Welke achteruitrijlichtschakelaar?

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Unknown User

Welke achteruitrijlichtschakelaar?

Bericht door Unknown User »

Hallo allemaal.
Ik wil op mijn L407D van 1978 achteruitrij lampen plaatsen en een Parkpilot. Het probleem is dat er geen schakelaar op de bak zit. Ik had een schakelaar bij de dealer gehaald, maar deze blijkt voor een andere bak tezijn. Ik heb een bak waar de handels aan de zijkant zitten, dus de pook gaat niet direkt de bak in. In een ander draadje in het forum heb ik wel wat gelezen over een schakelaar,maar dit is waarschijnlijk een andere bak.Wie weet wat voor schakelaar ik moet gebruiken of heeft er iemand z'n schakelaar voor mij? :shock:
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo WillyB,

Ik heb zelf ook een 407D (automaat) en zie dat je in Ellecom woont.
De firma Koenders in Eerbeek heeft mij (toen ik mijn bussie kocht) verzekerd dat zij aan alle onderdelen kunnen komen. Dus moet zo'n schakelaartje geen probleem zijn denk ik.
Koenders staat ook in de bedrijvenlijst van dubbellucht.

Mazzel, Rob.
Bert Steenhuis
Contacteer:

Re: achteruitrij schakelaar.

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo WillyB,

Hoe het hoort weet ik niet, maar ik heb destijds bij mijn 407 gewoon even onder bij de bak gekeken welk handel in de achteruit stand bediend wordt en daar heb ik een beugeltje bevestigd met een Microswitch, snoertje er heen isolatieband eromheen en erg goedkoop klaar.
Het heeft bij mij 12 jaar probleemloos gewerkt, daarna auto verkocht.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Plaats reactie