Hallo luitjes,
Ik ben na vijf weeken weer terug in nederland (nog niet thuis).
Maar zonder mijn vertroude 508.(om 314)
Gisteren reed ik op de snelweg bij frankfurt en toen een enorme knal.
Ik dacht eerst aan een klap band, maar hij stuurde nog prima.
Meteen de boel gestopt en op de vluchtstrook gezet.
Het koel water kwam er in een grote guts uit.
Onder in de radiator zat een gat van zo'n 20 bij 5 cm.
Foto's volgen zodra ik thuis ben.
De motor loopt nog wel maar onregelmatig hevig schuddend, maar geen andere metalerige bij geluiden.
Via de anwb heb ik een huur auto gekregen en de camper wordt naar nederland gebracht.
Ik heb het vermoeden dat de koppaking er tussen uit geblazen is en dat dit de druk in het watercircuit heeft doen toenemen en dat daardoor de boel geklapt is.
Voor de klap waren er geen rare bijgeluiden en was de olie en temperatuur ook nog goed.
Er zat geen olie in het koelwater en geen water in de olie.
Wie kan er nog wat zinnigs over mijn vermoeden van de koppakking zeggen?
En dan komt natuurlijk de vraag als de koppakking vervangen moet gaan worden, laat ik dan ook meteen de zuigerveren e.d. vervangen.
Over drie weken wordt waarschijnlijk mijn 508 teruggebracht, want er zijn aan het eind van de vakantie vele wachtende voor mij.
Ik mis 'm nu al


Ik ga nu een garage in de buurt van delft opzoeken waar hij gerepareerd kan worden.
Ik laat jullie weten hoe het verder afloopt.
Groeten Berthil.