slick50 engine treatment

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

slick50 engine treatment

Bericht door janvds »

.

Heeft iemand ervaring met het product slick50 (engine treatment)? ik heb gekeken bij de forums maar kwam het nog niet tegen maar ja er zijn veel forums hier he

was net in een autoshop voor olie en zag het product staan, het is een product waar de levensduur van de motor langer meegaat (nog langer ) de verkoper heeft er goede ervaring mee.

maar nu weet ik alleen niet of het om de verkoop of om het product gaat , de verkoopprijs is nl. 39,95 per 750 ml

ik hoor nog wel
Unknown User

slick 50.

Bericht door Unknown User »

Het product slick 50 is een olie adetief wat je aan de olie van je motor kunt toevoegen. Het bestaat uit diverse teflon componenten waarvan men beweert dat het zich afzet op alle bewegende delen van de motor en hierdoor de wrijving die hierdoor ontstaat verminderd. agv daarvan een soepeler lopende en minder verbruikende motor. Ik gebruik het zelf al een hele tijd voor de personen auto's die we gehad hebben,en heb daar goede ervaringen mee. Onlangs ook toegevoegd aan onze bus,l406d,maar heb geen merkbare verschillen geconstateerd.Maar ja,baat het niet dan ..........
Momenteel zijn er ook toevoegingen op de markt op basis van keramische eigen schappen. hoe en of dit werkt weet ik niet maar de garage waar ik regelmatig kom heeft dat spul op de balie staan en is daar meer over te spreken dan over slick. Enige tijd geleden zag ik een programma op tv,waar ze twee identieke auto's lieten rijden zonder motorolie, maar waar een van behandeld was met slick.Na verloop van tijd liep de motor van de onbehandelde auto vast, en werd terug gesleept door de auto behandeld met slick. Klaarblijkelijk had slick dus een gunstig effect .
groetjes toine
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:17
Locatie: Nieuwendijk

Bericht door Joost »

Ik gebruik slick al jaren bij mijn motor(fiets dus). Het spul werkt goed maar zeker niet zo lang als op de verpakking staat. 50000 km maar na 25 is er weinig meer van te merken. Ik weet niet of het bij een bus langer meegaat...
groeten,
Joost
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey joost bedoel je echt 25 :roll: km of 25000km??
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hé Ron, is dit het spul waar je het over had op het Technisch Weekend?

Sandra
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Jan, jaren terug had ik een oeroud generatorsetje op de kop getikt.
Het was een luchtgekoelde 2 cilinder Deutz van 1 of ander speciaal type, bouwjaar 1953, met een onnoemelijk aantal uren achter de kiezen.
Ik kocht t ding voor oud ijzer prijs onder het motto: zolang íe draait, heb ik winst. :roll:

Op aanraden van een collega heb ik Slick50 ( kostte toen ook al duurder dan de prijs van de hele generator) in dat ding gegooid, want zo te horen had hij al een beste zuigervreter.( nutteloos om zon oud kreng uit elkaar te halen, want er was geen onderdeeltje meer voor de krijgen...dit voor t geval je jezelf afvraagt waarom ik 'm niet opengehaald heb)
Het geluid wat hij produceerde werd na toevoeging idd een stuk vriendelijker...

Het ding stond altijd onbemand te draaien, dus zo kon het gebeuren dat tot 2X toe de V-snaar het begaf vanwege vastlopende lagers in resp. dynamo en koelvin.
Betekende dat hij geen koeling meer had.

Hij liep dus vast, en toen ik bij 'm kwam lag de olie boven op de koppen te koken..
Het hele karretje stond tik-geluiden te maken van de enorme temperatuur die hij bereikt had.
Ok, dan schrijf je zon ding natuurlijk af, want normaal gesproken is een vastloper einde verhaal.

Nadat ie afgekoeld was dacht ik: toch ff proberen of ik 'm nog loskrijg, want dat wondermiddel Slick50 zou zn geld toch ééns moeten opbrengen..
Dus fluks een pijp van 3 meter in het vliegwiel gestoken, ff 100kg machinistje aan t uiteinde, en met een rotknal schoot het ding tot mijn verbazing weer los.
Druk op het startknoppie, en het karretje draaide of er niks aan de hand was geweest. :shock:

2 jaar later is dat nog een keer gebeurt, en met de zelfde behandeling het zelfde resultaat.

Al met al heeft het oudje het na aankoop nog 5 jaar uitgehouden ( een dikke 10.000 draaiuren!!) voordat ie uit vermoeidheid een drijfstang door het carter stak ten teken van overgave.

Dus werkt het?
Volgens mij wel..

groetjes, Leo
( ps..bedankt voor het herinneren, zal 't snel in m'n bussie gooien :P )
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Bericht door ron(372) »

zeerover schreef:Hé Ron, is dit het spul waar je het over had op het Technisch Weekend?

Sandra
Hoi Sandra,

Ja dit lijkt er op heb alleen een ander merk gebruikt was ook stevig aan de prijs maar werkt zeer goed.

Groeten Ron
Unknown User

Bericht door Unknown User »

ron(372) schreef:Hoi Sandra,

Ja dit lijkt er op heb alleen een ander merk gebruikt was ook stevig aan de prijs maar werkt zeer goed.

