Er is al veel over geschreven maar toch nog maar een vraag. Heb hoofd en werk cilinder de cupjes vervangen. Werk cilinder omdat de olie er uitliep. Vervolgens bij het ontluchten hoorde ik lucht lopen in de hoofdcilinder dus die cupjes ook vervangen. Nu heb ik dus nieuwe cupjes in die hoofdcilinder bij het pedaal, maaar blijf ik belletjes horen lopen als ik het pedaal los laat. Zijn ze nu weer lek of kan ik gewoon niet ontluchten.
Heb de vorige keer de procedure gevolg van het op het pedaal duwen, onluchting los, ontluchting vast pedaal los. Het leek er opdat er toen alle lucht uit was maar toen toch weer dat belletjes geluid in de hoofdcilinder. Weet iemand of er slangklemmen op de toevoer slang van resevoir naar cilinder moeten ?
Oja als ik nu de cilinder weer uit de auto is mijn vingers op de openingen houd zuigt ie wel degelijk vacuum tot ik mijn vingers los laat. Ben nu al 4 avonden bezig bah :-( iemand de verlossende sugestie?
't zal me toch nie gebeuren dat een paar luchtbelletjes mijn weekend verprutsen ;-)
koppeling blijf lucht aanzuigen
Re: koppeling blijf lucht aanzuigen
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
hi
even mijn ervaring met het ontluchten van de remmen en de koppelling misschien kun je ook zo doen. Werkt het perfect. Werk the niet dan weet ik het ook niet.
Ik ontlucht mijn remmen en de koppeling in mijn eentje. Ja dat kan.
Ik gebruik daar voor een compressor. ik stel de uit gaande druk van de compressor zeer laag. zodat er amper lucht uit de slang komt waar ik de koppeling afgehaald heb ( er blijft dus constand lucht uit de slang komen deze procedure ). Ik ga vervolgens naar de rem of koppelings cylinder die ik wil ontluchten. Doe er een slang aan en draai het ontluchtings ventiel iets los.
Ga onder de bus uit en zet de presslucht slang op het ontluchtings gaatje van het olie reservoir. een paar seconden wachten en er zit een aardig laagje olie in het potje. schroef hem weer dicht. Als je de ontluchtings schroef te ver los draait zie men al weer lucht in het afvoer leiding komen maar de rest van de slang moet wel helemaal egaal olie zijn.
Op deze manier kan men ook heel snel de olie compleet vervangen in het rem systeem.
Bart Keser,
even mijn ervaring met het ontluchten van de remmen en de koppelling misschien kun je ook zo doen. Werkt het perfect. Werk the niet dan weet ik het ook niet.
Ik ontlucht mijn remmen en de koppeling in mijn eentje. Ja dat kan.
Ik gebruik daar voor een compressor. ik stel de uit gaande druk van de compressor zeer laag. zodat er amper lucht uit de slang komt waar ik de koppeling afgehaald heb ( er blijft dus constand lucht uit de slang komen deze procedure ). Ik ga vervolgens naar de rem of koppelings cylinder die ik wil ontluchten. Doe er een slang aan en draai het ontluchtings ventiel iets los.
Ga onder de bus uit en zet de presslucht slang op het ontluchtings gaatje van het olie reservoir. een paar seconden wachten en er zit een aardig laagje olie in het potje. schroef hem weer dicht. Als je de ontluchtings schroef te ver los draait zie men al weer lucht in het afvoer leiding komen maar de rest van de slang moet wel helemaal egaal olie zijn.
Op deze manier kan men ook heel snel de olie compleet vervangen in het rem systeem.
Bart Keser,
-