luchtfilter om616 d
luchtfilter om616 d
hoi,
kan iemand mij vertellen welk type luchtfilter er op een om616 diesel hoort?
alvast bedankt!
elroy
alvast bedankt!
elroy
- Leo
- Site Admin
Re: luchtfilter om616 d
Bij mij zit er een oliebadfilter op..roos en elroy schreef:hoi,
alvast bedankt!
elroy
Gr. Jan Wevers
- Leo
- Site Admin
Dat heb je dan goed gedaan, wat schoonmaken is ook de bedoeling van dat gaasfilter..:)
Lekker in de diesel of ontvetter laten inweken, dan ff lekker soppen en spoelen, en daarna goed uitblazen met perslucht.
Het ding is dan weer als nieuw..:P
Mvg, Leo.:D
Lekker in de diesel of ontvetter laten inweken, dan ff lekker soppen en spoelen, en daarna goed uitblazen met perslucht.
Het ding is dan weer als nieuw..:P
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
-
- Weirdo1
mij is het ook gelukt om het filter ZONDER IETS KAPOT TE MAKEN te demonteren. Ik heb wel wat vraagjes voor de kenner:
1. Ik heb geen perslucht. is uitwendig schoonmaken van filter en filterhuis voldoende of moet ik het gaasfilter zelf ook schoonmaken en hoe doe ik dat? in de vaatwasser gooien? :D :D of laten weken in wat? in de diesel? wat doe je dan met die vervuilde diesel achteraf? en zou een dagje drogen in de buitenlucht voldoende zijn voor goede werking?
2. bovenop de "hoed" van het filterhuis zit een gaatje (ongeveer 8 mm) Hoort dit gaatje daar te zitten? Lijkt me dat daardoor vuile lucht wordt aangezogen. Dacht eraan om het gaatje dicht te maken; Doen?
3. in het filterhuis zitten 2 "randen" ik heb het gevoel dat ik tot de 2e rand moet vullen met olie. Klopt dat?
Vast bedankt !
1. Ik heb geen perslucht. is uitwendig schoonmaken van filter en filterhuis voldoende of moet ik het gaasfilter zelf ook schoonmaken en hoe doe ik dat? in de vaatwasser gooien? :D :D of laten weken in wat? in de diesel? wat doe je dan met die vervuilde diesel achteraf? en zou een dagje drogen in de buitenlucht voldoende zijn voor goede werking?
2. bovenop de "hoed" van het filterhuis zit een gaatje (ongeveer 8 mm) Hoort dit gaatje daar te zitten? Lijkt me dat daardoor vuile lucht wordt aangezogen. Dacht eraan om het gaatje dicht te maken; Doen?
3. in het filterhuis zitten 2 "randen" ik heb het gevoel dat ik tot de 2e rand moet vullen met olie. Klopt dat?
Vast bedankt !
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten