bij deze: Hallo allemaal.

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
dinand

bij deze: Hallo allemaal.

Bericht door dinand »

hallo allemaal !

veel van jullie raden het al: Ik heb recent een bus gekocht en ben lid geworden van dubbellucht. Vooral omdat de bus vrij grondig opgeknapt dient te worden (naar mijn mening dan) en ik van plan ben een en ander aan onderdelen te vervangen.

Bij mij geen halfjaar zoekwerk of wat dan ook, deze bus is de enige die ik bekeken heb, en gelijk gekocht (stuurbekrachtiging, zeer goede isolatie, sataliet tv aansluiting(wat moet ik er mee?), dikke dieseltank, goeie keuken op lpg enz enz voor een zgn. exportprijs.

Meteen naar de apk gebracht en op 2 dingen na goedgekeurd . . . .

Ben inmiddels begonnen met slopen, want een deel van de gootjes waren al een aantal jaren lek (dus veel roest en verrot hout weg gehaald), en inmiddels ook al een en ander gelast.

Bij deze ook even een foto van mijn nieuwe vriendinnetje . . nu nog grijs, maar volgens jaar zomer parelmoer blauw.

Mocht iemand de 508 herkennen, en een vorige eigenaar weten te wonen (in Best volgens mij) dan zou ik dat graag weten. Ik heb hem nml van een handelaar gekocht die geen idee had van wat en hoe.

tot later op het forum allemaal!

Afbeelding[/img]
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Dinand

Welkom op het forum van Dubbellucht
Zo aan je eerste onderwerp voorstllen , zou je wel eens een goede schrijver op het forum kunnen worden en natuurlijk een een lezer

Ga je de binnenkant ook veranderen of laat je die zo, heb je daar trouwens ook foto,s van, zou leuk zijnn op het forum.

En Dinand hoe oud is de 508 die je gekocht hebt is de bus al 25 jar, dan zoou de bus ja belasting vrij zijn

Groeten en tot schrijfs op het forum

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Dinand,

Welkom bij Dubbellucht!

Even gezocht: je kenteken (dat kan ik toevallig zien, want ik ben ook secretaris van dit clubje) zat in 2003 en 2004 niet in het ledenbestand. Er zijn dus nog (een paar) eigenaars van een Düsseldorfer die geen lid zijn :cry:

Succes met je renovatieproject! Zo te lezen weet je waarmee je bezig bent en gaat het wel lukken.

Groeten,
Ernst
dinand

Bericht door dinand »

ja . .zo te lezen weet ik waar ik mee bezig ben . . dat weet ik inmiddels ook wel . . maar ik heb dat ding veel te impulsief gekocht hoor (geen spijt) . . schrok me kapot toen ik na een week ontdekte dat de vloer compleet van hout was (wat blijkbaar normaal is:?) alle elende zie je pas als je dat ding voor je deur heb staan. Gelukkig zijn dat een paar grote en minder grote dingen (gootjes/1wielkast achter oplappen of liever vervangen als dat kan/achterkant eruit en deuren erin/binnen en buiten een verfje/alle rubbers buiten vernieuwen en natuurlijk de koplampen aandacht geven want dat gaat ook de verkeerde kant op).

Over de binnenkant: er zit nu een bedbank in, keuken en kastjes. De helft van de kasten gaan er uit, daarvoor in de plaats een 2 persoons hefbed boven de bestuurder- en passagiers stoel. En dat is alles, ik wil heel veel ruimte hebben, poepen kan prima in de bosjes en douchen in de camper vind ik al helemaal verspilling van ruimte. Ook wil ik ide ruimte met het oog op toekomstige deuren & transportmogelijkheden.

Op de foto: dit is de achterkant van binnen, tussen het dak en de zijwand zat 1 cm slecht plamuur en kit waardoor het water naar binnen liep, zeg maar stroomde. Hierdoor is dus ook de roest gekomen, en is de houtenvloer & de wielkast zo goed als naar de filistijnen. Dak is inmiddels gemaakt, volgende week de vloer eruit en kijken wat de schade daar is.

Afbeelding
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hoi Dinand

leuk dat er weer een lid uit Utrecht op t forum is.
maar ziet er naar uit dat je veel werk hebt maar ook wel wat verstand. dus als de tijd er is zal t wel goed komen.
woon zelf aan de lauwerecht in utrecht en mijn bussie staat langs de talmalaan geparkeerd, kun je em een keer bewonderen als je wilt.
en jij?
jacob
Saskia

leuk

Bericht door Saskia »

Hoi Dinand, wat een leuk vriendinnetje heb jij! Welkom bij de club en op het forum. Succes met de verbouwing, ennuh waar laat je dat parelmoerblauw doen?
Afbeelding

groetjes van Saskia
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dinand

Bericht door dinand »

leuk . . zo snel zo veel reacties!

