hallo allemaal

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Yvonne
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:01
Locatie: Deventer

hallo allemaal

Bericht door Yvonne »

Hallo allemaal,

Ook wij zijn nieuw hier, en willen ons even voorstellen.

Wij, Dennis en Yvonne en onze kinderen Kes en Dixie zijn sinds een paar weken de trotse eigenaren van een MB LF 408 G uit 1969. Hij is tot 2000 in dienst geweest bij de Duitse brandweer en in de zomer van 2005 als bedrijfswagen met kampeerinrichting Nederland binnengekomen.

Er zit nog wat werk aan de carrosserie en ook de binnenkant willen we opnieuw inrichten.

Maar eerst, en niet onbelangrijk omdat we (nog) complete leken op het gebied van autotechniek zijn, willen we ons verdiepen in de techniek. Vandaag bleek maar weer dat dat wel nodig is want hij wil niet starten. Toen we hem kochten en ook de week erna was het starten en lopen. Maar na bijna twee weken te hebben stilgestaan in de kou had hij er geen zin in.
Na de accu zo'n beetje leeggestart te hebben, hebben we die vervangen door een leenaccu. We hebben naar de bougies gekeken en getest of ze een vonk gaven en dat doen ze. (1 bougie was een beetje zwart moet die vervangen worden?) En daar hield onze kennis op .
Onze eerste vraag (er zullen er waarschijnlijk wel meer volgen) stel ik nu maar hier. Wie kan ons helpen / heeft ideeen waar we nu naar moeten kijken.

Yvonne

Het is me nog niet gelukt om een foto te plaatsen, dit zal ik later nog eens proberen.
Laatst gewijzigd door Yvonne op 06 feb 2006, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben

brandweer

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Yvonne
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:01
Locatie: Deventer

Bericht door Yvonne »

Misschien lukt de foto nu

Afbeelding


Dat is hem dan.

Yvonne
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Welkom op het Dubbellucht forum Dennis en Yvonne

En nu maar hopen dat er weer een paar goede schrijvers en lezers op het Dubbellucht forum zijn bijgekomen

Maar het is een echte rode of een oranje bus zoals ik op de foto zie

Gaan jullie ook naar het voorjaars treffen van dubbellucht in Otterlo

Veel plezier op de site en op het forum van dubbellucht

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Mooi Rood

Bericht door De Rooie Reus »

Welkom Yvonne en Dennis, een prachtige stoere bus. En bovendien in een van de mooiste kleuren die ik ken. Helaas weet ik weinig van de benzinetechniek en evenveel trouwens van dieseltechniek maar er zijn er vast die op dit forum rondzwerven die jullie uit de brand kunnen helpen.

Veel veilige vakantiekilometers toegewenst van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Re: hallo allemaal

Bericht door L1 »

Yvonne schreef: LF 408 G uit 1969. .
Hoi Yvonne
Welk type motor staat erin M121 of M115?
Yvonne
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:01
Locatie: Deventer

Bericht door Yvonne »

hoi

allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal even een paar antwoorden geven. Ik wilde dit doen met die mooie quote blokjes maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat werkt.


Hoi Bertus
Het is een echte rood met oranje bus.
Waarschijnlijk gaan we wel naar het voorjaartreffen, tenminste als we hem aan de praat hebben :)

Hoi L1
Er zit een M115 motor in.


groeten yvonne
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Yvonne
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:01
Locatie: Deventer

Bericht door Yvonne »

Hallo Ben,

ja, hij loopt gelukkig weer. We hebben de bougies vervangen en dat bleek wel nodig te zijn. We hebben de bus afgelopen weekend iets grondiger bekeken met een kennis die wat meer verstand van autotechniek heeft. Conclusie was dat hij er voor zo'n oudje nog goed uitziet. Natuurlijk zijn er een aantal vragen en aandachtspunten uit deze inspectie naar voren gekomen. Vandaar mijn vraag onder benzine/LPG motoren of iemand ons kan helpen aan een instructieboekje/onderhoudsboekje voor onze bus. Wij hebben toch wel behoefte aan zo'n soort "vraagbaak".

Groeten Yvonne
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Yvonne,

Informeer eens bij Jeroen Koen van de werkgroep Documentatie. Hij is nu in NLD dacht ik.
Ik heb zelf ook wat informatie over de M115 motor mbt afstelgegevens etc.
Ik sjouw niet altijd het hele werkplaatshandboek met mij mee naar Praag maar ik hoop toch met een week of 2 weer in NLD te zijn. Indien nodig laat maar weten dan kopieer of scan ik gegevens.

Na schledanou, Leen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast