koppeling blijf lucht aanzuigen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

koppeling blijf lucht aanzuigen

Bericht door A_A »

Er is al veel over geschreven maar toch nog maar een vraag. Heb hoofd en werk cilinder de cupjes vervangen. Werk cilinder omdat de olie er uitliep. Vervolgens bij het ontluchten hoorde ik lucht lopen in de hoofdcilinder dus die cupjes ook vervangen. Nu heb ik dus nieuwe cupjes in die hoofdcilinder bij het pedaal, maaar blijf ik belletjes horen lopen als ik het pedaal los laat. Zijn ze nu weer lek of kan ik gewoon niet ontluchten.

Heb de vorige keer de procedure gevolg van het op het pedaal duwen, onluchting los, ontluchting vast pedaal los. Het leek er opdat er toen alle lucht uit was maar toen toch weer dat belletjes geluid in de hoofdcilinder. Weet iemand of er slangklemmen op de toevoer slang van resevoir naar cilinder moeten ?

Oja als ik nu de cilinder weer uit de auto is mijn vingers op de openingen houd zuigt ie wel degelijk vacuum tot ik mijn vingers los laat. Ben nu al 4 avonden bezig bah :-( iemand de verlossende sugestie?

't zal me toch nie gebeuren dat een paar luchtbelletjes mijn weekend verprutsen ;-)
Ben

Re: koppeling blijf lucht aanzuigen

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Hmm daar ben ik zelf ook wat bang voor :-( maar wilde nog niet aan die conclusie :-)
heb dus al wel de cilinder er uit gehaald en gekeken wie wel Fag onderdelen heeft. Brezan is dat, morgen maar even kijken.
natuurlijk heb ik de originele wegggegooid :-(
iemand een maat idee?
henryb

Bericht door henryb »

waarom ga je niet even naar de sloop en haal je daar een cilinder? dan ben je voor 5 tientjes klaar
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Hmm is een idee maar, zijn die wel goed dan?
stel mij voor als ze al een tijd uit een auto zijn dat ze niet zo goed meer zijn?
en er moet maar net een 508 staan. Maar wel een idee zal morgen even bellen.
bart
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03

Bericht door bart »

hi

even mijn ervaring met het ontluchten van de remmen en de koppelling misschien kun je ook zo doen. Werkt het perfect. Werk the niet dan weet ik het ook niet.

Ik ontlucht mijn remmen en de koppeling in mijn eentje. Ja dat kan.
Ik gebruik daar voor een compressor. ik stel de uit gaande druk van de compressor zeer laag. zodat er amper lucht uit de slang komt waar ik de koppeling afgehaald heb ( er blijft dus constand lucht uit de slang komen deze procedure ). Ik ga vervolgens naar de rem of koppelings cylinder die ik wil ontluchten. Doe er een slang aan en draai het ontluchtings ventiel iets los.
Ga onder de bus uit en zet de presslucht slang op het ontluchtings gaatje van het olie reservoir. een paar seconden wachten en er zit een aardig laagje olie in het potje. schroef hem weer dicht. Als je de ontluchtings schroef te ver los draait zie men al weer lucht in het afvoer leiding komen maar de rest van de slang moet wel helemaal egaal olie zijn.

Op deze manier kan men ook heel snel de olie compleet vervangen in het rem systeem.

Bart Keser,
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

oud topic ik weet het maar de oplossing is nu ook bekend en mischien heeft iemand er wat aan. Er zat uiteindelijk een lekje in de hogedruk slang tussen de werkcilinder en het metalen pijpje welke uit de voetpomp komt.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast