remlicht schakelaartje defect, te repareren?

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
henryb

remlicht schakelaartje defect, te repareren?

Bericht door henryb »

Vanochtend werd ik door iemand erop geattendeerd dat mijn remlichten het niet meer deden.
Thuis even de boel doorgemeten, meet gewoon 24v op de stekker op de remlichtschakelaar. Het stiftje bewoog alleen niet meer, die heb ik doorgesmeerd en losgemaakt, en die beweegt nu weer, erop gezet, maar het werkt nog steeds niet. :( Is zo'n ding te repareren of kan ik beter gewoon een nieuwe bestellen? Ellende is dat ik daarop moet wachten en eigenlijk wil rijden vanavond :(
Anton

Bericht door Anton »

He Henry is ie weer in orde; dat je er weer mee kunt rijden?
Wat mankeerde er nu aan?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
henryb

Bericht door henryb »

nou ik weet niet, ik heb een nieuw schakelaartje besteld bij de mercedes.. ik neem aan dat het schakelaartje kapot is .. maar ik kan er dus nog niet mee rijden nee, ik vind het ook niet echt prettig rijden, met de wetenschap dat je remlichten het niet doen .. ik heb zelf een keer achter iemand gezeten die dat had, en dat was niet leuk
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Als je die 2 draadjes (die op de schakelaar zitten) even tegen elkaar houd en de remlichten branden dan weet je het.
Je kunt ook even met een ampere meter de stroom meten als je alleen bent.
Ik ga er van uit dat er 2x 21 watt lampjes in zitten dan moet er ongeveer 3.5 ampere lopen.

Rem ze!

Groet Anton

Afbeelding
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Ben, ook jij hebt gekijk maar ik ging er vanuit dat daar een 12 volts instalatie in zat.

Vandaar

Groet Anton

Afbeelding
henryb

Bericht door henryb »

ja met een stukje snoer deden de remlichten het .. het schakelaartje ligt inmiddels bij de mercedes nu nog tijd vinden het op te halen daar
Anton

Bericht door Anton »

Hoi

Mooi dat was dus simpel te vinden.

Groet Anton

Afbeelding
it camperke
Contacteer:

Bericht door it camperke »

uuhhh, had je al een beetje contactspray geprobeerd? vaak is het oxide die je krijgt van de "stroom" die door de kontakten stroomt. beetje spuiten, honderd keer indrukken en negen van de tien keer weer klaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
henryb

Bericht door henryb »

ja .. ik heb de hele schakelaar volgesprayed .. maargoed. morgen in de pauze ff het nieuwe schakelaartje ophalen en ik kan weer rijden

kosten overigens, 25 euro
Plaats reactie