Dagwaarde?

Plaats reactie
Unknown User

Dagwaarde?

Bericht door Unknown User »

Dag allemaal,

Mijn als camper gekeurde legerambulance (508d) met 55000km is onlangs aangereden door een hoogwerker. Mijn bus stond geparkeerd, dus de schuld moge duidelijk zijn. Een flinke deuk in het rechtervoorpaneel (bij het knipperlicht) is het gevolg. Goed, schadeformulieren ingevuld etc., schade wordt bekeken door een schade-expert. Nu komt het erop neer dat de de boel repareren bij Mercedes 2300 euro kost. De dagwaarde van de auto is volgens de schade-expert 2000 euro. Kortom mijn netjes ingerichte, pas gespoten (legergroen), smetteloze legerambulance is total-loss verklaard...

Persoonlijk lijkt dit me een beetje onzin:
- Een vergelijkbare bus bij domeinen doet 3500 tot 4000 euro zonder kenteken en opgeld... (en dat is echt een absolute bodemprijs)
- Een vergelijkbare bus doet in Assen 7500 euro excl btw en bij Van Dam 10000 euro excl btw. Wel een kenteken, echter niet geel maar grijs...
In beide gevallen uiteraard zonder camperinterieur.

Wie weet wat ik moet doen? Ik zat zelf te denken aan een taxatie (90euro), maar die bepalen de waarde waarschijnlijk inclusief de deuk.
Ik kan ook proberen de schade-expert te overtuigen van een hogere waarde door hem te wijzen op de prijzen van domeinen / Van Dam en Assen.
Helaas heb ik niet veel vertrouwen in die vent: Volgens hem is een nieuw plaatwerk overbodig en kan de boel gewoon uitgedeukt worden... Dan heeft hij mijn bus dus niet gezien... De plaat is namelijk verkreukeld en van boven (raam) tot onder (wielkast) bol gaan staan... Schade-expert :roll:

Wie heeft dit eerder meegemaakt?

Michiel
Niek

Bericht door Niek »

Michiel,

Als je geen rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik een taxatie vragen van een onafhankelijke taxateur. Er staat er eentje in de bedrijvenlijst en dezelfde heeft een advertentie in de klep.
Kost even wat geld, maar dan heb je tenminste een tegenargument.

Niek
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Wat een pech!
Als je die lui moet geloven is het allemaal niets meer waard.

Ik heb daar ook geen beste ervaringen mee, misschien is er iemand onder de leden die goed thuis is in deze wereld??

Reageer dan aub want hier hebben meer mensen baat bij!!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Hoi hier een ervaringsdeskundige, :cry: :D :) :(
Echter niet met een bus, maar ik had schade aan mijn 22 jaar oude Golfje, laat nu net de dag voor de schadeexpert kwam een taxatie hebben laten doen om hem als oldtimer bij de ANWB verzekerd te krijgen!!

Alleen de melding daarvan leidde tot een probleemloze schadeafhandeling, omdat de getaxeerde waarde boven het schadebedrag lag.

Je kunt dus gewoon die taxatie van Dimex met een ledenprijs van 90 eulaten doen, dan heb je een correcte dagwaarde en daarmee haal je de schadeexpert onderuit. De taxateur kan ook wel degelijk de waarde bepalen voor de schade denk ik.

Verder is het in zo'n geval als je noemt ook goed om even informatief met je eigen verzekering te bellen. Ben je alleen WA dan doen ze niets voor je maar soms geven ze wel advies.
Als je echter een casco of gedeeltelijk/mini-casco hebt, dan doet de verzekering het werk voor jou,voor mij de reden om voor een cascoverzekering te kiezen (ook omdat ik 75% no-claim mee krijg)

Ik zou zeker direkt bezwaar aanteken tegen de vaststelling van de dagwaarde.Ook de schadebehandeaar bij jouw garage kan daar wat in betekenen, als die tenminste enige kijk op de zaak heeft.

