Diesel afsluiter elektrische gezocht.
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Hallo allemaal.
Tijdje niks meer van met gehoord.
Maar ik ben weer begonnen met de camper weg te gaan na een moeielijke periode.
Nu ben ik op zoek naar iets.
Ik wil namelijk tussen de 2 tanks in een afsluiter zetten die ik van binnenuit kan afsluiten of openen.
De reden hier van is dat ik namelijk achter onder de camper een grote diesel tank heb zitten en voor een kleine.
Ik wil de achterste diesel tank gaan gebruiken zodat ik niet met jerrykans moet slepen als we naar England gaan.
Hier zitten nu twee kranen tussen de vorige eigenaar is die al eens vergeten te afsluiten en de vooste tank was overgelopen.
Ik wil er dan een pompje tussen zetten zodat ik onder het rijden de diesel naar voren kan pompen dat ik niet hoef te stoppen .
En met de pomp loopt de diesel dan sneller naar voor toe.
De leiding wat er nu tussen zit is 8mm dik.
Naar wat moet ik zoeken om dit te kunnen maken .?
Mvg Roy en Tim
Tijdje niks meer van met gehoord.
Maar ik ben weer begonnen met de camper weg te gaan na een moeielijke periode.
Nu ben ik op zoek naar iets.
Ik wil namelijk tussen de 2 tanks in een afsluiter zetten die ik van binnenuit kan afsluiten of openen.
De reden hier van is dat ik namelijk achter onder de camper een grote diesel tank heb zitten en voor een kleine.
Ik wil de achterste diesel tank gaan gebruiken zodat ik niet met jerrykans moet slepen als we naar England gaan.
Hier zitten nu twee kranen tussen de vorige eigenaar is die al eens vergeten te afsluiten en de vooste tank was overgelopen.
Ik wil er dan een pompje tussen zetten zodat ik onder het rijden de diesel naar voren kan pompen dat ik niet hoef te stoppen .
En met de pomp loopt de diesel dan sneller naar voor toe.
De leiding wat er nu tussen zit is 8mm dik.
Naar wat moet ik zoeken om dit te kunnen maken .?
Mvg Roy en Tim
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Geen pasklaar antwoord, maar misschien twee tips:
- veel pompjes zijn wèl voor water, maar niet voor motorbrandstoffen geschikt (maar dat had je zelf al verzonnen);
- 8 mm wordt ook gebruikt voor gas. In de beter geassorteerde bouwmarkt vind je allerhande knelkoppelingen in die maat.
Goed dat je het camperen weer oppakt, al zal het moeilijk zijn. Ben je ook weer aan het stock car racen? Succes met alles!
- veel pompjes zijn wèl voor water, maar niet voor motorbrandstoffen geschikt (maar dat had je zelf al verzonnen);
- 8 mm wordt ook gebruikt voor gas. In de beter geassorteerde bouwmarkt vind je allerhande knelkoppelingen in die maat.
Goed dat je het camperen weer oppakt, al zal het moeilijk zijn. Ben je ook weer aan het stock car racen? Succes met alles!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Locatie: Amsterdam
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Er zijn personenauto's die een elektrisch brandstof pompje gebruiken.
Een dergelijk pompje heb ik net als jij dat wil, in mijn vorige camper gebruikt voor het overpompen van diesel.
Wel in de gaten houden dat je hem niet laat overlopen.
Dus even op de onderdelen lijn zoeken.
Groet Hugo
Een dergelijk pompje heb ik net als jij dat wil, in mijn vorige camper gebruikt voor het overpompen van diesel.
Wel in de gaten houden dat je hem niet laat overlopen.
Dus even op de onderdelen lijn zoeken.
Groet Hugo
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 17:44
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Even kijken in de jachtbouw. Daar wordt vaak gewerkt met een dagtank en een grote tank.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
in de mercedes w123 en w124 diesel( ambu's) en op mijn w116 benzine had ik er ook 1 zitten een diesel/benzine opvoerpompje vlak bij de tank die zijn wel te vinden op sloperijen denk ik zo ..
heb mijn 124 gesloopt . maar geloof dat ik dat pompje nog heb .. zo ja mag je hem hebben ;)
heb mijn 124 gesloopt . maar geloof dat ik dat pompje nog heb .. zo ja mag je hem hebben ;)
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Ik heb evt. nog een nieuwe liggen mocht je niks vinden.
Prijs komen we wel uit

Prijs komen we wel uit
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p

http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Van een pompje ben ik al voorzien.
zoek nu alleen nog een afsluiter.
want als de pomp stop staat blijft de diesel stromen namelijk omdat die dan niet afsluit.
zoek nu alleen nog een afsluiter.
want als de pomp stop staat blijft de diesel stromen namelijk omdat die dan niet afsluit.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
En als je nu eens het pompje boven het niveau van de tanks monteert?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Dan blijft hij hevelen Ernst.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Even beluchten dan?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Afsluiter is gemakkelijker: http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/ ... cts/028019
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Ja, da's een mooie! Twee tientjes plus verzendkosten, dan kan Roy z'n pompje ook bewaren "for future use".
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Ik neem aan dat deze afsluiter bekrachtigd moet worden?, dan ik zou voor dan een "opener" gaan, dus normaal gesloten.
Of gewoon voor een klepje:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 20649.html
Groeten, Paul
Of gewoon voor een klepje:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 20649.html
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Van "aannemen dat" worden we ook niet wijzer Paul. Gewoon ff contact opnemen met de verkoper geeft meer duidelijkheid.
Het meest logische bij een LPG-installatie is dat de benzineafsluiter een NC is. Je krijgt ook van die vreemde effecten wanneer tegelijkertijd LPG én benzine worden toegevoerd vanwege een draadbreukje oid..
Zo'n 1-richtingsklepje kan in dit geval alleen werken wanneer hij veerbekrachtigd is. En dan moet de andere tank nog niet te hoog staan, anders sluit het klepje niet. Ze zijn eigenlijk niet gemaakt om als afsluiter te dienen in de stroomrichting, werken pas 100% bij tegendruk. En dát heeft topicstarter nou juist niet.
Imho een oplossing van hoogst twijfelachtige allure.
Het meest logische bij een LPG-installatie is dat de benzineafsluiter een NC is. Je krijgt ook van die vreemde effecten wanneer tegelijkertijd LPG én benzine worden toegevoerd vanwege een draadbreukje oid..
Zo'n 1-richtingsklepje kan in dit geval alleen werken wanneer hij veerbekrachtigd is. En dan moet de andere tank nog niet te hoog staan, anders sluit het klepje niet. Ze zijn eigenlijk niet gemaakt om als afsluiter te dienen in de stroomrichting, werken pas 100% bij tegendruk. En dát heeft topicstarter nou juist niet.
Imho een oplossing van hoogst twijfelachtige allure.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
@Leo, het was ook niet bedoeld als oplossing, vandaar het vraagteken, meer een opmerking om mee rekening te houden. Op de site van de leverancier kon ik het niet zo snel vinden.
Dat klep was zomaar een idee om dat hevelen tegen te gaan.
Zelf zou ik in dit geval de leiding vanuit de grote tank gewoon ergens boven in de kleine tank laten eindigen, dan heb je geen kraan of klep meer nodig.
Maar is het niet veel eenvoudiger de dieseltoevoer naar de motor vanuit de grote tank te laten komen? Geen pomp en geen kraan meer nodig.
Groeten, Paul
Dat klep was zomaar een idee om dat hevelen tegen te gaan.
Zelf zou ik in dit geval de leiding vanuit de grote tank gewoon ergens boven in de kleine tank laten eindigen, dan heb je geen kraan of klep meer nodig.
Maar is het niet veel eenvoudiger de dieseltoevoer naar de motor vanuit de grote tank te laten komen? Geen pomp en geen kraan meer nodig.
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Ff lezen Paulus:paulv schreef:Zelf zou ik in dit geval de leiding vanuit de grote tank gewoon ergens boven in de kleine tank laten eindigen, dan heb je geen kraan of klep meer nodig.
Je zou dus zeggen dat de achterste tank hoger zit...roywebers schreef:Hier zitten nu twee kranen tussen de vorige eigenaar is die al eens vergeten te afsluiten en de voorste tank was overgelopen.
Roy vraagt om een pomp en afsluiter, dan krijgt ie een pomp en afsluiter.paulv schreef:Maar is het niet veel eenvoudiger de dieseltoevoer naar de motor vanuit de grote tank te laten komen? Geen pomp en geen kraan meer nodig.
Hij wil blijkbaar beide tanken blijven gebruiken.

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Tja, Leo, het zijn in mijn ogen allemaal te moeilijke oplossingen voor eenvoudige problemen.
Ik probeerde een eenvoudiger oplossing te vinden ondanks een gebrek aan informatie en mijn gebrekkige interpretatie van de gegevens
.
Ik hou namelijk meer van simpel en "idiot proof" oplossingen (gewoon zelfkennis
). Deze twee tanken oplossing om meer brandstof mee te nemen zou ik niet gekozen hebben. Maar ja, het zit er nu eenmaal in en Roy probeert er het beste van te maken.
Ik haak maar af en wens Roy Webers veel succes
, voorlopig kan hij weer verder.
Groeten Paul
Nog even, in mijn vorige camper had de maker hiervan ook twee verschillende tanks, één voor rode diesel en één voor gewone. Met een gewoon(truma gas)kraantje (twee ingangen, één uitgang) kon je kiezen welke tank je wilde gebruiken. Het ging fout met de retourleiding, die pompte altijd terug in de rode dieseltank waardoor de gewone dieseltank wel heel erg snel leeg raakte
.
Maar als je twee gewone dieseltanks hebt zou dit wel kunnen werken.
Ik probeerde een eenvoudiger oplossing te vinden ondanks een gebrek aan informatie en mijn gebrekkige interpretatie van de gegevens

Ik hou namelijk meer van simpel en "idiot proof" oplossingen (gewoon zelfkennis

Ik haak maar af en wens Roy Webers veel succes

Groeten Paul
Nog even, in mijn vorige camper had de maker hiervan ook twee verschillende tanks, één voor rode diesel en één voor gewone. Met een gewoon(truma gas)kraantje (twee ingangen, één uitgang) kon je kiezen welke tank je wilde gebruiken. Het ging fout met de retourleiding, die pompte altijd terug in de rode dieseltank waardoor de gewone dieseltank wel heel erg snel leeg raakte

Maar als je twee gewone dieseltanks hebt zou dit wel kunnen werken.
Bezoek altijd welkom!
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
De reden waarom ik een afsluiter zoek is namelijk dat de tank achter hoger zit als voren.
De leidingen zitten op beide tanks van onder aangesloten.
Deze heb ik zo gekocht. alleen de vorige eigenaar was de kranen vergeten dicht te zetten met het gevolg dat de hele parkeerplaats vol diesel stond.
Zo doende wil ik een pomp en een afsluiter monteren zodat ik de achterste tank kan laten pompen naar voren onder het rijden.
Scheelt me met kannen klooien als we naar engeland gaan ivm de hoge diesel kosten daar.
En met een pompje ertussen zal de diesel sneller stromen en deze kan ik dan onder het rijden besturen.
Nu was de gedachte om deze te bestellen.
Mvg Roy

De leidingen zitten op beide tanks van onder aangesloten.
Deze heb ik zo gekocht. alleen de vorige eigenaar was de kranen vergeten dicht te zetten met het gevolg dat de hele parkeerplaats vol diesel stond.
Zo doende wil ik een pomp en een afsluiter monteren zodat ik de achterste tank kan laten pompen naar voren onder het rijden.
Scheelt me met kannen klooien als we naar engeland gaan ivm de hoge diesel kosten daar.
En met een pompje ertussen zal de diesel sneller stromen en deze kan ik dan onder het rijden besturen.
Nu was de gedachte om deze te bestellen.
Mvg Roy
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Het liefste beide tanks gebruiken want als ik van achter de diesel wil gaan nemen moet er ook een retour leiding gemaakt worden en een flotter voor de hoeveelheid diesel in de tank zit geinstaleerd worden.Maar ik kan de tank achter niet meer demonteren want dan moet de slijpschijf in de ophanging van de trekhaak gezet worden.ben dan bang dat ik dan stukken duurder uit ben met als met een pompje en afsluiter.Leo schreef:Ff lezen Paulus:paulv schreef:Zelf zou ik in dit geval de leiding vanuit de grote tank gewoon ergens boven in de kleine tank laten eindigen, dan heb je geen kraan of klep meer nodig.Je zou dus zeggen dat de achterste tank hoger zit...roywebers schreef:Hier zitten nu twee kranen tussen de vorige eigenaar is die al eens vergeten te afsluiten en de voorste tank was overgelopen.
Roy vraagt om een pomp en afsluiter, dan krijgt ie een pomp en afsluiter.paulv schreef:Maar is het niet veel eenvoudiger de dieseltoevoer naar de motor vanuit de grote tank te laten komen? Geen pomp en geen kraan meer nodig.
Hij wil blijkbaar beide tanken blijven gebruiken.
Mvg Roy
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Roy, als de vorige eigenaar het systeem met twee kraantjes had gemonteerd is alles toch al klaar.
Je rijdt eerst (met kraan1 open kraan2 dicht) de kleine tank leeg en dan later de grote tank leeg (met kraan 1 dicht en kraan2 open) Je ziet vanzelf wel op je dieselniveaumeter wanneer de kleine tank vol raakt gevuld door de terugvoerleiding en dan weer kraan 1 open en kraan 2 dicht.
Simpel en eenvoudig, niets meer aan doen. Of zie ik het weer verkeerd?
Groeten, Paul
Het enige waar je aan moet denken is niet twee kraantjes tegelijk open te zetten.Je rijdt eerst (met kraan1 open kraan2 dicht) de kleine tank leeg en dan later de grote tank leeg (met kraan 1 dicht en kraan2 open) Je ziet vanzelf wel op je dieselniveaumeter wanneer de kleine tank vol raakt gevuld door de terugvoerleiding en dan weer kraan 1 open en kraan 2 dicht.
Simpel en eenvoudig, niets meer aan doen. Of zie ik het weer verkeerd?
Groeten, Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezoek altijd welkom!
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Aangezien de topicstarter niet wil wat jij wilt, zeg ik, ja je ziet het verkeerd
Topicstarter wil van binnenuit te bedienen afsluiters en gelijk heeftie
Fvd
Topicstarter wil van binnenuit te bedienen afsluiters en gelijk heeftie
Fvd
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Ik had die kraantjes gewoon binnen, direct naast m'n dashboard, lekker makkelijk en overzichtelijk
.
Hoezo moeten kraantjes altijd buiten zitten, nieuwe APK regel?
Als ik die kraantjes binnen had, zou ik niet weten waarom hij dat niet kan hebben?? Zijn motor zit toch ook voorin? dus de dieselleidingen ook.
Groeten, Paul

Hoezo moeten kraantjes altijd buiten zitten, nieuwe APK regel?
Als ik die kraantjes binnen had, zou ik niet weten waarom hij dat niet kan hebben?? Zijn motor zit toch ook voorin? dus de dieselleidingen ook.
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Dit lijkt me geen handige oplossing.paulv schreef:Roy, als de vorige eigenaar het systeem met twee kraantjes had gemonteerd is alles toch al klaar.Het enige waar je aan moet denken is niet twee kraantjes tegelijk open te zetten.
Je rijdt eerst (met kraan1 open kraan2 dicht) de kleine tank leeg en dan later de grote tank leeg (met kraan 1 dicht en kraan2 open) Je ziet vanzelf wel op je dieselniveaumeter wanneer de kleine tank vol raakt gevuld door de terugvoerleiding en dan weer kraan 1 open en kraan 2 dicht.
Simpel en eenvoudig, niets meer aan doen. Of zie ik het weer verkeerd?
Groeten, Paul
De leiding zit onder de camper door van achter naar voren op de tank aan gesloten van onder.
Deze zit onder op de voorste tank gelast de leiding.
Dan moet ik gaan slopen om de leiding naar voren te brengen.
Daarom was mijn idee om het van binnen uit met een klep te bedienen het makelijkste.
De pomp zal misschien wel weg kunnen blijven maar dan ik een kwestie van proberen.
Mvg Roy
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Diesel afsluiter elektrische gezocht.
Weer zomaar een idee (brainstormen):
Als je die pomp tussen de tanks wilt plaatsen zal je toch ook de leiding tussen de grote en kleine tank door moeten zagen.
Als je nou (in plaats van die pomp) een leiding plaatst van de grote tank naar voren naar het kraantje ergens in de buurt van het dashboard/motorkap en de huidige diesel toevoerleiding verlengt naar het kraantje zou het (mijn inziens met de huidige gegevens) moeten kunnen.
De uitgang van de kraantjes verleng je naar naar de oude dieseltoevoer. De retourleiding kun je gewoon laten zitten.
Een goed bereikbare (zichtbare) plek bij de motorkap lijkt mij ideaal voor de kraantjes.
Maar kijk maar wat het gemakkelijkste (pomp + elektraleiding + schakelaar of een kraantje met verlengde dieselleidingen) is, succes
.
Groeten, Paul
Als je die pomp tussen de tanks wilt plaatsen zal je toch ook de leiding tussen de grote en kleine tank door moeten zagen.
Als je nou (in plaats van die pomp) een leiding plaatst van de grote tank naar voren naar het kraantje ergens in de buurt van het dashboard/motorkap en de huidige diesel toevoerleiding verlengt naar het kraantje zou het (mijn inziens met de huidige gegevens) moeten kunnen.
De uitgang van de kraantjes verleng je naar naar de oude dieseltoevoer. De retourleiding kun je gewoon laten zitten.
Een goed bereikbare (zichtbare) plek bij de motorkap lijkt mij ideaal voor de kraantjes.
Maar kijk maar wat het gemakkelijkste (pomp + elektraleiding + schakelaar of een kraantje met verlengde dieselleidingen) is, succes

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten