Mijn als camper gekeurde legerambulance (508d) met 55000km is onlangs aangereden door een hoogwerker. Mijn bus stond geparkeerd, dus de schuld moge duidelijk zijn. Een flinke deuk in het rechtervoorpaneel (bij het knipperlicht) is het gevolg. Goed, schadeformulieren ingevuld etc., schade wordt bekeken door een schade-expert. Nu komt het erop neer dat de de boel repareren bij Mercedes 2300 euro kost. De dagwaarde van de auto is volgens de schade-expert 2000 euro. Kortom mijn netjes ingerichte, pas gespoten (legergroen), smetteloze legerambulance is total-loss verklaard...
Persoonlijk lijkt dit me een beetje onzin:
- Een vergelijkbare bus bij domeinen doet 3500 tot 4000 euro zonder kenteken en opgeld... (en dat is echt een absolute bodemprijs)
- Een vergelijkbare bus doet in Assen 7500 euro excl btw en bij Van Dam 10000 euro excl btw. Wel een kenteken, echter niet geel maar grijs...
In beide gevallen uiteraard zonder camperinterieur.
Wie weet wat ik moet doen? Ik zat zelf te denken aan een taxatie (90euro), maar die bepalen de waarde waarschijnlijk inclusief de deuk.
Ik kan ook proberen de schade-expert te overtuigen van een hogere waarde door hem te wijzen op de prijzen van domeinen / Van Dam en Assen.
Helaas heb ik niet veel vertrouwen in die vent: Volgens hem is een nieuw plaatwerk overbodig en kan de boel gewoon uitgedeukt worden... Dan heeft hij mijn bus dus niet gezien... De plaat is namelijk verkreukeld en van boven (raam) tot onder (wielkast) bol gaan staan... Schade-expert

Wie heeft dit eerder meegemaakt?
Michiel