succes
Frank
mfellman
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Volgens mij kun je bij een goede rechtsbijstands verzekering (eventueel alleen verkeer zoals bij een auto verzekering) ook met dit soort zaken terecht. Laatst was onze (nu niet meer in bezit zijnde) subaru mini jumbo (met behoorlijk roest) aangereden van achteren. De rechtsbijstandsverzekering is erachter aan gegaan en de schade-expert (die baalde dat hij langs was geweest) heeft in overleg met de garage gezorgd voor een vergoeding van de schade van een reeële dagwaarde. Geen total-loss verklaring of iets dergelijks dus. Het was gewoon het bedrag dat op onze rekening gestort zou worden (en dus geen inname van de auto of reparatie verplichting of wat dan ook).

We hebben toen een vervanger gevonden (alleen moest deze helaas ook na een paar maanden weg).

Meld het altijd bij de rechtsbijstand is mijn devies. Hoewel ik nu een auto heb met schade door illegaal vuurwerk en ik nu eerst een voorstel afwacht van één van de veroorzakers. (Mocht daar van het weekend niets uit naar voren komen dan ga ik alsnog naar de rechtsbijstand bellen).

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Unknown User

Het loopt allemaal via mijn rechtsbijstand bij abnamro. Ik hoorde echter vanmorgen van mercedes dat ze mijn bus toch kunnen uitdeuken. Hij is volgende week klaar. Volgens hen maakt het cosmetisch niet uit en heb ik niet meer kans op roest. Nou ja, het zal wel. Met onbetaalde medische werkweken van 60 uur en meer heb ik momenteel geen zin om er een heisa van te maken...

De rechtsbijstand kon hier ook niet zoveel mee toen ik het ze vertelde. De schade-expert heeft alle macht.

Als hij klaar is laat ik hem taxeren, voor de volgende keer...
henryb

Bericht door henryb »

Volgens mij zie ik jou wel es rijden op de Binckhorst, bij de Maanweg etc. Werk je daar en ben je daar aangereden? Er worden daar door vrachtwagens regelmatig geparkeerde auto's aangereden (waarna men gewoon verder rijdt .. heb het gezien, geparkeerde auto voor de bocht, vrachtwagen neemt bocht te kort, auto wordt gewoon zo'n 10 meter meegesleurd en gewoon doorrijden die vrachtwagenchauffer)
Unknown User

Nee, ik ben in Leiden aangereden door een hoogwerker (vlak bij het LUMC). Zeg maar zo'n ding waar je naast moet lopen om hem te besturen. Ze hebben wel netjes een briefje achtergelaten.

2000 euro dagwaarde... tsss
ambulancepret

Taxatiewaarde

Bericht door ambulancepret »

Hallo Michiel,
Misschien heb je er wat aan maar misschien ook niet...
Onze voormalige ambulace van 1986, en mag ik wel zeggen mooi ingebouwd als camper in 2004, heb ik toen laten taxeren.
Taxatie op 13.08.04 Algehele indruk: In zeer goede staat.
KM stand (toen) 35000. Nieuwwaarde eur 30.000 Waarde na inbouw eur 12000,00. Taxateur: Marcel Spackman van de fa: Compander bv
Postbus 15 , 9400 AA Assen tel:0592 395560
Het taxatie rapport is voor jouw (eigenwijze) schade expert ter inzage!
Groetjes Marten (0511 464628)
henryb

Bericht door henryb »

wel weer een nieuwe stimulans om mijn bus opnieuw te laten taxeren .. die hebben ze op 5000 euro getaxeerd maar ondertussen heb ik aardig wat werk erin gestoken en verbouwd
Unknown User

superattent! :P
In principe is het inmiddels een beetje te laat... Mijn bus is waarschijnlijk woensdag klaar, dwz goedkoop uitgedeukt. Eerst maar kijken hoe het eruit ziet. Anders gaan we de wegen nog een keer bewandelen (iets andere route).

Michiel
Plaats reactie