt snel dus moet vaak ververst worden
Al met al is 20w50 "oldtimer olie" slecht geschikt voor een camper.
Voor een dieselmotor met turbo moet je hem overigens al helemaal niet gebruiken, dat is echt vragen om grote problemen
Gr,
Patrick
Een 508 maakt niet veel kabaal. Een 508 spreekt luid.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Verstuivers OM364
Leuk om alles, d.w.z. de smerende en koelende eigenschappen van olie, op te hangen aan de viscositeit.
Maar in werkelijkheid is het plaatje wel iets gecompliceerder: de "echte" eigenschappen zitten in de specificaties van de olie, voor dieselmotoren CA t/m CJ. Kijk voor de lol eens op deze site (Engelstalig), die is redelijk compleet.
Maar in werkelijkheid is het plaatje wel iets gecompliceerder: de "echte" eigenschappen zitten in de specificaties van de olie, voor dieselmotoren CA t/m CJ. Kijk voor de lol eens op deze site (Engelstalig), die is redelijk compleet.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Re: Verstuivers OM364
halo weet iemand het aantrek moment voor een verstuiver van een om314?heb het in het verleden met n ringsleutel gedaan en op gevoelAdmin schreef:Leuk om alles, d.w.z. de smerende en koelende eigenschappen van olie, op te hangen aan de viscositeit.
Maar in werkelijkheid is het plaatje wel iets gecompliceerder: de "echte" eigenschappen zitten in de specificaties van de olie, voor dieselmotoren CA t/m CJ. Kijk voor de lol eens op deze site (Engelstalig), die is redelijk compleet.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Verstuivers OM364
Kijk eens of je hier wat aan hebt.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Verstuivers OM364
Hoe is het hiermee afgelopen? Nog steeds een rookgordijn of inmiddels opgelost?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten