Indeling van De busen en Campers van de Dubbelluchters

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
berriaaf

Indeling van De busen en Campers van de Dubbelluchters

Bericht door berriaaf »

Dubbelluchters

Hoe hebben de zelfbouwers bijna alle dubbelluchters de indeling van de bus of camper of kampeerauto en zwerfauto gemaakt of zijn er nog mee bezig

En wat zijn de wensen van de dubbelluchters wat er eigenlijk nog in zou moeten en wat misschien aan de inbouw overbodig is
En wat zou men bij een volgende inbouw anders doen

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Jannes
Contacteer:

Bericht door Jannes »

Moi

Ben druk bezig met de bouw,
moest m compleet strippen ivm verrot subframe
Bouw nu met overgebleven (en donorparts) onderdelen deze weer in
Het is even reken en puzzelwerk maar heb al een (globaale) tekening
Maak foto's voor plakboek , een internet site is me te moeilijk
Alle ideeen zijn eerlijk geleent van intenetsides

Groeten Jannes
Eduard

Bericht door Eduard »

Voordat wij begonnen met de (uitbestede) verbouwing hebben we een vakantie lang rondgekeken bij anderen.

In de commercieel verkrijgbare campers zit altijd een douche. Wat bleek nu, dat bijna niemand die douche gebruikte, maar de ruimte eigenlijk gebruikte als berging. En dat de ruimte die men had ook wel erg klein was om eens lekker jet te wassen aan de wastafel, zo na het opstaan. (dan niet te vergeten de watervoorraad die je nodig hebt voor een lekkere douche en die afgaat van je laadvermogen)
Wij hebben dus geen douche in onze ex-Duitse-508-ambulance.
De ervaring leert dat je je -als je je in de camper wast- je dat toch altijd net na het opstaan of net voor het slapen gaan doet. Dan zijn de ramen toch al geblindeerd door etc etc.

Aparte plee rumte.
Het zelfde als de douche ruimte.
Onze ervaring leert dat onze Camper dermate hoog is dat je gerust in een emmetje effe een plasje kan doen (als vrouw) zonder inkijk. We hebben jaren een portapotti meegevoerd, maar in al die jaren niet gebruikt. Wij zijn luie mensen, we staan altijd (altijd ook in het voorseizoen) op een camping. Daar douchen we en laten we onze grote boodschap achter.
En als we eens vrij staan, is dat onderwerp overkomenlijk.

We hebben geen 220 Volt aansluiting.
In die jaren ook nooit met een lege huishoudaccu gezeten (2 maal 70 Ah). Maar we hebben dan ook geen electrisch kacheltje, geen magnetron, geen airco, geen TV etc. Nee, lezen doen we, als het donker is. De camper hoeft van ons niet helemaal verlicht te zijn, het is geen kerstmis. De verlichting is met de nieuwe LED lampjes, die geven een stoot licht en gebruiken nauwelijks iets. Een week autonomie is te doen zo. Met een converter hebben we wel 220 volt in de camper ter beschikking voor de laptop en zo.
Waarom geen 220 Volt aansluiting, ach, ik weet het niet, ik ben nu van plan om een aardlekschakelaar te gaan kopen en dan in te bouwen, de druppellader voor de huishoudaccu's die de accus de winter doorhelpt verhuist dan mee in de zomer naar de camper.

Eduard
Jannes
Contacteer:

Bericht door Jannes »

Hallo Eduard

Een goede tip over die LED verlichting
Maar even een vraagje over je druppelaar
Gebruik je 1 druppelaar voor beide accu's ?
Ik heb zelf de voorberijding al voor 220volt ,maar moet deze wel
opnieuw verbeteren (teveel dozen)
Het is altyd interesand om te horen hoe anderen het doen
Speciaal het low butget gedeelte

Jannes
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Unknown User op 08 mei 2006, 02:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Jannes
Contacteer:

Bericht door Jannes »

Hallo Reysigher

Moet daar wel een beetje bij likkebekken
Mijn indeling word toch iets anders , heb 'maar' 4meter tot mijn beschikking Heb wel een tekening gemaakt maar weet niet hoe ik die moet invoegen
Plaats reactie