Viking, die bus van jou ken ik al, dus ik weet hem wel te vinden. Als je het niet erg vind zeg ik niet online waar mijn bus staat, misschien heel kinderachtig, maar als ik zie hoe veel die dingen gejat worden . . k stuur je wel een prive bericht. En met betrekking tot het vele werk . . inderdaad . . maar ik ik heb net het onderdelenmagazijn gebeld van dubbellucht, en die achterdeuren kan ik wel op mijn buik schrijven. Denk dat ik dat volgend jaar de hele achterkant ga laten doen in Polen, dat is goedkoper als dat ik hier alleen de onderdelen 2dehands haal.

En saskia en herman, dat parelmoer blauw doe ik zelf. Ben al aan het experimenteren met kleuren en toevoegingen. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van een blauw kiezen en daar parelmoer pigment aan toevoegen, daarna blank aflakken omdat parelmoer (wat eigenlijk niks meer is als mica) aan corrosie onderhevig is. Echt stukken goedkoper als laten doen en je houd er een compressor aan over als je die niet al hebt.

En over de vloer, ik heb mijn bus laten keuren bij harry in nijkerk en hij wees me op watervast ecoplex, redelijk prijzig, maar wel beresterk en retelicht . . dat moet haast wel ergens 2dehands te vinden zijn .. want met de plannen die ik heb ben ik snel bankroet.

En nu ik toch aan het typen ben. Weet iemand of en waar ik een komplete wielkast kan vinden om de oude te vervangen? Er schijnt een bedrijf in eindhoven te zijn, turk ofzo, die die dingen kan leveren, maar kan er niks over vinden op internet. En zo niet, heeft iemand wel eens een kunststof wielkast (achter) gemaakt? zo ja, is de mal er nog? Zo niet, maak ik er denk ik zelf een.
dinand

Bericht door dinand »

oh, net dat bedrijf gevonden http://www.deturck-automaterialen.nl/. Ga morgen even bellen
GerardM
Contacteer:

Plaatwerk

Bericht door GerardM »

Dag Dinand,

mooie klus heb je daar ! Wordt zeker mooi.
Voor los plaatwerk kun je ook eens kijken op http://www.artaparts.nl, ze hebben ook losse stukken voor je achterdeuren. Ik heb ook ooit ergens een site gevonden waar ze wielkasten hadden maar nog niet teruggevonden...

Groet,

Gerard
Unknown User

Hoi Dinand,

leuk dat je mijn bussie al eens gezien hebt, laat maar weten waar de jouwe staat, kom ik wel keertje kijken, niet jatten natuurlijk.....
gr jacob
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sylvia
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Watervast multiplex staat ook te koop op http://www.marktplaats.nl (o.a. in Baarn). Misschien heb je daar wat aan voor je vloer?
groetjes, Sylvia
groetjes, Sylvia
dinand

Bericht door dinand »

ben,

Ik weet niet 100% zeker of het ecoplex was of niet, t kan ook wat anders zijn geweest. En als hout niet waterdicht is kun je het wel redelijk impregneren met lijnolie als ik me niet vergis.

Dinand
Berthil

Bericht door Berthil »

Dinand,

Is deze advertentie van jou bij vraag en aanbod?

Ik zoek nog een Mercedes camper, voor een vriendin die niet uit mijn bus te slaan is en dat ben ik zat :)
Zoja, dan heeft ze het dubbellucht virus goed te pakken.
Ga je haar opsluiten in de andere bus, zodat ze je niet voor de voeten loopt bij het opknappen van je huidige bus? :? :lol:

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Unknown User

Hi Dinand.
allereerst een hartelijk welkom vanuit het "zonnige" ( :? ) zuiden des lands!!!
Ik zie dat je jezelf een leuke hobby hebt toe bedacht... :lol:
Vooral blijven posten, kunnen we allemaal (ik in ieder geval) iets van leren!!
c ya
Ron
dinand

Bericht door dinand »

morgen allemaal,

ja die ad is van mij inderdaad . . . zelf is ze geen goeie zoeker, dus vandaar dat ik dacht.....

En ik zal wel blijven posten hoor, ik maak ook af en toe foto's van dingen die ik doe . . . .
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Plaats reactie