Groeten Ron
Ik dacht al, dit verhaal komt me bekend voor.
'k zal het eens overwegen.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

het is me duidelijk het werkt!!!!! dus de gok gewaagd en het erin gegooid
gelijk met nieuwe olie.
starten doet ie altijd en nu weer maar er kwam veel witte rook uit de uitlaat en dat duurde wel wel een paar km maar na die tijd was de rook om de ogen verdwenen en liep de motor als een zonnetje heb er ong. 50 km op volle toeren meegereden en heb zelfs de 95 km op de snelweg gehaald
de kampeerauto staat nu in de stalling en in maart-april gaat hij er weer uit...........
dus de conclusie kan zijn het werkt
Unknown User

Bericht door Unknown User »

jan, bij de verstuivers schreef:hey Sandra,

misschien kun je slick50 engine treatment eerst proberen zie elders op de site.....

groetjes Jan
Tja, dat zou ik natuurlijk kunnen doen...

Maar misschien is het omdat ik uit Groningen kom.. ik wordt altijd wantrouwig van dat soort succesverhalen... :oops:

Kan iemand misschien nog een overtuigend verhaal houden over hoe het werkt?
Het klinkt gewoon te gemakkelijk...
Motorblokken die uit elkaar knallen en rijp zijn voor de schroot... Beetje slick 50 engine treatment erin en je hebt een superlopend blok dat het nog een miljoen kilometer probleemloos doet...
Dat gelooft toch geen hond? ...

Dat kin toch nait, mien jong?
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

soms word ik er zoooo moe van....

Bericht door Leo »

Kan iemand misschien nog een overtuigend verhaal houden over hoe het werkt?
Het klinkt gewoon te gemakkelijk...
Motorblokken die uit elkaar knallen en rijp zijn voor de schroot... Beetje slick 50 engine treatment erin en je hebt een superlopend blok dat het nog een miljoen kilometer probleemloos doet...
Dat gelooft toch geen hond? ...

Dat kin toch nait, mien jong?
Zucht.. :cry:
Wat mot je daar nou nog op zegguh?.. :shock:

:idea: :P Weet al wat: Geef je gewoon het antwoord dat je horen wilt, daar komt ie:

Nee hoor Sandra, het werkt voor geen meter.
Ik gooi het er in omdat ik een rijke fantasie heb, en geld te veel.
Ik koop dan ook alles wat ze me op TellSell proberen aan te smeren..
Ik zag vanavond voor het eerst een dieselmotor, en ben nogal goedgelovig van aard.
Zo beter???.. :twisted:

Ik weet wel een beetje hoe het werkt, maar niet goed genoeg om het hier neer te schrijven.
Vond trouwens de uitleg van Karogegro al duidelijk genoeg..
Ik heb alleen maar praktijk-ervaring met dat spul, meer niet.. :wink:

Ut wul as de beste, mun maisjuh,
maer jij kaikt as de viertoren van kattuk: twie kear zwart, en ien kear donker....grinn


Met vriendelijke groet, Leo. :D
Laatst gewijzigd door Leo op 07 nov 2005, 02:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Re: soms word ik er zoooo moe van....

Bericht door Unknown User »

Leo schreef::idea: :P Weet al wat: Geef je gewoon het antwoord dat je horen wilt, daar komt ie:

Nee hoor Sandra, het werkt voor geen meter.
Ik gooi het er in omdat ik een rijke fantasie heb, en geld te veel.
Ik koop dan ook alles wat ze me op TellSell proberen aan te smeren..
Ik zag vanavond voor het eerst een dieselmotor, en ben nogal goedgelovig van aard.
Zo beter???.. :twisted:
Zie je wel, dat dacht ik al!
:wink:
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Vrouwen + denken + techniek = hopeloze combinatie.. :P

I rest my case, want 't laatste woord zal en moet ze toch hebben.. :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

nou breekt m'n klomp..

Bericht door Leo »

Wie weet, ga ik het nog wel eens gebruiken. :~)
Heb ik toch klompen met stalen neuzen, maar zelfs die staan op 't punt van breken... :shock:

Nou jah... vrouwenlogica waarschijnlijk..8)

Heb dat spul voor in de versnellingsbak wel eens geprobeerd, was met een 207 gilbak..
Dat hielp dus niet meer, kon een week later tandwielen rapen op de A1.. :cry:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Re: nou breekt m'n klomp..

Bericht door Unknown User »

Leo schreef:
Wie weet, ga ik het nog wel eens gebruiken. :~)
Heb ik toch klompen met stalen neuzen, maar zelfs die staan op 't punt van breken... :shock:
Ik zeg ook: wie weet.

Ik blijf het een raar en te mooi verhaal vinden...

Maar ja, als jij en Ben en Ron het aanbevelen, kan het toch ook niet echte onzin zijn...

Ik ga eerst naar de andere mogelijkheden (verstuivers reviseren, compressie checken, misschien zuigerveren vervangen) kijken.
Spreekt me meer aan.
Zeeroverslogica. :~)
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Gelijk heb je, zuigerveren vervangen is veel minder werk, en ook nog eens goedkoper dan die slickerdeslick50 toevoegen..

Dat ik zelf toch niet op dat idee gekomen ben.. :oops:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

prijs Slick50

Bericht door Leo »

Vandaag 2 flessen van 750ml gekocht bij een automaterialenhandel in Schagen.
Prijs: 54,98 Euri totaal..
Oftewel voor de mensen die hun zakjapanner niet kunnen vinden: 27,49 per fles.
Da's toch wel een tikkie goedkoper dan die 39,95 per flessie.. :shock:

Meteen een fles in mijn generator gekieperd en geloof het of niet, maar die is na een kwartiertje een stuk minder "rauw" in z'n geluid.

Morgen snel de OM616 ermee zegenen.. :wink:

Mvg, Leo
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten