met 75 boven op de brienenoord

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonsmal
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:54
Locatie: Scheveningen

met 75 boven op de brienenoord

Bericht door tonsmal »

trefw: aceton, v-power, BP ultimate

Dit paasweekend een paar dagen wezen tuffen. Vanuit Scheveningen naar Blankenbergen (geslapen op de markt midden in het dorp) . De volgende dag via Brugge en Gent naar Turnhout (geslapen bij cafe restaurant t Zwart Water op de weg van Turnhout naar Baarle Nassau). Vandaar via Breda en Rotterdam terug naar Scheveningen. Bij elkaar een kleine 600 km. MET voor het eerst de 0.15 % aceton in de tank. Prima ervaring. Ik heb niet alles precies opgemeten qua accelleratie en verbruik, maar het is gevoelsmatig een goed merkbaar verschil.
Normaal rij ik op de vlakke baan 80 km, maar nu moest ik gas terug nemen anders ging hij naar de 90km. Mooi was het bestijgen van de Brienenoord. Boven had ik nog steeds 75 op de teller staan, een ervaring die ik nog niet meegemaakt had tot nu toe. Mijn 73 PK motortje viel altijd veel verder terug zonder de aceton.
Ik blijf het maar gewoon doen met dit pepmiddel.

Voor diegenen die het nog niet geprobeerd hebben een aanrader.

Groet
Ton
schraven
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 apr 2005, 19:24
Locatie: Amstelveen

Bericht door schraven »

hallo Ton,
gooi je nou gewoon wat aceton in de tank erbij, tijdens het tanken,
of gaat dat toch anders.
zou het toch ook graag proberen, aangezien die 307 van mij ook erg moeite heeft met het beklimmen van bruggen en tunnels op de maasvlakte.
hoor het graag
grt wim
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Gebruikersavatar
tonsmal
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:54
Locatie: Scheveningen

Bericht door tonsmal »

Ik heb met een maatbekertje de juiste hoeveelheid bij het tanken in de tank gegooid.
Als je inschat dat je er bv 50 liter in gaat gooien doe je dus 75 ml in detank en dan de dieselolie.

gr
Ton
kareldehoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2005, 21:12
Locatie: Tiel

aceton

Bericht door kareldehoop »

dag beste dubbelluchters, met verbazing heb het aceton verhaal meegegkregen de afgelopen periode. Zelf heb ik het ook geprobeerd en inderdaad met windkracht 8 op de zeelandbrug op de kop toch lekker 75 lopen. Maar het is zo'n gedoe.. Andere tip voor degene die niet zo moeilijk willen doen is shell V power diesel of BP ultimate :idea: . verstuift en verbrand beter ik moet hem nu zelfs afremmen bij de 90 km/h. Het kost iets meer maar geeft ook meer plezier (ook minder rook).
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Welke rook?? :roll:

Er is sowieso een enorm kwaliteitsverschil tussen de verschillende diesel-brandstoffen in Nederland.
Ik tank meestal bij een onbemande "witte pomp", omdat dat zo lekker gemakkelijk met een insteekkaartje gaat..

Maar gisteren in Luxemburg moest ik gewoon bij Shell tanken; da's toch wel ff wat anders hoor..
Veel meer trekkracht in dat ding. :shock:

Die V-power zal ik binnenkort ook eens uitproberen.
Je weet maar nooit waar het goed voor is... :P


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten