om alle emissieproblemen te omzeilen ken ik iemand die met dit idee speelt maar,
is bovenstaand mogelijk? en waar dient hij rekening mee te houden?
ik heb wel eens gelezen dat iemand zijn dusseldorfer-body wilde behouden en er een motor van een sprinter in wilde zetten.
wie weet hier wat zinnigs over te zeggen?
groet gerbrand
sprintermotor in 508body
- evelyn25
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
sprintermotor in 508body
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: sprintermotor in 508body
Welke emissie problemen?
ook al zet je er een sprinter blok in een andere euro klasse zal je niet krijgen.
Een sprinter blok zal met de aerodynamica van een baksteen niet heel veel zuiniger worden.
Je zal een versnellingsbak met juiste verhoudingen moeten vinden andere motorsteunen maken nieuwe aandrijfas laten maken
Uiteindelijk gaat het ombouwen je meer kosten dan het je op zal gaan leveren.
ook al zet je er een sprinter blok in een andere euro klasse zal je niet krijgen.
Een sprinter blok zal met de aerodynamica van een baksteen niet heel veel zuiniger worden.
Je zal een versnellingsbak met juiste verhoudingen moeten vinden andere motorsteunen maken nieuwe aandrijfas laten maken
Uiteindelijk gaat het ombouwen je meer kosten dan het je op zal gaan leveren.
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: sprintermotor in 508body
Dank dat je er minder werk aan hebt om een 508-body op een Sprinter chassis te zetten ;-)
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: sprintermotor in 508body
Yoni,
Dat verhaal klopt niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld een Umweltplakete op grond van enkel en alleen de Cummins B235 en of die in een DAF of een Blue Bird zit maakte helemaal niets uit.
Dat je zowel technisch als administratief wat werk te verzetten zou hebben, zal niemand ontkennen.
Dat verhaal klopt niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld een Umweltplakete op grond van enkel en alleen de Cummins B235 en of die in een DAF of een Blue Bird zit maakte helemaal niets uit.
Dat je zowel technisch als administratief wat werk te verzetten zou hebben, zal niemand ontkennen.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- paul snip
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
- Locatie: Nieuw Roden
- Contacteer:
Re: sprintermotor in 508body
Een gewone diesel met inspuitpomp uit een sprinter moet niet zo'n probleem zijn. Hier zit niet zoveel elektronica op. En anders alleen een losse computer voor het motormanagement. Je moet dan de motor uit de 208-210-312 etc. Sprinter hebben.
Vanaf de 309-311-313 cdi wordt het een heel ander verhaal. De motorelektronica is dan in meer of mindere mate geïntegreerd met de elektronica in de rest van de auto. Denk aan bijvoorbeeld de startonderbreker!
Maar... Zo het er nu uitziet vervalt het belastingvoordeel van deze bussen, dus waarom niet gewoon een complete Sprinter/Ducato/Transit van een recent bouwjaar nemen dan? Ik denk dat dat onder de streep nog goedkoper is ook!
Vanaf de 309-311-313 cdi wordt het een heel ander verhaal. De motorelektronica is dan in meer of mindere mate geïntegreerd met de elektronica in de rest van de auto. Denk aan bijvoorbeeld de startonderbreker!
Maar... Zo het er nu uitziet vervalt het belastingvoordeel van deze bussen, dus waarom niet gewoon een complete Sprinter/Ducato/Transit van een recent bouwjaar nemen dan? Ik denk dat dat onder de streep nog goedkoper is ook!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten