De buiten temperatuur was zo tussen de 20 en 25 graden, Ik heb dat meetkastje er een langere tijd aan laten zitten en toen het eind september flink kouder werd stond de teller ineens op 50 schakelmomenten per uur en bijna geen looptijd. Blijken koelkasten klimaatzone aanduidingen te hebben, je leert altijd weer wat! Dus uitgezocht wat dat is en heeft die van ons aanduiding N voor normaal wat betekent dat hij voor temperaturen tot minimaal 16 graden geschikt is.
Hij gaat dus flink in de protestmodus als het wat kouder wordt, kachel aan en de uitlezing was weer 6x/uur.
Bij die waarde komt het totaal aan energieverbruik per jaar mooi overeen met de opgave van de fabrikant.
Misschien moest ik Paul zijn opmerking om een vriezer om te bouwen als koelkast eens beter bekijken, of de koelkast beter gaan isoleren om dat verbruik naar beneden bij te stellen.
http://www.reuk.co.uk/Use-a-Chest-Freez ... Fridge.htm
Leuke site trouwens.
Een slimmere omvormer? denk jij ergens speicifiek aan? Ik was van plan om een temperatuurschakelaarbouwmodule van Velleman/Conrad te nemen en die de omvormer aan of uit te laten schakelen.
Er zit nu een 1-0 schakelaartje op. Die vervang ik dan door een 1-0-2 schakelaar waarbij stand 1 de normale stand is en stand 2 de thermostaatstand voor de koelkast.
Ik zou dan nog een voorrangsschakeling kunnen maken voor de koffiemachine. (of jouw sani)
Ik kom de winter wel weer door met alle projectjes die er nog liggen :)
Groeten Pieter